Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Allram

#16


Sitat fra: Griffel på søndag 19. juni 2016, klokken 10:31
(Lokale forskrifter i Norge er B-type uansett nett, men i andre land med TN nett vil en for enfas tilkobling normalt klare seg med en kombinert sikring/jordfeilbryter A type)

Nåja, type B vern er fordi type a kan bli mettet ved dc-lekkstrøm slik at den ikke løser ut. Gjelder uavhengig av nettype. Kommet nok krav om dette i Europa etterhvert også. :-)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

#17
Sitat fra: petersv på torsdag 26. mai 2016, klokken 19:51
Ang autopilot. Har du skrudd paa auto-filskifte? Uten ser den bare en fil.
Jepp. Virket fint frem til feilmeldingen om park assist kom :-(

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

#18
Har fått varsel nå om "Park Sensor Disabled" - 70D Nov 15.

Prøvd "alt", reset av begge skjermer, power off i 10min+ osv.
Ringte Tesla, de har satt opp time til tirsdag for hurtigsjekk om det er noe de får fikset kjapt.

Kjedelig, det begrenser autopilot på motorvei også (kamera/bilen klarer ikke å se mer enn 1 fil av gangen.)

Noen som har noen andre triks for å fikse dette? Har vasket bilen også for å prøve å fjerne feilmelding.
#19
Jeg har denne:
http://www.torshovbil.no/koppholder-109945

Den festes i ventilasjonsåpningen bak, klarer å holde en 0.5l flaske uten å tippe over :)
#20
Kjørte i går fra Drammen - Svelvik og til Gol (Smylistølsvegen)

3personer i bilen, samt fullt av bagasje. Nokian R2 vinterdekk 19". Mesteparten av turen var med 8-10*C, siste 10km var med 0*C-føre

Hadde forbruk på 157Wh/KM. Var jo helt rått! Ca 25.2mil, hadde fortsatt 110 Typical KM igjen på telleren ved ankomst hytta. (startet med 100% lading)

Modell: 70D, Range mode ON.
#21
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ettermontering av hifi i Trøndelag
onsdag 24. februar 2016, klokken 11:14
Stiller også min bil til dette hvis ønskelig. Holder til i drammensområdet og kan fint låne deg bilen noen dager. 70D nov15
#22
Nå har jeg ikke manualen rett foran meg. Men mener det står maks hastighet over kortere tid er 30MpH.
#23
Model S 2013 - 2022 / Sv: Adaptive cruise
fredag 12. februar 2016, klokken 09:37
Sitat fra: Thor2014 på fredag 12. februar 2016, klokken 06:15
Etter en tur på svingete veier i Numedal i går, oppdaget jeg noe spesielt. 
Inn mot skarpe svinger bremser bilen ned automatisk slik at jeg ikke trenger å slå av cc for å klare svingen. AP sto ikke på.
Fungerte relativt bra, men må kompensere litt med gassen ut av svingen

Opplevde det samme selv i går. Skvatt litt først :P
#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: Premium Center Console
onsdag 10. februar 2016, klokken 16:14
Sitat fra: ctr46 på onsdag 10. februar 2016, klokken 16:11
Er det flere enn meg som har litt problemer med å få flasker/bokser o.l. til å passe i Tesla sin midtkonsoll? Det er for mye rom rundt til at det får noe særlig støtte. Svinger man litt så tilter hele boksen delvis over på siden. Er den nesten full så blir det bare søl.

Legger ved et par bilder som viser "problemet". Jeg har fundert litt på hvordan det kan bli "tightere" og for å teste litt så har jeg lagt noe papp imellom. Det hjalp mye men ser jo ikke særlig smart ut...

Vil gjerne høre om andre har noen løsninger/innspill :)

Kan jo ta en runde med denne listen her nedi holderne? :)
http://www.biltema.no/no/Bygg/Beslag/Vindu/Tetningslist/Tetningslist-2000017159/
#25
Sitat fra: retepel på onsdag 10. februar 2016, klokken 10:16
Hei alle!

Versjon 1.5 er nå lansert. Se her for mer info www.mebot.no

Neste på lista vår nå er Android Wear :) Vi vil ha funksjoner på klokken!
Noen som har forslag til en bra klokke? Eller eventuelt har en klokke som ligger og støver, og har lyst til å selge rimelig til oss? :-D
Bra jobba! 1.5 var en forbedring til mitt bruk :)
Håper dere får til noe bra med Android Wear også, kanskje jeg også bytter over til det (fra Samsung Gear Fit klokke).
#26
Sitat fra: retepel på onsdag 10. februar 2016, klokken 10:16
Hei alle!

Versjon 1.5 er nå lansert. Se her for mer info www.mebot.no

Neste på lista vår nå er Android Wear :) Vi vil ha funksjoner på klokken!
Noen som har forslag til en bra klokke? Eller eventuelt har en klokke som ligger og støver, og har lyst til å selge rimelig til oss? :-D

Bra jobba! 1.5 var en forbedring til mitt bruk :)
Håper dere får til noe bra med Android Wear også, kanskje jeg også bytter over til det (fra Samsung Gear Fit klokke).
#27
Tesla Owners Club / Sv: Meldemskap/kombimedlemskap
onsdag 13. januar 2016, klokken 21:18
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 12. januar 2016, klokken 13:34
Hei. Vi sender lister til Elbilforeningen med jevne mellomrom. Du vil da få tilbakemelding fra dem når de har fått registrert deg inn i systemene sine.

Jeg er allerede medlem i elbilforeningen, men jeg har blitt meldt inn på nytt via Tocn, hvordan kan det løses? Får ikke mye svar på mail fra elbilforeningen.
#28
Model S 2013 - 2022 / Sv: HomeLink
mandag 11. januar 2016, klokken 08:09
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 11. januar 2016, klokken 08:05
Merkelig. Får prøve igjen en annen dag. Dro ut strømmen til selve portåpneren etter et par forsøk, men det bør vel ikke ha noe å si? Gjorde det for at den ikke skulle gå opp og ned mens jeg programmerte, for bilen lærer vel selve fjernkontrollen?

Bilen lærer seg fjernkontrollens signaler ja :-)
#29
Model S 2013 - 2022 / Sv: HomeLink
mandag 11. januar 2016, klokken 07:45
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 11. januar 2016, klokken 07:40
Sitat fra: Hyperstress på mandag 11. januar 2016, klokken 01:08
Sitat fra: boppus på lørdag 07. november 2015, klokken 20:22
Noe mer enn $12, men jeg brukte dette med suksess. Støtt som fjell.
http://portspesialisten.com/artikler/hvordan-ta-i-bruk-Homelink-i-din-nye-bil

Er denne fortsatt bra?

Jeg har den $12 saken fra ebay. Funker greit nok, men er noe ustabil. Nå som vi har fått auto-portåpner så hadde det vært triveligere om portåpneren var bulletproof og funket like bra som de orginale fjernkontrollerene til portene.
Jeg kjøpte den fra Portspesialisten, men har foreløpig ikke fått Homelink til å fungere. Setter bilen i læremodus og trykker på fjernkontrollen til jeg blir blå. Både foran bil, foran nosecone, i frunk og alle andre steder. Enkle trykk, trykk og holde osv. Forsøkt i 10-15 minutter fra alle mulige vinkler, inkludert restart av stor og liten skjerm.
Får ikke respons fra bilen. Har sendt portspesialisten e-post for å høre om andre lykkes med denne pakken (ettermontert mottaker på gammel motor med ny fjernkontroll, den i sølv med orange knapper).

Har den modellen selv. Fungerer bra her. La kontrollen på tesla merket i front av bilen og holdt signal knappen på fjernkontroll inne til bilen blinket. :-)
#30
Sitat fra: navelso på lørdag 09. januar 2016, klokken 11:18
Har brukt schedulert oppvarming noen dager nå. Trenger det ikke i helga, og bare deaktiverte den schedulen (på dagen i går fredag). Likevel startet den oppvarming 07:20 i dag lørdag. Har jeg gjort noe feil, eller er dette en bug?

Skjedde hos meg også.. Når den er av, så burde den være av :-P
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA