Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Chimp

#1
BMW iX / Sv: IX vinter egenskaper
onsdag 10. januar 2024, klokken 06:37
Har lest at 21 tommere er de som pakker virkelig mye snø, kan være feil.

Forøvrig ikke bruk silikon på dørlister! Må bruke silikonfritt, ellers gjør du bare alt vondt verre på sikt.
Denne anbefales (pss-varianten)

https://bilpleiekongen.no/produkt/102483/koch-chemie-plast-star-silikonfri-1-liter?gclid=CjwKCAiA-vOsBhAAEiwAIWR0TaMZzQ7KL0t4pa0VkEp3iX0rnse3MP3sHL5ntlQajJVJ7HPBKu93fhoC-XMQAvD_BwE
#2
KIA / Sv: Kia EV9
mandag 18. september 2023, klokken 13:46
Altfor dyrt i dagens marked.
#3
BMW i3 / Sv: Fully Charged (K)
lørdag 26. august 2023, klokken 06:29
Nope :)
#4
BMW i3 / Sv: Fully Charged (K)
søndag 20. august 2023, klokken 09:26
Sitat fra: Autowinder på lørdag 19. august 2023, klokken 19:59Det har gått meg hus forbi at det finnes FC uten soltak, men det kan være en helt legitim forklaring 🙂
Såvidt jeg vet er soltak og HK tillegg utover FC på 21 og 22-modeller
#5
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
lørdag 12. august 2023, klokken 15:53
Sitat fra: BubbaJoFet på lørdag 12. august 2023, klokken 14:32https://e24.no/naeringsliv/i/WRy1ea/svak-krone-endrer-det-norske-bruktbilmarkedet-det-har-vaert-en-voldsom-oekning

Tror ikke en iX40 fra forhandler selges for særlig mindre enn 650k, da går den nok heller ut av landet pga valuta. Privat er det verre å selge til utlandet.

Tror litt av greia er at det lønner seg på fossile biler fordi da får man igjen avgiftene. Ikke på dyre elbiler.

Jeg fikk dette da jeg spurte en forhandler som har spesialisert seg på å selge bil fra Tyskland til Norge, om han kunne selge min ix50 andre veien:

Markedet er ikke altfor hot i Tyskland heller. Spesielt for dyrere biler. Skal du selge denne for 900.000,- ut av Norge til Tyskland så kommer det 19% moms på den i Tyskland. Da blir prisen uten frakt og papirarbeid ca € 97.000,- Da får du kjøpt tilsvarende (muligens uten 2 sett hjul ) for samme pris hos BMW forhandler i Tyskland. Markedet er brutalt for tiden, dessverre.
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil med plass til stor hund
lørdag 12. august 2023, klokken 09:57
Bmw ix3 2021 modell er mulig å få til 400-420 brukt og bagasjerommet er perfekt for hund. Har 55kg hund selv som trivdes godt i den bilen da vi hadde den. Model y ble for snaut i høyden for vår del, men med en Golden bør det gå, og man får utvilsomt mye for pengene.
Har hatt ev6 som leiebil og bagasjerommet der er for lite. Id4 og spesielt enyaq er bra, men ix3 er bredere noe som gir mer rom til annen bagasje ved bruk av skillevegg
#7
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
torsdag 10. august 2023, klokken 06:31
De som legger ut ix40 for 650 selger gjerne for lavt 600. Hadde selv dialog med en med 30k kjørt som ville selge for 600 blank, fully charged.
Ingen feil i å gå i dialog ihvertfall, og komme med noen dårlige bud. Selger som har priset for høyt er bare happy med at det er noen som kontakter, selvom noen få blir "sinte" av skambud, men har man varer på finn må man tåle det.

Jeg hadde min ix50 (alt utstyr, lav km) ute for 950, budene var 850-880.
Innbytte var 780-850
Så kan man si at jeg hadde for høy pris, men det sier også noe om hvor stort sprik det er i beløp. Med det mener jeg at når jeg da ønsker 950 fordi naboen solgte for det forrige uke, men flere og flere biler med høy km selges for lav 800 og forhandler gir meg det samme i innbytte, da blir jeg fornøyd med en gang noen gir meg rundt 900 fordi jeg er redd for å måtte ha bilen ute lenge med mange justeringer i pris.

Må også legge til at veldig mange forhandlere ikke ville ta ix50 i innbytte pga det dyre markedet er dødt og de ville ikke ta risikoen (ja jeg ville byttet ned i pris, men ikke veldig mye)

Vet ikke hvordan det er med ix40 men det er enda flere biler ute der.
#8
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
onsdag 09. august 2023, klokken 21:32
Tror ikke utseendet spiller inn, folk er vant til ix nå. Selv har jeg gått fra å tenke hva i all verden har BMW gjort, til å like den. Litt som i3.
Er nok heller at færre har kjøpt ix3 dvs færre dumper prisen, og at billigere biler faller litt mindre.
#9
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
onsdag 09. august 2023, klokken 19:41
Sitat fra: nybegynner1 på onsdag 09. august 2023, klokken 11:55Vurderer en brukt iX40. Ser det ligger en del pent brukte (20-30 000 km) Fully Charged fra 2022 til 649 000 på finn og bilia/bavaria nå. Har inntrykk av at det jevnlig kommer flere.

Hva tenker dere om prisnivået her?

Jeg synes prisnivået er greit hvis du får dem til 600-620. Det er mulig å kjøpe ix50 til 820-830, det er i mine øyne en god del bedre bil. Så jeg hadde aldri vurdert en ix40 til høy 600 nå.

Sammenlignet med ix3 er den priset bra, her er prisnivået 530-580 for 2022modellen, og da er ix40 brukt til et par tusenlapper mer et bedre kjøp grunnet awd og mer moderne bil.

My opinion ofc:)
#10
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
tirsdag 08. august 2023, klokken 21:08
Med tanke på at euro fortsatt er relativt høy, og pris på ny ix er godt over millionen - er det rimelig å anta at prisene skal opp også på bruktmarkedet på sikt?
#11
Ja det funker fint.
#12
Kjøpe elbil? / Sv: GTX/Q4 50/iV80x vs. E tron 55
mandag 26. juni 2023, klokken 18:51
Ix40 og etron55 er vel ganske like i rekkevidde også
#13
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
fredag 23. juni 2023, klokken 14:07
For min del er det bruksbil. En fantastisk bil som jeg kommer til å savne hver dag hvis jeg nedgraderer :)
#14
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
fredag 23. juni 2023, klokken 10:30
Jeg hadde tenkt å selge min, men nå begynner jeg bli usikker på timingen. Spørs om høsten er noe bedre. Det jeg ikke fatter med folk er at de underbyr hverandre for å lete etter kjøpere som ikke er der.
#15
Jeg hadde en av disse selv. 12v batteriene holder i 3 år så ryker begge etter tur. Sjekk at de er byttet selvom det er liten kostnad.
De har også noe problemer med ledningsnettet som skal  gå på garanti hvis man opplever det, men jeg vet ikke hva det koster uten garanti.
Jeg ble selv lei da jeg ble tauet gang nr 2, men jeg har liten tålmodighet for sånt. Så jeg klarer ikke å anbefale den bilen på samme måte som en i3 feks som bare går og går uten store problemer.
Har hørt at matrix lys er svindyrt å bytte, men sånt går vel på forsikringen hvis det skulle skje noe.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA