Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Daka

#1
Zoe / Sv: Overdra MyRenault-konto og app til ny eier
mandag 27. mai 2019, klokken 19:01
Min venn kjøpte brukt Zoe. Han snakket med lokal MF og fikk tilsendt kode noen dager etterpå på hans epost.
#2
Zoe / Sv: Hva solgte dere Zoe'n for?
søndag 26. mai 2019, klokken 23:03
Min venn kjøpte i bilforhandler forrige mnd. Z.E. 40 Intens 2017, 41 700 km, kr 180 000,- (med hyttelader).
#3
Alt det andre / Sv: Stansforbudt med underskilt
tirsdag 23. april 2019, klokken 23:54
Takk skal du ha Svein_H. Jeg forstår nå det bedre.
#4
Alt det andre / Stansforbudt med underskilt
mandag 22. april 2019, klokken 23:37
Hvordan tolker man dette skiltet? Jeg har en diskusjon med en venn og har ulike oppfatninger med skifter på underskiltet. Jeg mener at det er kun varebil som kan stanse mellom 08-18 hver dag for av- og pålessing. Ellers er det forbudt for alle biler utenom den tiden.
#5
Zoe / Sv: Hjelp til Android auto
onsdag 17. oktober 2018, klokken 10:58
Det er interessant. Men hvordan er det med garanti/reklamasjon til bilen?
#6
Zoe / Sv: Lading på 22Kw
onsdag 14. februar 2018, klokken 16:57
Jeg kjørte fra Skien til Ikea Slepeden og ladet her med 11 kW fra 39% -> 85% i 1t51min. Det tilsvarer 2.4min per 1%. Temperatur er -7 grader.
Neste dag kjørte jeg fra Oslo til Shell Grelland, ladet m/ 22kW fra 36% -> 60% i 0t55min. Det tilsvarer 2.3min per 1%. Temperatur er -7 grader.
Jeg kjørte fra Skien til Arendal Circle K og ladet her m/ 22kW fra 37% -> 80% i 1t37min. Det tilsvarer 2.3min. per 1%. Temperatur er -2 grader.

Ut i fra dette så er det omtrent lik laderhastighet på 11kW som 22kW. Synes det er urettferdig med å betale for time i stedenfor ladeeffekt.
#7
Alt det andre / Sv: Av­registrering av bensinbilen i periode
onsdag 07. februar 2018, klokken 21:06
Takker for alle innspill og råd.
Fikk i dag svar fra vegvesen at Det var i utgangspunktet ikke begrensninger i antall ganger skiltene kunne leveres til trafikkstasjonen. Men de oppfordret til å avklare det med trafikkstasjonen når man leverer eller henter skiltene.
#8
Alt det andre / Sv: Av­registrering av bensinbilen i periode
mandag 05. februar 2018, klokken 14:16
Jeg har sendt eposten til vegvesen og skal legge deres svar her når det kommer.
#9
Alt det andre / Av­registrering av bensinbilen i periode
søndag 04. februar 2018, klokken 20:56
Etter innkjøp av ny elbil bruker jeg nesten ikke bensinbilen. Jeg tenker å levere skiltene inn til traffikkstasjonen i vinter og henter dem ut i sommer, fordi bilen har hengerfest og jeg trenger den for å kjøre hageavfall til gjennvinningstasjon. Det som jeg lurer på er hvor mange ganger man kan levere inn og hente ut skiltene i løpet ett år?
#10
Zoe / Sv: Ladeproblem
søndag 07. januar 2018, klokken 20:28
Har ikke sett noen ladestasjoner 22kW (til Zoe) som har display. I selv bilen står det kun batteri-prosent og ladetid. Det har vært fint hvis den har med med opplysning om ladeeffekt.
#11
Zoe / Sv: Tre forskjellige type 2 på IKEA Slepeden
tirsdag 02. januar 2018, klokken 18:48
Takk for alle gode svar og forklaringer. Jeg har ett år fri bruk av Fortums ladenettverk og er sjelden bruk av dette. Kan derfor prøve den med 11kW.
#12
Zoe / Tre forskjellige type 2 på IKEA Slepeden
tirsdag 02. januar 2018, klokken 18:16
På Fortum ladekart står det at Ikea Slependen har tre forskjellige type 2:

400V 16A, 230V 32A, 230V 16A. Hvilken lader som gir mest effekt til ZOE?
#13
Jeg hadde lignende problem som chriastr etter to dager henting fra bilforhandleren. Det var dekktrykksensor og spyledyse. Jeg sendte bilen på verksted og de kalibrerte 4 vinterdekkene  og feilmeldingen på skjermen var borte. Samtidig klonet de også 4 sommerdekker slik at det ikke skulle melde feil ved hjulskifting til våren.
Spyledysene var i følge dem hadde byttet med andre type. Spylerstråler var litt under halvparten av frontruten (bedre enn tidligere), men synes det var svak med væskemengde. Jeg har bestilt nye dysene som HCO la ut på linken, og skal montere når  de kommer.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA