Sitat fra: PBL på søndag 10. november 2019, klokken 00:24Mange takk, bestilt nå.
Denne funker for meg: Item 312694469639 på eBay.com
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: PBL på søndag 10. november 2019, klokken 00:24Mange takk, bestilt nå.
Denne funker for meg: Item 312694469639 på eBay.com
Sitat fra: Øystein K på mandag 16. april 2018, klokken 19:33Ja, dette var siste halvannen uka så 0 til 5 grader og tørt føre. Kjørte ikke optimalt, så går helt sikkert an å kjøre lenger, spesielt når det er sommervarme. Men greit å teste litt hvor nærme EPA (243km) og WLTP (285km) man kan komme (selv om dette var kunstig økonomisk kjøring).Sitat fra: erikhje på mandag 16. april 2018, klokken 18:32
260km.
7% og 28km igjen sier bilen.
80 GIDs og 15.8% SOC sier LeafSpy.
Dette var ca 70% bykjøring og 30% rolig landeveiskjøring. Ikke noe heating el AC, ikke ECO, B-modus, ikke e-pedal. Kjørte fartsgrense eller kun så fort trafikken rundt meg krevde (dvs lagde aldri kø el.l.). 16" Nokian, 2.8 bar.
Temperatur og føre?
Går ut fra det var tørt?
Sitat fra: EV666KM på tirsdag 03. april 2018, klokken 13:03Du har ikke en link til en slik passende skjøteledning vel? Er f.eks denne riktig: https://www.ebay.com/itm/16Pin-Socket-Extension-OBD-II-Male-to-Female-Diagnostic-Diagnose-Extender-Cable-/380905280433?_ul=NOSitat fra: Axel på tirsdag 03. april 2018, klokken 13:00Du får kjøpt OBDII skjøteledning med vinkel kontakt på fks Ebay... Da går det greit å få lukket deksel (har opplevd at hurtiglading har blitt avbrutt når jeg har fiklet me Torque under lading @feilmelding@)
Jeg får ikke lukket dekslet med LELink adapteren isatt
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Sitat fra: Pneg på lørdag 31. mars 2018, klokken 09:48Ihht https://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/e_Pedal.html så brukes bremsene bare ved stillestående tilstand og ved glatt føre. Men høres litt snodig ut om det er slik ved kaldt fullt batteri ja.
Aktiver E-pedal, kjør en tur hvor du ikke rører bremsepedal men bruker e-pedalen litt aktivt. Om man kjenner på skivene etter kjøring så er de helt klart varme.. så det er nok regenerering+bremsesystem.
Sitat fra: TM på lørdag 17. mars 2018, klokken 06:15Enig. Har kjørt 2000km nå første måneden og ved ikke-motorvei-kjøring er det helt fint å klare 20km for hver 10% av batteriet selv om det er -10 ute. Skulle ønske lavere forbruk på motorvei og huttiglading hadde holdt seg skikkelig hurtig også når batteriet passerer 60-70% men generelt blir jeg bare mer og mer glad i denne bilen. Spes ved kortere turer er det morsomt å akse litt, den går jo som ei kule.Sitat fra: erikhje på fredag 16. mars 2018, klokken 20:45Ut i fra det du skriver her, så tyder det på at det er fullt mulig å klare 20 mil landeveiskjøring (snitthastighet ca 70) en normal vinterdag. Det synes jeg er helg greit, og i samsvar med oppgitt rekkevidde. Det er helt normalt at man må trekke fra 40-50 % av NEDC rekkevidde om vinteren.
Jeg syns prosentvisningen av batteriet er mest interessant siden det er den de fleste nok ser på. Jeg testa litt forskjellen på elbilkjørestil (ECO, seiling, max 100km/t osv) og vanlig kjøring (dvs kjøre slik jeg ville gjort med fossil bil, mye cruise, 120km/t, hurtig aks, osv) under ganske like forhold Gjøvik-Gardermoen som er akkurat 10mil. Resultat: elbilkjørestil brukte 50% av batteriet mens fossil kjørestil brukte 60%. Startet fra 100% med forvarmet kupé (16" nokian 3.0bar, 20 grader og 2 streker på vifta, mellom -5 og -10 ute).