Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - erinaes

#1
Zoe / Sv: Knirkelyder fra understellet
lørdag 04. desember 2021, klokken 13:13
Så ikke denne tråden før nå. Jeg byttet begge stabstag etter rundt 30'. Byttet begge bærearmene etter ca 60'. Typisk sterk knirking fra foringer i fartsdumper ved svært lav hastighet. Motorforum sier dette er svakhet på Zoe og det er ikke noen forbedring på bytte-produktene så jeg må være forberedt på å bytte ved korte intervaller også i fremtiden. Litt av et skussmål for Zoe fra merkeforhandler. Det er jo greit å få dette utført mens man fortsatt har full garanti.
#2
Zoe / Sv: Korrupt SD-kort, og får heller ikke logget inn i R-Link Store
lørdag 21. november 2020, klokken 11:13
Akkurat samme problem som deg. Så da har vi svaret. Takk for research'en!
#3
Zoe / Sv: Kneppelyder ved venstresving
mandag 09. mars 2020, klokken 12:13
Enig i Amund Laviks to forslag til diagnoser. Med manuelt gear kunne man vel ha satt bilen i fri eller brukt clutch i svingen. Ofte vil vel kneppingen avta uten drivverket innkoplet dersom det er snakk om slitt drivknute.Er N-posisjon et alternativ?
#4
Zoe / Sv: Forstilling
tirsdag 17. desember 2019, klokken 07:59
Jeg regner med at du mener stabilisatorstag/lenkearm. Byttet også ved ca 35'. På garanti. Kjent sak at Zoe har dårlig kvalitet på disse stagene. Det er kommentert på forumet en del ganger. Merkeverksted er åpenbart godt kjent med dette. Det var ingen nøling da jeg kom trillende med skranglete forstilling.
#5
Zoe / Sv: My Renault app
mandag 02. desember 2019, klokken 18:23
Samme her - jeg har dobbelsjekket og kvadruppelsjekket - får feil uansett. Regner med at det løser seg om noen dager. Samme surret da jeg registrerte bilen som ny for 2 år siden, men det kom på plass etter hvert.
#6
Zoe / Sv: Trøblete autolyssensor
fredag 20. september 2019, klokken 20:30
Ja, meget kjent - høres ut som det er min bil du snakker om. Samme irritasjon med svak skjerm på dagtid. Har ikke funnet noen løsning - det skjer tross alt ikke så ofte. Stopp/start er eneste løsningen jeg har funnet. Ser at det opptrer I overgangssesongene og vinteren med svakere utelys. Vet ikke om jeg har opplevd det på sommeren. R90 Intense, desember 2017.
#7
Zoe / Sv: CanZE and battery capacity
mandag 06. mai 2019, klokken 13:22
R90, delivered Jan 2018, was around 39.1-39.5 kWh in Jan-Feb 2018 (2-3000 km). Max 39.5 kWh. Did not check during summer 2018, but started recording again in Jan 2019 (approx. 22000 km). In the range 36.9-38.6 kWh during the winter. Like you, I was also curious to see how the summer temps affected the available capacity. Last recording: April 26, 2019, 22C air temp and 18C battery temp, fully and recently charged: 38.5 kWh (29000 km, 97% SOH).
#8
Elbilgrossisten tar den nette sum av 24400,- for denne løsningen: https://www.elbilgrossisten.no/products/ladetrafo-noratel
#9
Zoe / Sv: Charging history in app
fredag 01. februar 2019, klokken 09:53
Charging history for Jan 2019 seems to be unavailable here as well. Dec 2018 (and previous months) is fine.
#10
Zoe / Sv: ZOE varmer ikke
tirsdag 29. januar 2019, klokken 12:04
Ja, samme erfaring som torlie. Har irritert meg to vintre over kalde bein. Var på nippet til å klage til MF, men ser at det er et felles problem og sikkert en svakhet. Når man styrer all luft ned, hjelper det dessuten minimalt. Jeg har funnet ut at det kommer mest luft ned ved å kjøre på auto. Av en eller annen merkelig grunn virker det som det kommer mer varmluft til beina på den måten enn å bruke manuell innstilling med all luft ned. Forstår dog ikke logikken her, så varmeanlegget virker ikke helt patent...
#11
Zoe / Sv: Ekstralys / LED-bars?
torsdag 20. desember 2018, klokken 21:30
Jepp, det gjorde jeg også. Lettest å finne en åpning mot den høyre siden av grillen. Temmelig vrient på venstre side. Nå lyser det som aldri før! Takk for tips og inspirasjon - dette burde vært gjort for lenge siden.
#12
Zoe / Sv: Ekstralys / LED-bars?
torsdag 20. desember 2018, klokken 11:25
cbjornerud og andre montører: fant dere en kanal/åpning fra baksiden av grillen og opp til batteri/baksiden av venstre lyskaster for kabeltrekk eller måtte dere plukke fra hverandre all plasten (deksler)? Håper det blir lyst til jul. På forhånd takk.
#13
Zoe / Sv: Batterifeil og batterikapasitet 40 kWh
torsdag 13. desember 2018, klokken 11:20
Takk for svar zbk.
Jeg bør legge til at jeg lå på rundt 35 kWh også i dagene før den fatale totalstoppen i forrige uke, og jeg hadde allerede en timeavtale med MF for å sjekke dette, så jeg vet ikke om det er noen kopling mellom den akutte batterifeilen og den lave kapasiteten. MF har ikke gitt meg noen tilbakemelding på hva 35kWh skal bety.
Da jeg spurte hva slags feil som var oppdaget og rettet i driftsbatteriet, fikk jeg beskjed om at det vet ikke de som lokal Renualt-forhandler. Den informasjonen sa MF at ligger hos spesialverkstedet som Renault tydeligvis bruker i Drammen (ikke min lokale MF forhandler) og dessuten hos Renault i Frankrike. Jeg er enig i at tilgjengelig kWh og SOH ikke virker konsistent. Jeg regner med at disse parameterne bør stemme over ens, uansett hvor stor batterikapasitet man måtte ha?

#14
Zoe / Batterifeil og batterikapasitet 40 kWh
torsdag 13. desember 2018, klokken 10:55
Forrige ukes begivenhet en fredelig tirsdags morgen i det jeg setter meg i bilen: "DANGER, STOP, ELECTRIC FAULT". Deretter rett til nærmeste MF verksted, som feilsøker, demonterer hele driftsbatteriet og sender det inn for reperasjon. Etter en og en halv uke er bilen klar for henting og alt ser fint ut. Men, jeg synes tilgjengelig batterikapasitet er mindre enn normalt. Jeg sjekker CanZE, som rapporterer "Energy to full kWh" og "Available Energy kWh", som i sum ligger på 35,3 kWh. Jeg har kjørt 21000 km. De første 15000 km eller så, lå jeg stabilt på en sum rundt 39,8 kWh. State of health er nå 98%. Den var 101% de første par tusen km.

Hvilken batterikapasitet bør jeg ligge på rundt 20000 kjørte km? Andre som har sett hva CanZE rapporterer? Et enkelt overslag kan også lett gjøres uten CanZE. Det er jo bare å sjekke forbrukt energi fra fulladet batteri i bilens display ved å kjøre batteriet ned mot null. Det ser stygt ut for Renualts batterigaranti dersom denne degraderingen fortsetter. Jeg er nå på 88% etter mindre enn ett år. Her må det vel være en feil?
#15
Zoe / Sv: Varme på beina i Zoe
søndag 28. oktober 2018, klokken 21:21
Er det noen som fant ut av dette? Ser at tråden er snart to år gammel, men nå har jeg frysi på beina i ett år, så tenkte det var greit å høre hvordan det ligger an. Ser det er flere som angir 25/75% fordeling av varme i de to fotbrønnene foran. Det er en god beskrivelse av min Zoe også.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA