Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Henning Tveiten Østeby

#1
Tesla / Sv: Pris på SC
onsdag 21. november 2018, klokken 18:55
Pris pr minutt er om du lar bilen stå etter at den er ferdig ladet... Det er dyrt... F. Eks 8 kr pr min...

Jeg bruker superlader bare når jeg er på lengre tur. Aldri når jeg bare er i hjem område og har nok strøm. Blir sjelden mer en 400,- pr mnd hjemme, og jeg kjører ganske mye.

Har nok ladet 1400 kW på Supercharger siden mai... Inkludert en rundtur i Europa.



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#2
Tesla / Sv: Problemer med Tesla app
tirsdag 16. oktober 2018, klokken 22:11
Sitat fra: gr på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 21:58
Mobile access disabled eller noe slikt du får opp? I så fall må du skru det på i bilen. Verksteder flest slår det av.
Tenkte det var noe sånt...



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#3
Tesla / Sv: Problemer med Tesla app
tirsdag 16. oktober 2018, klokken 15:33
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 15:02
Min fungerer fint.
Takker..



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#4
Tesla / Sv: Problemer med Tesla app
tirsdag 16. oktober 2018, klokken 14:58
Enig, man må ha bilen registrert på seg.

Men akkurat nå klarer ikke jeg å logge meg på appen min heller, den er "disabled".
Sprøtt.
Noen andre som opplever det nå?



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#5
Tesla / Sv: Hurra, jeg er fossil igjen :)
onsdag 12. september 2018, klokken 08:54


Sitat fra: THE på onsdag 12. september 2018, klokken 08:17

forbruket ned igjen de samme km blir jo ganske nær 0 Wh/km, men har ikke nøyaktige data. Har sjekket litt nærmere og ser at strekningen jeg har målt forbruk på er 42 km, og ikke 50 km, og høyden over havet er nok 920 moh og ikke 1000 moh.



Takker.

Lykke til med bilen din.



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#6
Tesla / Sv: Hurra, jeg er fossil igjen :)
onsdag 12. september 2018, klokken 00:34


Sitat fra: THE på tirsdag 11. september 2018, klokken 10:40
Har en tur jeg kjører ofte, og der jeg passerer 400 Wh/km i forbruk vinterstid. Strekningen er på 50 km og starter ved havnivå og ender opp ved ca. 1000 moh. Med litt frisk kjøring og -27 grader på toppen klarte jeg å bruke ca 430Wh/km. Startet med forvarmet bil, så kunne nok klart ennå høyere forbruk om det var målet. På sommer ligger jeg stort sett på ca 370-380 Wh/km på samme turen, så ca 15% ekstra forbruk på vinteren.


Hva var forbruket på vei ned igjen... Bare for å få det totale bilde



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#7
Bestilling og levering / Sv: Erfaring med overtakelse av bil
torsdag 06. september 2018, klokken 13:46
Hos meg ble jeg også enig om at jeg bare kunne sende mail i tiden frem til jeg skulle på verkstedet med ref til chassis nr, så ble det lagt inn på order.

Fikk bekreftelse nå en 3 uker før timen at alt var lagt inn på order.

Har også et lite lakk merke under frontlys, som jeg tok bilde av og sendt med engang, ellers ikke noe problem med lakken.

Lyke til.



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#8
Bestilling og levering / Sv: Erfaring med overtakelse av bil
onsdag 05. september 2018, klokken 20:24
Det er vel de som har hatt problemer som skriver... Vi andre gidder vel ikke å bruke så mye tid på det.
Fikk min i slutten av mai, kjørt 14.000 km siden da... Elsker det.
Har time på verkstedet 24.9, fått super service, loaner bil står klar.
Bestilte time når jeg fikk bilen, for jeg viste at det ville dukke opp noe, og at det er flere mnd vente tid. Nå er det noe deksel og små plukk som skal fikses. Ikke noe anderledes enn andre merker.

Gleder meg til å kjøre hver dag.
Bare gled deg.



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#9
Tesla / Sv: Grensesprengende utvidelse av autopiloten!
fredag 10. august 2018, klokken 20:41
Vinduspussere hos meg er også meget bra. Har hatt denne funksjonen på alle biler jeg har hatt siden 2000, og dette er en av de bedre.
Vi må ha vært skikkelig heldig
Har nå en del kompiser på jobb som det fungerer bra for også.

Automatiske fjernlys har jeg hatt bedre,  men med litt tålmodighet så går det vel greit. Kommer jo oppdateringer




From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Navigasjon som "låser" seg
fredag 10. august 2018, klokken 15:03
Reset Fungerer vel bra...



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#11
Tesla / Sv: Grensesprengende utvidelse av autopiloten!
fredag 10. august 2018, klokken 14:22
Må si jeg føler meg heldig som har en AP2 som fungerer helt topp. Kjører daglig Notodden Kongsberg med Autopiloten koblet inn. Når det er møtende trafikk tar jeg over styringen ved et par smale bruer. Ellers går det topp. Og nå ligger jeg alltid i fartsgrensen
600 mil gjennom Europa ga meg heller ikke følelse at den lå langt inn mot midtbanen.
Det eneste som kan bemerkes er fantom bremsing, det virker litt som en usikker gammel dame. Men bedre å bremse for mye enn for lite.
Fil skifte funksjonen var også en drøm på motorveien.
Jeg følger alltid nøye med, og er klar til å gripe inn, men det er moro og se hvordan den takler ulike forhold.
Kø kjøring har blitt noe helt annet enn før...



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#12
Tesla / Sv: Grensesprengende utvidelse av autopiloten!
tirsdag 07. august 2018, klokken 11:18
Sitat fra: Obi_EL på tirsdag 07. august 2018, klokken 10:37
Hvordan oppfører AP seg på veier med fartsdumpene? blir de registrert og bilen saktes ned eller? er det noen som har erfaringer?
Om AP2 er stilt på fartsgrensen, skal det egentlig ikke være noe problem. Men har du den 10 km/t over kan du hoppe litt
Nå er vel ikke alle fartsdumper så bra tilpasset, men de som er i mitt distrikt går det bra.
Best å følge med.



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#13
Tesla / Sv: Grensesprengende utvidelse av autopiloten!
tirsdag 07. august 2018, klokken 10:30
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 07. august 2018, klokken 10:25
Etter å ha kjørt ca 100.000 km med autopilot, først AP1 og så AP2, har jeg et noen påstander:
- Jo flere km, jo mere presis, den kalibrerer og korrigerer seg hele tiden.
- Etter ny update, starter kalibreringen nesten på "nytt", så den trenger en del km for bli like god igjen
- AP oppfører seg veldig likt på samme sted fra gang til gang.
- Man trenger ikke å holde i rattet hele tiden, noen steder må man da veimerking er dårlig, andre steder er den dønn stabil, men det ser du som sjåfør lenge før bilen.
- Takler snø/slaps dårlig, skal ikke mye snø på støtfanger før radar er blokkert. (Derfor vil denne bilen aldri bli nivå 5)
Bra oppsumert
Takk for din erfaring.



From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#14
Tesla / Sv: Grensesprengende utvidelse av autopiloten!
tirsdag 07. august 2018, klokken 10:29
Forsåvidt helt enig, men jeg forutsetter at sjåføren kjører normalt på veien.
Det er vel mer snakk om flisespikkeri her.
En hånd eller to hender på rattet, øynene på veien, foten på bremsepedalen, osv.
Føler meg mye tryggere når jeg leser tekst melding når AP2 er koblet inn.

Autopiloten kjører vel mer som en gammel dame enn en idiot.





From Cayenne V8 to
Tesla Model S 75D
Life is good

#15
Tesla / Sv: Grensesprengende utvidelse av autopiloten!
tirsdag 07. august 2018, klokken 07:28
Hadde jeg hatt så lite tillit som det høres ut som noen av dere ha, ville jeg aldri brukt autopiloten.
Troen fra kirken hjelper meg også til å ha troen på andre ting.
Øynene på veien, avslappet og god sittestilling er helt perfekt for meg.
Dere har faktisk ingenting med hvordan jeg kjører min bil, pass på dere selv.

Min bil gjør jobben perfekt for meg, jeg begynner å kjenne autopiloten etter 4000 km aktivert. Det er områder jeg er klar til å ta over, og det er områder jeg tar over da jeg vet at den ikke takler det. Men for det meste er AP2 veldig stabil, og holder seg riktig plassert.

Det blir topp med level 3... Ingen over



From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA