Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - erikhje

#1
Model 3 / Sv: Uoriginalt Aero Wheel Cap Kit - hva funker?
torsdag 14. november 2019, klokken 23:04
Sitat fra: PBL på søndag 10. november 2019, klokken 00:24
Denne funker for meg: Item 312694469639 på eBay.com
Mange takk, bestilt nå.
#2
Model 3 / Sv: Uoriginalt Aero Wheel Cap Kit - hva funker?
lørdag 09. november 2019, klokken 23:54
Noen som har tips til hvordan man tar av senterlokket? Jeg finner ingen sugekopp som passer og skulle gjerne fjerne de uten å ta av hjul :)
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Service
fredag 04. januar 2019, klokken 19:38
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Service
fredag 04. januar 2019, klokken 19:35
Noen som vet hvor man bør kjøpe kupefilter? Det er vel eneste som skal skiftes på første service.
#5
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
torsdag 15. november 2018, klokken 20:22
https://twitter.com/elonmusk/status/1063125813522911233?s=19
"Will also be using dedicated roll-on, roll-off fast ships for transporting cars to Europe & Asia in Q1. Major focus on minimizing time from factory to new owner. Did not fully appreciate the working capital impact until recently."
#6
Igår kjørte vi fire voksne med fire golfbagger og to golftraller, imponerende plass, 190km og fortsatt 25% batteri igjen, nydelig bil.
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Lengst uten å lade?
mandag 16. april 2018, klokken 20:09
Sitat fra: Øystein K på mandag 16. april 2018, klokken 19:33
Sitat fra: erikhje på mandag 16. april 2018, klokken 18:32
260km.
7% og 28km igjen sier bilen.
80 GIDs og 15.8% SOC sier LeafSpy.
Dette var ca 70% bykjøring og 30% rolig landeveiskjøring. Ikke noe heating el AC, ikke ECO, B-modus, ikke e-pedal. Kjørte fartsgrense eller kun så fort trafikken rundt meg krevde (dvs lagde aldri kø el.l.). 16" Nokian, 2.8 bar.

Temperatur og føre?
Går ut fra det var tørt?
Ja, dette var siste halvannen uka så 0 til 5 grader og tørt føre. Kjørte ikke optimalt, så går helt sikkert an å kjøre lenger, spesielt når det er sommervarme. Men greit å teste litt hvor nærme EPA (243km) og WLTP (285km) man kan komme (selv om dette var kunstig økonomisk kjøring).
(kjørte 120km/t i regnvær forleden også, og da forsvinner nok fort en batteriprosent på hver km)
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Lengst uten å lade?
mandag 16. april 2018, klokken 18:32
260km.
7% og 28km igjen sier bilen.
80 GIDs og 15.8% SOC sier LeafSpy.
Dette var ca 70% bykjøring og 30% rolig landeveiskjøring. Ikke noe heating el AC, ikke ECO, B-modus, ikke e-pedal. Kjørte fartsgrense eller kun så fort trafikken rundt meg krevde (dvs lagde aldri kø el.l.). 16" Nokian, 2.8 bar.
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf-spy
torsdag 05. april 2018, klokken 10:37
Sitat fra: EV666KM på tirsdag 03. april 2018, klokken 13:03
Sitat fra: Axel på tirsdag 03. april 2018, klokken 13:00
Jeg får ikke lukket dekslet med LELink adapteren isatt
Du får kjøpt OBDII skjøteledning med vinkel kontakt på fks Ebay... Da går det greit å få lukket deksel (har opplevd at hurtiglading har blitt avbrutt når jeg har fiklet me Torque under lading @feilmelding@)

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Du har ikke en link til en slik passende skjøteledning vel? Er f.eks denne riktig: https://www.ebay.com/itm/16Pin-Socket-Extension-OBD-II-Male-to-Female-Diagnostic-Diagnose-Extender-Cable-/380905280433?_ul=NO
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Regenerering og e-Pedal
lørdag 31. mars 2018, klokken 23:32
Uten at jeg har sjekket hva som står i manualen men ut fra hva nissan beskriver om E-pedal så skulle man tro at man kan få mer regen med E-pedal enn B mode (siden nissan sier at bremsene kun benyttes ved stillestående og glatt føre med E-pedal), men det nekter jeg å tro. Eller er det noen som mener at det kan regenereres mer med E-pedal enn B mode?
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Regenerering og e-Pedal
lørdag 31. mars 2018, klokken 09:53
Sitat fra: Pneg på lørdag 31. mars 2018, klokken 09:48
Aktiver E-pedal, kjør en tur hvor du ikke rører bremsepedal men bruker e-pedalen litt aktivt. Om man kjenner på skivene etter kjøring så er de helt klart varme.. så det er nok regenerering+bremsesystem.
Ihht https://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/e_Pedal.html så brukes bremsene bare ved stillestående tilstand og ved glatt føre. Men høres litt snodig ut om det er slik ved kaldt fullt batteri ja.
#12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Feil SOC på nye Leaf?
lørdag 24. mars 2018, klokken 08:11
For noen dager siden kjørte jeg 9km med fortsatt 100% batteri. Deretter mistet jeg 1% hver km inntil den viste 93% (all kjøring på normal flat vei stort sett). Håper vi blir innkalt til en firmwareoppgradering etterhvert :)
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
lørdag 17. mars 2018, klokken 08:15
Sitat fra: TM på lørdag 17. mars 2018, klokken 06:15
Sitat fra: erikhje på fredag 16. mars 2018, klokken 20:45
Jeg syns prosentvisningen av batteriet er mest interessant siden det er den de fleste nok ser på. Jeg testa litt forskjellen på elbilkjørestil (ECO, seiling, max 100km/t osv) og vanlig kjøring (dvs kjøre slik jeg ville gjort med fossil bil, mye cruise, 120km/t, hurtig aks, osv) under ganske like forhold Gjøvik-Gardermoen som er akkurat 10mil. Resultat: elbilkjørestil brukte 50% av batteriet mens fossil kjørestil brukte 60%. Startet fra 100% med forvarmet kupé (16" nokian 3.0bar, 20 grader og 2 streker på vifta, mellom -5 og -10 ute).
Ut i fra det du skriver her, så tyder det på at det er fullt mulig å klare 20 mil landeveiskjøring (snitthastighet ca 70) en normal vinterdag. Det synes jeg er helg greit, og i samsvar med oppgitt rekkevidde. Det er helt normalt at man må trekke fra 40-50 % av NEDC rekkevidde om vinteren.
Enig. Har kjørt 2000km nå første måneden og ved ikke-motorvei-kjøring er det helt fint å klare 20km for hver 10% av batteriet selv om det er -10 ute. Skulle ønske lavere forbruk på motorvei og huttiglading hadde holdt seg skikkelig hurtig også når batteriet passerer 60-70% men generelt blir jeg bare mer og mer glad i denne bilen. Spes ved kortere turer er det morsomt å akse litt, den går jo som ei kule.
#14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
fredag 16. mars 2018, klokken 20:45
Jeg syns prosentvisningen av batteriet er mest interessant siden det er den de fleste nok ser på. Jeg testa litt forskjellen på elbilkjørestil (ECO, seiling, max 100km/t osv) og vanlig kjøring (dvs kjøre slik jeg ville gjort med fossil bil, mye cruise, 120km/t, hurtig aks, osv) under ganske like forhold Gjøvik-Gardermoen som er akkurat 10mil. Resultat: elbilkjørestil brukte 50% av batteriet mens fossil kjørestil brukte 60%. Startet fra 100% med forvarmet kupé (16" nokian 3.0bar, 20 grader og 2 streker på vifta, mellom -5 og -10 ute).
#15
Dunlop enasave ec300
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA