Sitat fra: kodalse på lørdag 28. mai 2016, klokken 17:13Slenger meg på:
Batteriprosent:
Her er det ikke så vanskelig som det høres ut for. Selv lader jeg når jeg kan, siden jeg uansett kjører bilen hver dag vil den ikke ligge lenge på 100% lading (som ikke er 100% reelt, men på topp før innebygd buffer stanser lading)
Det er vel ingen som har en norsk Leaf som har opplevd tap i kapasitet før man runder ca 100.000 km. Selv da har du nok til å kjøre 100km på sommerføre.
Lad når du kan er det mange som sier.
Nissan Connect EV:
Her er det kilometervis med tekst på problemer med denne. I beste fall kan den vel kalles ustabil.
Du observerer riktig når du sier at alle turene ikke registreres. Så historikken er heller uinteressant.
Du kan eventuelt laste ned Leaf Manager. Den har vist seg å være langt mer pålitelig til å slå av og på klima og lading.
Leafspy:
Her kan det være versjonen av OBDII som er problemet. Versjon 2.0 fungerer ikke, versjon 1.5 skal fungere knirkefritt.
På min 2012 modell har sjelden opplevd problemer med dette. Kun et par ganger da dongle og telefon ikke vil koble sammen.
Et tips på slutten. Skaff deg bryter som slår av og på varmekolben. Gir deg fort like mye effekt som Nissan sine 100 forbedringer.
Det er en av brukerne på forumet som har laget denne til gibortpris.
http://betterev.tabetalt.no/Produkt/nissan-leaf-heater-controller-kit-v2#product
Også kan du kose deg vel vitende om at motoren din gir 290Nm dreiemoment, mot 250Nm på nyere modeller
Lad til 100% når du først lader, i og med du så sjelden kommer til å lade (16 km om dagen). Sett på min at når den kommer ned på de to siste streker slutter batteri balansere celler, så kanskje da greiest å lade innen en når det stiste strekene.
NIssanEV kan du ikke slå av varme eller lading med.
Leafspy på android har jeg på tablet i bilen, og fungerer utmerket. Men hvilken versjon det er jeg ha husker jeg ikke. Forøvrig så virker data på ditt batterri misunellesverdig gode ut, SOH på 94 er sjelden var på 2012.
Og ja, skaff deg den varmeinovasjonen linket til.