Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Xander

#1
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
fredag 29. mars 2019, klokken 13:04
Har en kollega som har samme problem. Han meldte det til leverandør (Bilpaviljongen Sola). Dette problemet var ukjent for denne leverandøren. Viktig at de som ser problem med støv melder det inn til sin leverandør og at denne tar det videre inn i Jaguar systemet.
#2
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
fredag 29. mars 2019, klokken 13:01
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 25. mars 2019, klokken 06:48
Kan jo være noe som blåses inn fra ytre dørterskel når døren lukkes.

Jeg har samme problem. Det har aldri vært passasjerer i baksetet, så støvet kommer inn uten at dørene har vært åpne  >:(
#3
i-Pace / Sv: For de som har bestilt - leveringsdato
tirsdag 18. september 2018, klokken 20:20
Bil under transport fra Oslo til Stavanger. Forhandler beregner en uke til lokal klargjøring og registrering. Utlevering fredag 28. Passer egentlig greit siden jeg kommer hjem fra jakt dagen før!
#4
i-Pace / Sv: For de som har bestilt - leveringsdato
torsdag 06. september 2018, klokken 07:37
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 05. september 2018, klokken 22:45
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 05. september 2018, klokken 22:37
Det er nå flere som har omtalt at ny software er kommet. En som har prøvekjørt ny software med Apple CarPlay.
Hvor? Har ikke sett det på Owners group
Personlig så er jeg pesimistisk til om softwaren virkelig har kommet. Virker fortsatt som vi snakker om virtuell software.
Rart at ingen av forhandlerene kan bekrefte at softwaren er tilgjengelig snart en uke etter at den skulle ha vært frigitt.
Virker som det er totalt "radio silence" fra Jaguar for tiden. Veldig skeptisk til flere utsettelser
#5
Sitat fra: Per Hasvold på fredag 31. august 2018, klokken 09:33
På den andre siden høres det litt tvilsomt ut at de endrer OS nå, så seint i utviklingsprosessen. Spennende uansett.

MEN hvis Jaguar ser at fremtiden er QNX så er det kanskje akkurat nå det rette tidspunktet å skifte før mange ti-tusener biler er produsert?
#6
i-Pace / Sv: For de som har bestilt - leveringsdato
søndag 19. august 2018, klokken 12:42
Jaguar Norge sendte ut en mail til forhandlerene sist uke og informerte om den 20.
Kan det være at bilene kommer til Norge den 31?
#7
i-Pace / Sv: For de som har bestilt - leveringsdato
søndag 19. august 2018, klokken 11:39
Første batch med biler til Norge går fra fabrikken mandag 20 august. Jaguar Norge vil få oppdatert informasjon fra fabrikken om hvilke biler som går i første batch samme dag.
Helmersen og teamet hans vil ha oppdatert informasjon. Håper de deler informasjonen med fotfolket utover hos forhandlerene våre slik at vi som venter på status for vår bil kan få noe konkret leveringsinformasjon.
#8
i-Pace / Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
fredag 10. august 2018, klokken 14:13
Hvis vi ser bort fra AC/DC lading og rekkevidde diskusjoner. Er det ting du savner etter å ha prøvekjørt bilen.

Selv ble jeg veldig positivt overrasket over kjøreferdigheter og akselrasjon. Har to prøvekjøringer a 30 minutter uten å bruke tid på å finne frem i alle menyer og undermenyer.

En ting jeg kunne ønske av forandringer er et nivå til av regenerativ bremsing. Idag er valget høy og lav. Kunne ha ønsket en valgmulighet til som var midt imellom.

Ellers så fant jeg en mulighet i manualen at man kunne lage og konfigurere sine egne Widgets/Shortcuts som kunne legges på f.eks. hjemme siden. Fant at bl.a. Creep valget kunne legges ut som en widget. Kunne ønske at man kunne lage Shortcuts/Widgets for alle sine mest brukte settinger og legge disse på hjemmesiden/egne foldere for at man lettere skal finne frem.
#9
i-Pace / Sv: For de som har bestilt - leveringsdato
søndag 05. august 2018, klokken 21:43
Min HSE LE er produsert og venter bare på softwareoppgradering. Har ikke fått en endelig leveringsdato.
Betalte reservasjonsgebyr første dagen dette var mulig signerte kontrakt første uka det ble åpnet for dette.
#10
i-Pace / Sv: I-Pace: Forbruk, rekkevidde - tester og erfaringer
lørdag 04. august 2018, klokken 17:08
Sitat fra: LAD på lørdag 04. august 2018, klokken 12:02
Håper at de fra forumet som prøvekjører demobilene, sjekker litt ut om forbruk og informere oss andre ;D
Egentlig meningsløse målinger, men fikk prøvekjørt i ca 25 min og kjørte 24 km. Målingene reduserte kun gjennværende rekkevidde med 12km (55 til 43 km).
Bilen hadde ikke siste sftw oppgradering.
En helt fantastisk bil, men synes den "tracket" litt. Vet ikke om det var pga 22" hjul eller dynamisk kjøreoppsett. En ting er helt sikkert at jeg gleder meg enda mer etter prøvekjøringen.  :D  :D
#11
i-Pace / Sv: Konfigurasjon av I-Pace
torsdag 26. juli 2018, klokken 21:00
Sitat fra: snoemann på torsdag 26. juli 2018, klokken 17:18
Nå leser jeg i denne tråden at vinterhjul kommer i tillegg.... betyr det at det er billigere å velge 18" som tross alt følger med gratis, og så heller kjøpe sommerhjul fra en annen leverandør?

Eller er det noen her som vet hva 18" med vinterdekk koster fra insignia/jaguar?
Du må nok regne med 23-25 tusen for 18" felger med vinterdekk for orginale Jaguar felger.
#12
Hvis jeg skulle tatt med meg bil fra US så hadde jeg heller satset på en populær veteranbil (+30 år) fra en av de varme tørre statene uten kystklima.
Vet ikke hva som kan være aktuelt Jaguar E-Type? Corvette? Mustang? Trenger endel forskning på både US priser og hva de går for i Norge.
#13
i-Pace / Sv: Oppdatert: Film, bilder og omtale
torsdag 28. juni 2018, klokken 16:08
Denne forklaringen på Top Gear testen ligger ute i en annen tråd

Top Gear Magazine har nylig kjørt en rekkeviddetest med I-Pace, og fikk beskjed fra Jaguar om å bruke prosent-visningen, den var visstnok pålitelig.
De kjørte til 11%, ladet til 21%, og kom til LandsEnd med 11%.
Altså 99% forbruk på 291 miles / 46 mil.
Ikke over 80, alt avslått.
Så reell rekkevidde ca 40 mil?

Som vel betyr at testen brukte 99% av batteriet!!
#14
i-Pace / Sv: Oversikt over skipanløp til Brevik havn
mandag 25. juni 2018, klokken 14:37
Fått beskjed om forsinkelser fra fabrikk grunnet software oppgraderingen som ikke er på plass. Jaguar ønsker ikke shippe biler som mangler denne oppgraderingen. De håper fortsatt å få første shipment ila juli.
Ser ut  til at de vil forsinke de første shipmentene, men at det vil være større laster når de først kommer igang i august.
#15
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
fredag 22. juni 2018, klokken 14:47
Sitat fra: Pingle på torsdag 07. juni 2018, klokken 11:11
Sitat fra: Amatøren på torsdag 07. juni 2018, klokken 10:47
At den blir høyere enn konseptbilen øker sannsynligheten for at vi bestiller.

Litt skeptisk til innvendig plass. Da spesielt bagasjeplassen.

Denne bør nok ses, særlig om det faktisk blir en turne med en ikke-kjørbar versjon for å presentere interiør.
Uansett blir det neppe mindre bagasjeplass til tak enn med i-pace, hvor enkelte anmeldere mistenker velvillig mål, passer bedre med 530 l enn 656 l, og at det neppe er større enn passat:
https://www.dinside.no/motor/den-beste-elbilen-vi-har-kjort/69862650

Siden e-tron er VAG, bør vi kunne forvente at den er sammenlignbar, liter for liter, med både passat og andre stv/suv vi har sett der. 7,6 cm ekstra bør uansett også gi bedre plass under taket, både for oss og bagasjen vår.

Min første reaksjon når jeg så i-Pacen var at bagasjerommet umulig kunne være 656 liter. Men målte mtp plass for hundebur og mener at jeg greit burde få plass til et bur med bredde 95cm dybde 95cm og høyde fra 60cm i bakkant og 70cm i forkant- hvis vi regner med et snitt på 65 cm i høyde så får vi plass til et bur på:  95*95*65 = 586 liter. Så 656 liter er nok ganske sansynlig.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA