Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sveander

#1
e-up! / Sv: Easee/Tibber smart lading
mandag 17. januar 2022, klokken 14:06
Jeg har nå en 2021 E-up hvor dette nå er fikset.
Den tar seg en lengre hvil og så nå jeg ber Easee å starte på natten så skvetter den opp og lader.
Er veldig glad de har fikset dette problemet jeg hadde på min 2014-mod.

Ingen trøst men det går fremover
#2
Lade hjemme / Sv: Hva slags kabel til lader?
torsdag 05. august 2021, klokken 08:24
Takk. Rør er godt tips. Jeg tenker det er mye å spare på kabel.  , men har bedt om tilbud på kabel og installasjon nå.
#3
Lade hjemme / Hva slags kabel til lader?
onsdag 04. august 2021, klokken 14:18
Jeg har tenkt å skaffe en kabel jeg kan grave ned fra huset til garasjen.
Hva slags kabel er godkjent for å ligge i bakken.
Bør jeg legge den i rør?

Hvor får man en billig og god slik kabel ?
Bør vel være 4 x 6 mm2
#4
Lade hjemme / 3 fase på IT-nett
tirsdag 06. juli 2021, klokken 15:51
Jeg har i dag 400 TN og 3 faser å boltre meg i.
Jeg har sett diskusjoner om at man ikke kan bruke 3 faser på IT-nett
til de fleste biler. Hva er god informasjon her?
Er vi som flytter og får IT nødt til å kun lade med en fase?

Har en Enyaq og mode 3 så skulle gjerne
#5
Skoda ENYAQ / Sv: Forvarme batteri
fredag 26. mars 2021, klokken 09:32
Takk
Da er det usikkert om det kommer nå

13 grader sier dere. Betyr det at den bruker batteri til å gjøre det varmt, ja før det blir varmt selv?

Er det det som omtales som tvungen?

Vi vil jo varme før vi lader, feks på morgenen . Eller?
#6
Skoda ENYAQ / Forvarme batteri
torsdag 25. mars 2021, klokken 12:54
Hei
Det er ingen info om dette i manualen. Eller har jeg oversett noe?
#7
min "må"-ha liste

Ekstrautstyr
DELINGSNETT 1 900 *
BAGASJEROMSMATTE, VENDBAR 600 *
KOMFORTPAKKE PLUSS 5 300 *
BAGASJEROMSPAKKE 3 200 *
FAMILIEPAKKE 3 800 *
INFOTAINMENTPAKKE 7 600 *
PARKERINGSPAKKE PLUSS INTRO 3 800 *
SUITE INTERIØR 16 500 *
TILHENGERFESTE, EL.NEDFELLBART 9 800 *

Norskmontert utstyr
SERVICE & VEDLIKEHOLDSAVT. 3ÅR/45.000KM 1 *
19" NOKIAN U.PIGG SKODA PROTEUS N280 23 990 *
Detaljer: 02 SKODA PROTEUS
LASTEHOLDER ORIGINAL G200 2 990
SKVETTLAPPER FORAN E350 649 *
BESKYTTELSESPAKKE A010 2 490 *
Sum ekstrautstyr 82 620
minus rabatt 3680
#8
Skoda ENYAQ / Sv: Reservasjon Skoda Vision iV
fredag 08. mai 2020, klokken 11:01
Jeg sendte mail til Skoda i går for å få en oversikt over ventelisten. Den er de veldig hemmelig om. Det liker jeg ikke. Jeg spurte om de har ryddet i køen og om vi kan få vite reell køplass

Her er svaret;

"Vi har dessverre ikke anledning til å gå inn i detalj over hvor mange som har forhåndsbestilt, men vi kan si at kønummeret ikke nødvendigvis gjenspeiler når en får levert bilen ettersom kønummeret kun sier noe om når en får bestilt bilen. Så avhengig av hvilket utstyr man velger så kan en med kønummer 2000 få sin bil før kønummer 1, dersom nummer 1 bestiller en mer utstyrt bil."

#9
e-up! / Sv: E-Up 2014-2015 rekkevidde motorvei
onsdag 29. april 2020, klokken 12:28
Bare en siste ting fra meg. Det å kjøre en elbil økonomisk er en slags sport for meg og mange av oss.
Det er fullt mulig, og ofte er det slik i starten at man kjører uvørent og aktivt. Da blir det mer strømforbruk.

#10
e-up! / Sv: E-Up 2014-2015 rekkevidde motorvei
tirsdag 28. april 2020, klokken 10:04
På sommeren bruker jeg ca 1.1-1.2 kw per mil. Da kjører jeg i 100
På vinteren opp mot 1.5 kw per mil , men det er veldig avhengig av temperatur , vind og føre (slaps og snø, regn) , varme i bilen , osv.

Så å kjøre 100 km selv på vinteren er mulig.
#11
Skoda ENYAQ / Sv: Reservasjon Skoda Vision iV
mandag 20. april 2020, klokken 11:21
Jeg venter og tar gjerne en 2wd. Jeg kan ikke huske sist jeg trengte en 4wd.

Jeg har også bedt om å få pengene og det er en fin gest når BOS har minst 40 mill i banken som er våre.

Jeg hadde en rar drøm i helgen. Jeg hadde ikke lest det med liten skrift og ved å be om penger sa jeg fra meg levering de første 2 årene. Jeg måtte logge på når jeg våknet for å sjekke, heldigvis var det bare en drøm.

Det jeg venter mest på er ikke utseende, men plass til et hundebur bak. Og om det er nivåforskjell når baksetet legges ned slik det feks er på E-niro
#12
e-up! / Sv: Knirk og klunk fra forstilling
mandag 20. april 2020, klokken 11:15
Jeg har også den litt skrapende lyden. Men aldri lang tid av gangen . Det kommer og går.
Det høres ut som et stag er løst og skraper i asfalten, noe det ikke gjør. Men det er lyden.
Jeg lever med det så lenge det kommer og går og varer så kort tid
#13
Sitat fra: RR0202 på fredag 13. mars 2020, klokken 16:35

Nå angrer jeg igjen på at jeg valgte å beholde bestillingen, og kunne helst sett meg om etter annen seriøs aktør.

Har det skjedd noe mer?
Jeg har nå betalt faktura , men saken er ikke avsluttet for jeg mener jeg har fått et produkt som ikke gir den funksjonalitet som Circle k lovte. Forbrukerrådet har nå saken så får vi se hva som skjer. 
#14
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
torsdag 27. februar 2020, klokken 16:41
Og i dag kom inkassovarsel.

Uten noen svar på mine innvendinger og bestridelse av at varen er komplett.
Slik er det bare man er stor 
#15
Lade hjemme / Sv: Komplett hjemmelader
fredag 14. februar 2020, klokken 09:20
Sitat fra: bobakka på torsdag 13. februar 2020, klokken 21:16
Jeg skal flytte inn i nytt hus hvor det er opplegg til en lader. Hva er rimeligste lader komplett med installasjon nå? Ser at 15.000 er fastpris noen har.

Hva betyr opplegg for lader?
Siden huset er nytt har du nok overspenningsvern som er påbudt.
Men kjøper du de enkleste laderne har de ofte ikke  jordfeilbryter

Det er noen variabler her...

Svein-Tore
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA