Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - svpett

#1
BMW i3 / Sv: Full beskrivelse av endringer for Facelift på I3/I3S
torsdag 08. mars 2018, klokken 17:08
Dokumentet sier også følgende:

"The new ID6 operating concept, familiar from the G12 and G30,has been adopted.The only differences are: • no  touchscreen functions • no  gesture control"

Her er full dokumentasjon på G12 Audio og G12 Navi som igjen er siste versjon iDrive V6 på faceliften:

https://www.7post.com/forums/attachment.php?attachmentid=1291495&d=1443656264

https://www.7post.com/forums/attachment.php?attachmentid=1291497&d=1443656304

Prøver på denne måten med linker da jeg ikke får til dette med å legge ved "vedlegg"

MVH
Svein-Egil

#2
BMW i3 / Sv: Full beskrivelse av endringer for Facelift på I3/I3S
torsdag 08. mars 2018, klokken 16:49
Sitat fra: Orbit på torsdag 08. mars 2018, klokken 16:08


En annen ting var denne:
Sitat2. Body

Some reinforcement measures have been implemented on the body to counteract the increased battery weight.

  • Reinforcement of the A-pillar

Men det er jo ikke noe tyngre batteri (ennå), et hint om det vi har i vente til høsten?

Kan nok lukte at det kan være forberedelse for tyngre/større batteripakke:-)
#3
BMW i3 / Full beskrivelse av endringer for Facelift på I3/I3S
torsdag 08. mars 2018, klokken 14:03
Heisann
Legger ved et dokument som var brukt av BMW for intern opplæring av sine folk vedr facelift av I3/I3S :-)

MVH
Svein-Egil
#4
BMW i3 / Sv: Traction control system for i3s
torsdag 08. mars 2018, klokken 13:56
Sitat fra: TM på torsdag 08. mars 2018, klokken 13:16
Det skal være forbedringer på tracking systemet til i3 facelift, men pressemeldingen fra januar 2018 beskriver et nytt system på i3s og framtidig bmw modeller. Så det er nok forskjellig på i3 og i3S. Uansett er det vanskelig å forholde seg til «50 ganger raskere»  ;).

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0277603EN/new-bmw-i3s-traction-control-system-for-all-future-bmw-and-mini-models
[/quote

Heisann
Legger ved et dokument som var brukt av BMW for intern opplæring av sine folk vedr facelift, tolker det dithen at "nye" TractionControl gjelder I3 og I3S??

MVH
Svein-Egil
#5
Sitat fra: Orbit på mandag 26. februar 2018, klokken 13:37
1. Ja, tror alle 32A-stasjoner kan klare dette. Jeg har i alle fall til gode å se noen som ikke kan justeres ned "permanent". Noen stasjoner har et fåtall trinn å velge mellom (så pass da på at 20A er ett av dem), andre kan stilles på vilkårlig ampere-styrke. Det er også normalt å gjøre som du har satt opp her, hvor kursen er sikret med noe større strøm enn ladestasjonen leverer.
2. Normal ja, men sjekk med elektriker. Avhenger at forlegning, dvs om kabel går inni/utenpå vegg, i bakken etc.
3. Ja. (...og også gammel 60Ah i3 vil kunne utnytte 20A 1-fas)

Siden laderne dine bare vil belaste to av fasene, bør du prøve å få til at andre forbrukere med høye effekttopper (koketopp, store arealer med varmekabler, varmtvannsbereder) er fordelt litt mer over på den siste fasen enn normal balansering. Spesielt en induksjonstopp kan fort dra 6-8kW (men da typisk bare i noen minutter med flere soner på full effekt)

Heisann
Tusen takk for god tilbakemelding @Orbit, da høres det ut som jeg har forstått noe av det jeg har lest her inne :)
Har du noe tips på ladestasjon som ville passe til mitt formål??, ser at det er utrolig mye å velge i av slikt utstyr

MVH
Svein-Egil
#6
Heisann
Har bestilt en BMW I3 med "alt" tilgjengelig utstyr som ankommer i Juni, er helt grønn på dette med elbil og lading.
Jeg har lest side opp og side ned på dette forumet og ser at det er utrolig mye dyktige folk her inne, og har da selvfølgelig noen spørsmål rundt dette med lading.

Huset har 230V IT med 63A(3 Moduler) hovedsikring, og god plass i sikringsskapet
Vurderer en løsning hvor jeg trekker PFXP 3x6mm til tiltenkte ladepunkter(2 stk), 1 stk i garasje til BMW I3, og 1 stk utendørs til planlagt ladbar Hybrid.

Sette opp 1 stk automatsikring på 25A for hver av disse da jeg satser på B-Vern i ladestasjonene, og vil kjøpe ladestasjoner med Type2 og Mode3, dette fordi Hafslund begrenser til 1fas 25A.

1. Finnes det ladestasjoner som man kan stille inn til max 20A selv om kursen er sikret med 25A??
2. Er det nok med 6mm PFXP kabel?
3. Vil dette kunne gi meg ca 4.6KW til bilen, og vil en slik BMW I3 kunne utnytte og lade med 4.6Kw?

Er dette en fornuftig tanke??, eller er det bedre måter å gjøre dette på for å kunne oppnå noe mer enn 3,7Kw lading hjemme ved behov

Dette skal selvsagt bli utført av autorisert el Virksomhet

Mvh
Svein-Egil
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA