Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Caspar

#31
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Dekk og felger
mandag 14. juni 2021, klokken 20:21
  [ You are not allowed to view this attachment ]  
#32
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Sprekker i tak
søndag 13. juni 2021, klokken 17:06
Er det samme tak på City som på Classic?
#33
Tidlige: Buddy / Kewet / Dekk og felger
søndag 13. juni 2021, klokken 17:03
Jeg har 16 komplette hjul liggende som er på vei til fyllingen. Noen som trenger?
Oslo
#34
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Sprekker i tak
mandag 24. mai 2021, klokken 23:20
Det hadde vært topp. Det er jentungens gule med godkjente eUp-moduler så den skal jo leve evig.
#35
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sprekker i tak
søndag 23. mai 2021, klokken 22:13
Sprekker i taket er vel noe de fleste Classiceiere kjenner til. Jeg tenkte jeg skulle ta ned taktrekket og rulle på et lag med glassfiber på innsiden før jeg fikset sprekkene fra utsiden. Men hvilken type plast er i det takplaten? Noen som vet?
#36
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Drivakselmansjett
fredag 30. april 2021, klokken 19:34
Takk skal du ha, den tyske siden er det beste jeg har funnet så langt
#37
Tidlige: Buddy / Kewet / Deler til Buddy, hva passer?
tirsdag 20. april 2021, klokken 18:55
Til Think så finnes det en veldig fin oversikt over hvor mange av delene kommer ifra, med både delenummer og oversikt over donorer. Finnes det noe tilsvarende for Buddy?
#38
Dette er jo en veldig dårlig løsning og plasten blir sprø etter mange år i sol osv. Selve det lille ladeinntaket som er laget for motorvarmer er heller ikke optimalt for lading. Bytt ut med et Type 2 inntak som du setter på siden av fronten først som sist
#40
Hei
Trenger du hele boksen? jeg har en del bokser som ikke er komplette
#41
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Think Buddy
søndag 04. april 2021, klokken 10:49
Sender deg pinout på alle ledningene når jeg kommer hjem fra fjellet
#42
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Think Buddy
lørdag 03. april 2021, klokken 13:14
Jeg regner med at du skal bruke Siemens kontrolleren fra Thinken?
#43
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Amatør bygg mc
lørdag 03. april 2021, klokken 13:12
Ja Caspar Hille er meg. Trådstarter her er jo i gang med en bygg som skal godkjennes etter reglene om amatørbygget. Det jeg har sloss mot er jo de meningsløse reglene som er innført for ombygget kjøretøy som jo er noe annet enn amatørbygget.
Jeg er litt overrasket over at SVV introduserer at de skal ha en uttalelse fra noe NEMKO lignende for å godkjenne et el kjøretøy som er bygget som amatørbygget. Jeg trodde det da var mye mere opp til byggherren å definere hva som passer sammen
#44
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Amatør bygg mc
lørdag 27. mars 2021, klokken 13:43
Dette med ombygging til el er jo blitt veldig strengt og på grensen til umulig. Men krever de CE merking av hele installasjonen hvis du klasser sykkelen som amatørbygget?
#45
Avansert: Batterier og Lading / CP signal 1 fas og 3 fas
mandag 01. mars 2021, klokken 08:07
Jeg jobber med en undervisningsopplegg for elbiler og lading og har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med et svar på.
CP signalet forteller jo bilen hvilken effekt bilen kan trekke av en ladestasjon. Men hvordan vet bilen om den er tilkoblet en ladeboks som kan levere 3 fas eller en som bare har 1 fas? Hvis for eksempel CP signalet er 20% som tilsier 12A som er 2,7 kW på 1-fas. Men betyr CP 20% på en 3-fas ladeboks at bilen kan trekke 12A mellom alle fasene og nulleder?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA