Klistre ett termometer fra f.eks Biltema i bakruta, så kan forbipasserende se tempen i bilen
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: OW på onsdag 07. mai 2014, klokken 14:55
Jeg puffer denne frem igjen. Er det noen som vet om bra apper, eller kart som gir en bedre ladeoversikt enn lade nå appen? Spesielt filtrering skulle jeg gjerne hatt. Det jeg er mest ute etter er 11 - 22 KWh type 2 ladere, som er litt mer praktiske ved langkjøring.
Sitat fra: MindViruz på onsdag 14. mai 2014, klokken 15:10Sitat fra: smaug01 på onsdag 14. mai 2014, klokken 14:52
Jeg antar at TS mener at trikkeren legger opp 20A kurs og 3G4 evt 2x4/4 fra tavlen fram til ladestasjonen som er sikret med en egen 16A automat for å få selektivitet på hele greia.
Krav til 4kvmm for 16A kurs er nytt for meg. Hvor står det i NEK'en?
Nei. Stasjonen blir sikret med 20A. Dette for å ikke ha en belastningsgrad på 100%. Ingen behov for 16a sikring. Ib blir aldri høyere enn 16A, så man kan bruke en 50a sikring for den saks skyld så lenge Ik2pmin ikke blir for lav i enden av kursen, og Ikmaks ikke blir for høy for kabelen.
Slik varmtvannsberedere ble installert når de ble koblet til komfyrkursen.
Les boligdelen bakerst i NEK2010. På bolig må man gange In med I2 som må være mindre enn Iz. Derfor er det kommet inn mye 15a og 13a på skjult installasjon på bolig de siste 4 årene. Evt må det komme 16a sikring med veldig lav I2. I praksis mye det samme som en 13/15a med høyere I2.
Installatøren får ett problem hvis DLE tar verifikajson på nye boliger utført etter NEK2010 som et utført med vanlig høy I2 16a på skjult installasjon...