Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Model32019

#1
Jeg tror ikke de var så langt i utviklingen som de fikk det til å se ut som.
#2
Den er langt fra produksjonsklar. De har satt sammen sin første prototype med produksjonstiltenkt design. Det trengs mange tester, vanlige bilprodusenter er på dette stadiet 3-4 år før første bil leveres.
Det trengs flere hundre millioner euro, og de mangler ennå.
#3
Andre Elbiler / Sv: Nobe luksus 3 hjuler
onsdag 18. mai 2022, klokken 09:48
"Bankruptcies, criminal charges, business failures found by reporter on CEO Nobe Cars"
https://www.youtube.com/watch?v=uVP-luWVufg
#4
Prototypen på bildet var bare en ombygd BMW i3. Laddningen løstes med en billig 12V til 230V inverter, klarar noen minutter men ikke mer.
Nu byter de produsent til Valmet men trenger minst 275 millioner euro for det. I tillegg skjuts leveringsdatum opp igjen.
#5
Andre Elbiler / Sv: Fresco motors ?
onsdag 09. mars 2022, klokken 21:25
Nei, ingenting i det hele tatt.  Drømmere.
#6
Fresco Motors drømmer om å flytte ut av Oslo-kontoret:
"This is Fresco Campus"


https://www.newswire.com/news/fresco-announces-the-unveiling-of-its-future-campus-21635879
Fresco Announces the Unveiling of Its Future Campus
Fresco Campus is the Norwegian EV company's future energy-positive headquarters

PRESS RELEASE  FEB 22, 2022
Fresco Campus
OSLO, Norway, February 22, 2022 (Newswire.com) - Fresco Motors AS ("Fresco"), a Norwegian technology company, is pleased to announce they will unveil their future corporate campus at www.frescomotors.com on March 8 at 07:00 p.m. CET (Central European time). While being powered by both solar and wind, Fresco Campus aims to become one of the world's most energy-positive facilities.

"We think that a company needs to be more than its products. It needs to stand for something," said Espen Kvalvik, CEO & Chairman of the Board of Fresco. "As things are moving back to normal in terms of the global pandemic, we are excited to announce that we have chosen to unveil our extraordinary and eco-friendly campus."

"It's time to rethink the way we both work and live," added Adrian Kristofer Locklindh, COO & Member of the Board of Fresco. "While being the very reason why the company was founded, Fresco Campus aims to become one of the world's most energy-positive facilities. It's such an exciting time for us, and we have the utmost confidence that people will be absolutely amazed by our future headquarters."

Fresco Campus features a minimalistic and Norwegian design, and the size of the facility will provide more than enough space for future employees. While being designed by Espen Kvalvik, Fresco informs that there are currently no headquarters that looks like Fresco Campus.

"During this pandemic, we have chosen to refresh our overall design language," added Jakob Kirsebom Lanto, CFO & Member of the Board of Fresco. "When it comes to Fresco Campus, we have gone for a design that is highly futuristic. As we have chosen to bypass historical and traditional shapes, it's safe to say that there are currently no facilities that look like Fresco Campus. Just like Fresco XL, it's like a breath of fresh air."
https://www.youtube.com/watch?v=rK_NlMYw9ns
#7
Andre Elbiler / Sv: Fresco motors ?
onsdag 02. februar 2022, klokken 08:37
Hvorfor være feig og bare betale 10 000? Bare betale hele millionen for å være først i køen? :-) Eventuelle tilbakebetalinger behandles ved slutten av regnskapsåret..
#8
Andre Elbiler / Sv: Fresco motors ?
onsdag 26. januar 2022, klokken 06:59
Nytt forsøk, er det mer enn vaporware denne gangen?
https://www.frescomotors.com
#10
Det blir sannsynligvis bare en prototype. Det er enorme kostnader å utvikle en bil og sette den i produksjon. Sono Motors ser ut til å være på samme punkt som da de introduserte sin første prototype 2017. De har ikke bevist noen av sine teorier, den nåværende prototypen er håndbygd og hovedsakelig for å vise dagens design og for å tiltrekke seg investorer. Vil det fungere?
#11
Andre Elbiler / Sv: Fresco motors ?
fredag 01. januar 2021, klokken 14:35
"Den norske elbil-drømmen krasjet
Den skulle slå Tesla både på rekkevidde, toppfart og akselerasjon. Planene om en norsk super-elbil ble lansert i fjor sommer, men ser allerede ut til å ha krasjet."



https://dinside.dagbladet.no/motor/den-norske-elbil-drommen-krasjet/73141491
#12
G3 / Sv: Xpeng G3
tirsdag 28. april 2020, klokken 17:32
Er det så vanskelig å utstyre det med CCS?  En skikkelig showstopper for meg. 
Ellers for mye design kopiert fra Tesla.
#13
Andre Elbiler / Sv: Svensker vil lage mini-elbilen Uniti
torsdag 09. april 2020, klokken 11:37
Uniti er nå i rekonstruksjon:
"I rekonstruktionsansökan inlämnad till tingsrätten framgår att företaget har långt framskridna planer på ett helt nytt sätt att finansiera den fortsatta utvecklingen av fordonet. Det handlar inte om att sälja fordon utan annonsutrymme.
Annonstavlor ska finansiera utvecklingen av Uniti One
Företaget har utvecklat en annonstavla som ska kunna monteras på taket på egentillverkade fordon, på en egenutvecklad laddare alternativt vilken bil som helst."

"Utvecklingsteamet i Storbritannien har signalerat att bilen så som den är tänkt att byggas just nu är alldeles för dyr. Bilen ska kosta från 224 000 kronor. Men tillverkningskostnaden i rådande läge ligger på omkring 600 000 kronor."


https://www.nyteknik.se/fordon/uniti-vill-rekonstruera-sig-ur-krisen-med-annonstavlor-6993114

#14
Andre Elbiler / Sv: Fresco motors ?
lørdag 30. november 2019, klokken 23:59
Takk!  Ikke bare meg som er skeptisk til Fresco Motors.
#15
Andre Elbiler / Sv: Fresco motors ?
torsdag 28. november 2019, klokken 13:40
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA