Sitat fra: ØysteinBuddy på torsdag 29. mars 2018, klokken 12:19
I tillegg til svake batterier kan jeg vedde underbuksa mi på at børstene i motoren sitter fast og kommutatoren/ankeret har ett belegg som hindrer nok kontakt.
Man KAN fikse dette selv, bare pass på å ha tenning av når du har fingrene inni der.
Få løsnet alle 8 børstene.
Jekk opp bilen bak, sett bilen i revers og legg noe på gassen så hjulene går rolig og jevnt rundt.
Lag deg ett verktøy av F.eks en avklipt isskrape (ca 4 cm bred) og litt smergel som du teiper fast og hold dette rolig inntil «ankeret» innenfor børstene. Puss det så rent som mulig så du får klart og fint kobber.
Har du tilgang på trykkluft kan du gjerne blåse rent inni der også.
Tut og kjør, lykke til
Takk skal du ha. Skal ta turen ut i garasjen nå og forsøke å rengjøre børstene/ankeret. Vet du om man får kjøpt nye børster noen plass dersom det viser seg at de et helt gåen? Er flere som nevner at de mener det kun kan være en dårlig kontakt. Noen som har noen forslag til hvilken kontakt det kan være?
På forhånd takk.