Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Axel

#1
Model 3 / Sv: Cruisecontrol’en oversensitiv?
tirsdag 16. juli 2019, klokken 00:57
Min Leaf 2018 modell hadde myyye bedre ACC enn tesla model 3. "Selvstyringen" oppleves mye bedre på tm3
#2
Model 3 / Sv: Innkjøp av takstativ?
mandag 06. mai 2019, klokken 14:24
Er du ellers fornøyd med thule xxl boksen på 3'eren? Tenker på hvor langt frem boksen kommer, hvor mye sikt den tar osv.

#3
Har hurtigladet ca 5 ganger og aldri fått under 117kw opp til 50% soc. Har nok alltid hatt varmt batteri da bilen har vært brukt noen timer før lading
#4
Model 3 / Sv: Ekko i handsfree
onsdag 10. april 2019, klokken 17:26
Samme problem her
#5
Model 3 / Superchargers med CCS
mandag 18. mars 2019, klokken 12:19
Noen som vet hvor man finner oversikt over status på CCS utrullingen?
Jeg var innom Lier SuC men der var det ingen CCS plugger... Det kan se ut som om kartet i bilen er oppdatert, men hva gjør man når man sitter hjemme og skal planlegge en tur og gjerne vil vite hvilke stasjoner som har CCS og hvor mange plugger de har?

#6
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
mandag 18. mars 2019, klokken 12:17
Sitat fra: pekle på søndag 17. mars 2019, klokken 20:51
Flere med litt skjev ladeluke?

Jepp. Jeg har samme.
#7
Har levering 8 mars. Ba om nedgradering 4 mars. Fikk ny betalingsinfo i dag. 41800  mindre enn opprinnelig. Jeg sendte mail til deliveryno@tesla.com og bad om å få eap fjernet. 
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
tirsdag 15. mai 2018, klokken 12:56
Ikke helt lik tur, men kjørt Oslo - Røros som har ca samme stigning. Våt vei og 120 på motorvei til Hamar på vei oppover, mens tørt og fint på vei ned. 5 personer og fullt bagasjerom også
Endte på forbruk ca 17,7 på vei opp og 13,3 på vei ned.

Så jeg vil tro du klarer deg dersom du kjører forsiktig, men kanskje like greit med en tisse/lade-pause på veien så er du på den sikre siden.
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf-spy
tirsdag 03. april 2018, klokken 13:39
Lar du  da adapteren stå i hele tiden? er det noen ulemper med dette. Som at den f.eks bruker for mye av båndbredden? eller er det kanskje kun når Leafspy er koblet mot dongelen at den bruker båndbredde?
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf-spy
tirsdag 03. april 2018, klokken 13:00
Jeg får ikke lukket dekslet med LELink adapteren isatt
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf-spy
tirsdag 03. april 2018, klokken 12:59
Jeg kjøpte LELink fra Amazon. Kostet noe mer, men fungerer topp
#12
Har hatt bilen i to uker og kjørt 1100km hvorav en langtur på 2x400km og er veldig fornøyd!

Jeg er 198cm, har god plass og opplever god komfort.

Bilen er fantastisk mye bedre enn 24kWh Leaf'en jeg bruker på jobb. Mye sprekere, lekrere og Propilot fungerer langt over mine forventninger til en såpass billig bil.

Ja, jeg merket treg hurtiglading, men det var ikke noe stort problem for min 400km tur til vestlandet. Det tok litt lengre tid å lade siste omgangen, men tror ikke jeg tapte mer enn ca 10-15min totalt. Ladet da to ganger fra ca 20-70% uten noen vesentlige hastighetsreduksjoner. For min bruk i hverdagen og en og annen tur opp til 400km, så merker jeg knapt noe til dårlige hurtigladingsegenskaper. Når det er sagt så er jeg enig i at Nissan burde vært tydelig på hvilke begrensninger bilen har pga manglende aktiv kjøling av batteri.

Løp og kjøp!
#13
Kjørte til vestlandet og hadde først 2 hurtigladinger fra ca 30% til 65%. Ladehastigheten  startet da på 44kw og begynte å synke ned mot 28kw når soc var på 60 tallet.  Utetemp var ca -6  men hadde kjørt Asker-notodden ved første lading så batteritemp var klatret nesten halvveis opp på skalaen. Ved 2 hurtiglading var batteritemp litt over halv og det gikk fortsatt på 44kw.

Ved 3. hurtiglading var batteritemp på ca 75% og ladehastighet ville da ikke over 28kw. Startet lading på soc 15% og ladet opp til 75%. 28 kw hele tiden. Prøvde under ladingen å bytte   mellom to type ladestasjoner, men hadde maks 28kw på begge.

Mitt inntrykk er derfor at batteriet kun mottar full ladehastighet i et ganske snevert temperaturområde.

Jeg var også overrasket over at batteritemp holdt seg høy (ca 75%) selv om jeg kjørte rolig fra haukeligrend til rosendal i -6 grader.

Dessverre virket ikke leafspy  etter oppgradering til android oreo så har ikke andre detaljerte  data.

#14
Oppfordrer alle til å kontakte Nissan kundeservice på norway@nissan-services.eu og be om en forklaring / fix på Leaf's kuldeutfordringer!
#15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Når kommer din Tekna?
tirsdag 27. februar 2018, klokken 11:26
Jeg betalte ca 280.000, levert Oslo, LE, Vinterdekk, Matter etc etter 9% rabatt
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA