Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stig85

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Plutselig fall og ustabil SOC
torsdag 29. september 2022, klokken 16:28
Kan oppdatere med at jeg fikk tilbake bilen på tirsdag, hovedbatteriet er byttet. Dessverre er det ikke fylt inn i serviceheftet, men det ligger i det minste inne i systemene til BNH, og jeg har fått en bekreftelse fra de pr mail på at batteriet er byttet på garanti.

Da begynner jobben med å finne ny bil, denne vil mest sannsynlig bli lagt ut for salg.
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Plutselig fall og ustabil SOC
tirsdag 24. mai 2022, klokken 01:05
Ingen? Klar over at Leaf-forumet ikke er det det var lenger men  :laugh:
#3
Sitat fra: svmell på mandag 23. mai 2022, klokken 23:51
Alle ekte LE har LED og ikke halogen.

Det stemmer ikke helt. Det vil si, BNH tok inn en del LE fra andre markeder tidlig i 2018 pga stor etterspørsel, blant annet fra Spania. Disse kom med halogenlykter. Ble selv tilbudt en LE i stedet for å vente på Tekna, men det måtte da bli en LE med halogenlykter. Valgte å vente de seks månedene på Teknaen min.
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Plutselig fall og ustabil SOC
onsdag 04. mai 2022, klokken 10:57
Gjenoppliver denne da dette har vært et gjentagende problem på min 2018 Leaf. BMS er forsøkt byttet, nå står den på andre måned på verksted i påvente av nytt HV-batteri. Leveringstid på dette er visst ukjent, det var ca to mnd ventetid i mars, det estimatet er nå fjernet i alle oversikter Nissan sitter på  :'(
Kilometerstand på min har i forbindelse med x antall verkstedbesøk og diagnoseforsøk så vidt bikket 100000 km.

Flere som har opplevd feil på HV-batteri på sine nyere Leaf (40 kWh)?
#5
TMY Hjul, dekk og felg. / Sv: Vinterdekkpakke med felg
tirsdag 08. februar 2022, klokken 22:17
Bjørn Nyland har brukt 18", så svaret er ja.
#6
Bestilling og levering / Sv: Har dere fått leveringsdato?
onsdag 02. februar 2022, klokken 19:57
Dashboard på kontoen, der man ser bilene man har bestilt/eier. Y'en skal da ha 2022 foran...
#7
Bestilling og levering / Sv: Har dere fått leveringsdato?
onsdag 02. februar 2022, klokken 19:20
Er en egen tråd under levering her. Vi er flere som fikk VIN i dag. Om det står 2022 Model Y i kontoen så har man fått VIN tildelt.

https://elbilforum.no/index.php?topic=59145.15
#8
Sakset fra model3norway.com:
"En metode for å lese ut VIN nummeret på er å gå på bestillingssiden, trykk F12 i Chrome/ Edge/ Firefox.
Gå til "Console" fanen og tast inn kommandoen: Tesla.ProductF.Data.Insurance.vin"

Jeg har også fått VIN i dag  8)
#9
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
fredag 21. januar 2022, klokken 16:53
Sitat fra: Jal på fredag 21. januar 2022, klokken 16:08
Sitat fra: Stig85 på fredag 21. januar 2022, klokken 14:45
To kg mindre nyttelast på 01/22 Model Y?

https://www.youtube.com/watch?v=rJ8hJ2zf7kg

Se ca 1:40 ut i filmen, "GVWR" står til 2369 kg.

Heller ikke dobbeltglass bak på denne, men han har fått Ryzen og det nye 12/16V-batteriet...


Dette er vel amerikansk modell som ikke er aktuell for salg i Norge.

Aj, misset den detaljen. Bra, da er det håp om høy nyttelast allikevel  :+1:
#10
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
fredag 21. januar 2022, klokken 14:45
To kg mindre nyttelast på 01/22 Model Y?

https://www.youtube.com/watch?v=rJ8hJ2zf7kg

Se ca 1:40 ut i filmen, "GVWR" står til 2369 kg.

Heller ikke dobbeltglass bak på denne, men han har fått Ryzen og det nye 12/16V-batteriet...
#11
Får man med disse nevnte endringene og økt nyttelast så snakker man!
#12
Sitat fra: Catosen på tirsdag 18. januar 2022, klokken 18:44
Er det ikke utlevering i Lillestrøm lengre?

Fikk beskjed om at det ble utlevering hos valgt forhandler denne gangen sist jeg snakket med noen hos Tesla.
#13
Model Y / Sv: TMY sliter med varmen i kulda
søndag 16. januar 2022, klokken 18:09
Sitat fra: Stjerneglis på søndag 16. januar 2022, klokken 17:41
Appropos Tesla-dørhåndtak: Noen som har lagt merke til hvordan dørhåndtakene på alle nye fancy elbiler (spesielt de nye merkene) ser ut?

Tenkte på det da jeg skulle sjekke Kia EV6, absolutt inspirert av Tesla 3/Y der. Nå vet jeg ikke om Tesla var først ute med det designet, men uansett.
#14
Klar over at de driver med rimelig agil produksjon hos Tesla, og at det derfor kan være lastet opp litt av hvert fra Kina. Som du sier, man kan jo dytte tilbake leveringen til neste last i april/mai.
#15
Jeg skal bestille LR (selv om tysk P frister, med unntak av å kjøre på tre runder tjæreteip i en allerede stiv bil). Skal jeg bestille nå må det være mulig å få en garanti for at man får Ryzen nå, og gjerne flere av de nevnte endringene (doublepane bak, lastsikring, bagasjeromscover, litium 16V m.m.). Håpløst at Tesla ikke kan bekrefte/avkrefte hva de laster opp til Europa nå..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA