Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Caspar

#961
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Mini på strøm
fredag 16. desember 2011, klokken 23:26

Det gikk fint å presse 70mm2 kabel gjennom den oransje orginalstrømpen fra Think. Ellers er jeg igang med å koble opp batteriene, teip fikk jeg tak i fra Elfa, men den var litt brunere enn jeg hadde håpet på. Etter tips fra Elekrolux så har jeg brukt pinneskruer og mutter under printkortet. 2 av kortene lyste ikke ved tilkobling så jeg har sendt en mail til leverandør og spurt om hva som kan være årsaken til det. Laderen fra Kina ligger hos Fedex på Gardermoen og jeg er spent på om jeg får plass til den under panseret. I følge tommestokken skal det gå med noen mm klaring.


#962

Fin løsning finnes fra Webasto, men den kostet jo omtrent halvdelen av hva jeg betalte for bilen  :-\

http://motorvarmer.webastonorge.no/produkter/kontrollelementer/telestart-t91.html
#963
Noen som har montert det ?
#964
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Mere ladeproblemer
fredag 09. desember 2011, klokken 08:05
Sitat fra: elektrolux på fredag 09. desember 2011, klokken 05:57
Er dette en av dem uten galvanisering, og med besj chassis?

Rart Think ikke kom på å feste ledningen til rammen, slik jeg gjør etter bytte av vannpumpe.

Ved bytte til børsteløs type blir jo ledningen lang igjen slik den tydeligvis var på preserien.

Ellers har One More en annen preserie, men den er kanskje enda eldre da den ikke engang har riktig BMS. Bare et rele nedi batterikassen, og AMP ladeplugg for hurtigkobling av strømmen til batterikassen.

Den jeg har kommer fra den andre preserien som besto av 30 biler. Den første ugalvaniserte med brun ramme var en preserie på 20 biler tror jeg. Med unntak av manglende airbag, er min lik den normale produksjonsserien. Den preserien som min tilhører har 16 siffer i understellsnummeret (101-130) mens standard VIN nummer skal ha 17 posisjoner og det har vel de andre når de begynner på 1001---?
#965
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Mere ladeproblemer
torsdag 08. desember 2011, klokken 21:09

Jeg har nr. 8 av andre preserie før normal produksjon. Jeg slo opp de 7 andre og nr. 1 er i daglig drift, 3 stykker har aldri vært registrert og de tre siste så ut som om de var avregistrert. Jeg hadde lavest reg.nr. av alle  ;D ;D
#966
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Mere ladeproblemer
onsdag 07. desember 2011, klokken 20:08

Da var laderpanikken avlyst for denne gang, ledningen til vannpumpen hadde subbet ned i drivakselen og blitt gnaget hull på slik at den kortsluttet mot drivakselen.
#967
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Mere ladeproblemer
onsdag 07. desember 2011, klokken 14:49
Jeg har også en reservelader så jeg skal gjøre et forsøk i kveld på å finne en løsing. Ny dag på Mosseveien i Audi frister ikke !!
#968
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Mere ladeproblemer
onsdag 07. desember 2011, klokken 12:59
Jeg sjekket bare lader går kveld. (kom hjem sent) og der var det ikke registrert noen feil.
#969
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Mere ladeproblemer
onsdag 07. desember 2011, klokken 12:18
Jeg har i perioder hatt problemer når bilen settes til lading. Det som skjer er at energimeteret går først til null og så til 100 og den gule lampen lyser som om bilen var fulladet. Ut og inn med ladekabelen og av og på med tenningen noen ganger så virker det stort sett greit. I går skjedde også dette noen ganger, men tilslutt så ble ladelampen stående å blunke (som normalt) men vannpumpe og vifte i laderen startet ikke, laderen lader heller ikke. Noen forslag ?
#970

Hvis du først har tatt ut batterikassen selv, så sleper du ikke bilen til verksted for å bytte bakaksel !
#971
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Hvorfor ikke 4x4?
lørdag 03. desember 2011, klokken 16:05
Hva er poenget med 4x4 ? Det er ganske mye ekstra å dra rundt på, og jeg ser ikke helt at kjøremønsteret på en Ebil skal gi noe behov for 4 hjulstrekk.
#972
Første gangen blir dette litt knot uansett, men har du gammel Think så er det vel bare å lære seg å ta ut batterikassen først som sist.
#973
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Mini på strøm
tirsdag 29. november 2011, klokken 22:05

Noen som har noe tips om hvor jeg kan få tak i følgende:

Kabelsko til 70mm2 kabel med 8 mm øye
Oransj teip
#974
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Mini på strøm
mandag 28. november 2011, klokken 09:14
Ja jeg er ikke så redd for godkjenning, det skal nok gå bra. Den eneste utfordringen jeg har nå er å få øket turtallet på motorkontrolleren. Jeg hadde ikke tenkt å endre noe på effekt i første runde. Det viktigste nå er å få det til å rulle uten problemer. Siden jeg bruker den orginale kontrolleren fra Think så er jo den begrenset turtallsmessig til 90km/h, men med Miniens 10`hjul blir det bare litt over 70 km/h. Så jeg må inn i kontrolleren og endre parametre, evt. endre inngangssignalet fra motoren og inn i kontrolleren slik at den tillater noe høyere turtall.
#975
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Mini på strøm
søndag 27. november 2011, klokken 21:21
Da ble det tid til litt garasjetid igjen. Jeg har kjøpt denne BMSen http://elektromotus.lt/nb/produkter/bms og det ser så langt veldig lovende ut.
Ryddig leverandør som svarer godt på spørsmål. Jeg skal ha CanBus kommunikasjon med laderen så når den kommer fra Kina begynner det sikkert å bli spennende ! BMSen hadde strømsensor av typen som skal kobles i serie. Jeg diskuterte litt med leverandøren muligheten for å bruke den som satt i HV boksen fra før, siden det ville bli en elegant "inboardløsning" men han var ikke så lysten på det. Løsningen ble da å sette den nye strømsensoren inn i HV boksen og derved slippe for mye løse deler i batterikassen. Det ble trangt å entre, men når den tilslutt satt der så det helt greit ut.





Takknemlig med plass til batterier på planet !
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA