Sitat fra: ThomasEL på torsdag 17. januar 2019, klokken 15:46
Men jeg er ikke helt uten videre med på at regenerering ikke er inkludert...? Hva bygger du det på?
Jeg er klar over at hvis man nuller forbruksmåler på toppen av en bakke, for deretter å regenerere hele veien ned, så får man ikke (slik man burde) negativt forbruk...
Men jeg mener å ha erfart at etter en slik lang nedoverbakke, så bruker forbruksmåleren mye lenger tid på å stige igjen enn det som virker naturlig. Jeg har derfor fått et inntrykk av at regen regnes med, men at man må kjøre et lite stykke etter regen før man "får uttelling" på forbruksmåleren.
Jeg må presisere at jeg ikke har gjort en ordentlig systematisk test på dette, kun slik jeg beskriver.
Se på denne videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=dbQSMsvNpHc
Han starter med 41% på toppen av fjellet. Etter han kjørte over 50 km nedoverbakken og litt på samme høyde, fikk han 51% og bilen viser en forbruk på 2,2kWh/100km. Det skulle har vært negativt. Eller 0 hvis bilen bare ikke viser negativt taller.