Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ELefant

#1
Model 3 / Sv: Chrome delete på deep blue M3. Noen erfaringer?
torsdag 07. november 2019, klokken 18:11
Base Performance med Stek Dynashield beskyttelsesfilm rund baut, Dynashade på alle lykter, solfilm på ruter og Black Satin chrome delete. Utført av Merhebia i Drammen, veldig fornøyd! 3M carbonfiber folie på ratt og midtkonsoll som jeg har utført selv.
#2
Model 3 / Sv: Tilgang til myTesla og App
søndag 20. oktober 2019, klokken 13:53
Takker for gode forslag, men her går det fremdeles i loop tilbake til «basic» innloggingsside.
#3
Model 3 / Sv: Tilgang til myTesla og App
søndag 20. oktober 2019, klokken 07:54
 . . . og når jeg gjør det (trykker på link i mottatt mail)  kommer jeg bare stadig tilbake til den siden du har limt inn! Ingen side for endring av passord.
Mener å ha lest her på et tidspunkt at andre har opplevd det samme.

Andre forslag/ erfaringer?
#4
Model 3 / Tilgang til myTesla og App
lørdag 19. oktober 2019, klokken 13:53
Jeg har i lengre tid (mai) forgjeves forsøkt å få hjelp av Tesla slik at jeg får tilgang til «min side» og ikke minst App etter mottak av min Tesla nr.3 den 19 sept. Problemet: jeg får beskjed om å resette passordet, men blir bare sendt tilbake til normal innloggingsside uten mulighet for resett! Noen andre som har opplevd dette ? Lite hjelp å få av Tesla så langt, noe som vet hvem i Tesla jeg må sende mail til?
#5
Model 3 / Sv: Levering av biler bestilt juli?
mandag 09. september 2019, klokken 16:52
MyMuffin: tok du initiativ selv, eller var det etter kontakt fra Tesla. Jeg bestilte inventory P3D- for ca.14 dager siden, og har ikke hørt noe (Drammen). Reiser mye i jobben, så trenger litt info tidlig (og ev mulighet til å endre) ift utlevering.
#6
Model 3 / Sv: Performance med hengefeste i inventory!
lørdag 31. august 2019, klokken 08:49
Bestilte en P «sleeper» for en uke siden hos forhandler. Fikk se skjermen mens vi lette etter biler, og der så jeg også en pris som tilsvarte min org spekk på en identisk LR ( for den aktuelle Ps).
Det ble hevdet at bilen hadde annen motor en LR (980/ 990 har jeg sett på forumet), men er usikker da det kan virke som software oppdatering?
For meg er komboen LR/P ideell, men hadde vært flott om de som tar levering kan sjekke - motornummer og reg. data for motorkraft. «Fakta» fra Tesla selgere har jeg et avslappet forhold til. Fikk forøvrig veldig god service når jeg var der😀!
#7
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
torsdag 16. mai 2019, klokken 22:06
Takker for svar
#8
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
torsdag 16. mai 2019, klokken 11:16
Jeg har en Renault Zoe med vanlig standard installasjon (er vel 400V NT 3 fas?). Har noen testet å lade M3 på en slik lader, hvilken ladehastighet (km/t) får du med denne?
#9
Model 3 / Sv: Levering av model 3
torsdag 07. februar 2019, klokken 22:01
Takker for info og tips bno! Skriftlighet er tydeligvis nødvendig, og har derfor sendt mail for 10 min siden
#10
Model 3 / Sv: Levering av model 3
torsdag 07. februar 2019, klokken 21:20
Ang. utsatt levering. Fikk i romjulen bekreftet at levering mai/ juni var helt ok, og regnet da med at bilen min (LR, blå, AP, sort) gikk til noen andre (hvis den var under transport). Siden jeg tidlig i uka fikk en mail ang vinterdekk, tok jeg kontakt med delivery team for igjen og bekrefte sen levering (svarte også NEI på mail ang dekk). Da fikk jeg vite at mitt ønske «var notert», men at bilen kom i mars! Jeg ble litt oppgitt da han igjen skulle notere mitt ønske, og fikk info om at bilen min ville komme i mars (tidlig reservasjon) i alle tilfelle. Dette stemmer dårlig ift info litt lenger opp i denne tråden, der beskjed om at bilen ville gå til en annen hvis den ikke kunne mottas relativt raskt. Kan ikke forstå at Tesla skal ha biler stående på lager til kunden vil ta i mot, og spekken helt klart er blant de mest «kurante» (normale). Når jeg spurte om det ikke ville komme biler til landet i mai/ juni gjentok han bare at min bil var satt til mars. Dessverre fremdeles mye uklar/ divergerende informasjon. Noen andre hørt tilsvarende?
#11
Model 3 / Sv: Utsette levering?
torsdag 10. januar 2019, klokken 16:58
Elkjell : jeg fikk beskjed om å kontakte TM3 teamet på tlf. 21514012 for å ta opp mitt ønske. Selger i Drammen torde ikke svare, så jeg ble henvist til TM3 team. Som sagt, virket uproblematisk å få til utsatt levering, lykke til!
#12
Model 3 / Sv: Utsette levering?
mandag 07. januar 2019, klokken 18:08
Jeg hadde akkurat sammen ønske som deg, og ble henvist til TM3 teamet for å avklare dette. Der fikk jeg snakke med en hyggelig svensk dame, som kunne bekrefte at det var uproblematisk med mai/ juni levering. Jeg ville bli oppringt på normal måte av Tesla i februar ifm min bestilling, og da kunne jeg avtale alt fra ønsker om bl.a. vinterdekk, leveringssted og leveringstidspunkt. Så jeg antar at dette ordner seg
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gode Tesla kjøp på finn
fredag 09. november 2018, klokken 09:27
Hvis nextgen seter er et must, kan du stoppe å lese her :D. Som nevnt over kan også ny type soltak være et tema, og da finner du en velholdt S85D produsert nov.15 med ny type tak. Tilater meg å vise til egen bil, da den har mye av det du etterspør (også pris): Finnkode : 131438113.

Lykke til med kjøpet!

Forøvrig et mangfold et flott av tips, som viser at her prioriteter vi forskjellig
#14
Audi e-tron / Sv: Kommentarer etter visning av bilen
tirsdag 06. november 2018, klokken 18:00
Jeg får ta opp tråden, på det som skulle være innholdet i tråden! Har nettopp vært på visning av e-tron, og mine personlige reaksjoner er: En relativt stor  flott bil med stor grad av opplevd kvalitet. Gode seter og et interiør som er en premiumbil verdig. Omtrent der stopper min entusiasme, for så å registrere: generelt dårlig plassutnyttelse, hva har skjedd under panseret (rotete og liten frunk) og under bagasjerommet (igjen rotete og liten plass). Selv om de oppgitte 600l bagasjerom ikke er "Jaguarliter", er det vanskelig å se at det kan være særlig mer en 500l. Mulig nevnt av andre før, men min mod S har totalt sett vesentlig mer bagasjeplass! Så en flott bil er fremdeles flott, men litt mindre attraktiv for meg. I denne konklusjonen ligger ikke minst en litt skuffende rekkevidde (ut fra netto batt kapasitet) og et lite utbygd hurtigladenettverk (ladekøangst). Tror derfor jeg avventer, noe som er godt nytt for andre med en annen konklusjon
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Månedsvis ventetid på service
fredag 26. oktober 2018, klokken 15:51
Fikk problemer med vindusspylerveska (motoren gikk ikke). Dro innom Tesla i Drammen, og fikk beskjed om å møte opp på dropp inn 08:00 neste dag uten garanti om at feilen ble rettet (bor 9 mil unna!). Etter flere slike opplevelser kom tanken om å droppe M3. 1 time senere ringte en hyggelig kar fra Tesla og lurte på om de kunne komme hjem til meg å fikse feilen. Jeg fikk nummeret til en av deres mobile reperatører, og delen ble byttet på 5 min :+1:!! Takket så mye for god service, og håper dette er den nye standarden ;). Kanskje Audi og Jaguar sin inntreden får opp fart på Tesla sin kapasitet på service.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA