Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Knut@@

#1
Dette er litt bedre enn testen med Taycan mot Model 3, men har ikke helt opplevelsen at de er samme klasse. S er stor personbil, mens Taycan er stor sportsbil, Grand tourer er vel riktig klasse.
#3
noen bilder fra nett
#4
Model 3 / Sv: Er det ikke på tide med en bildetråd?
søndag 26. mai 2019, klokken 16:42
Sitat fra: raypettersen på søndag 26. mai 2019, klokken 14:53
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 27. april 2019, klokken 16:23


Foliert konsoll og planke i børstet stål.
Fått mange positive tilbakemeldinger på dette.

Hvor bestilte du folie?

Nå ser jeg at andre svarer på knut.aulie sine vegne  ::)

Det han har er Avery Dennison børstet stål lagt av Oauto på Kolbotn  :+1:
#5
Audi e-tron / Sv: Info! Nå!!!
onsdag 06. februar 2019, klokken 23:16
Blir et interresant race med E-tron mot Model 3 registreringer.

Audi sier de har 7000 kunder omtrentlig, overslag på Model 3 er 4500.

Hvordan blir dette måned for måned og hva blir totalen for 2019"?
#6
Model 3 / Sv: Svart Tesla senterkopp til PH Turbin 2
fredag 01. februar 2019, klokken 14:24
Sitat fra: skyfawn på fredag 01. februar 2019, klokken 12:59
Kan printes ut :D 
har ikke fått prøvd de, så aner ikke om de passer..
Hvor mye jobb og kostnad er det å printe ut 4stk?
#7
Det har vel også litt å si at Jaguar oppga 480 km rekkevidde som de justerte til 470 km, mens Audi sa over 400 km og var litt vage.
Når da E-Tron klarer omtrent det samme som I-Pace, blir det positivt for Audi.

#8
TM3 Hjul, dekk og felg. / Sv: Aero-hjulkapsler: Smak eller vane?
torsdag 10. januar 2019, klokken 18:52
Det er vel også to typer aerokapsler, de har endre design underveis.
#9
Model 3 / Sv: Model 3 på utstilling hos Tesla Skøyen
onsdag 12. desember 2018, klokken 09:14
Sitat fra: sap_2000 på tirsdag 11. desember 2018, klokken 21:55Noe av den kjipeste "skinn"kvaliteten og fasongen jeg kan huske å ha sett på mange år. Vangen ser allerede ganske slitt ut.
Da bør du ta en titt på både E-tron og I-pace sine utstillingsbiler. Vangene på disse var mer nedslitt etter kortere bruk enn dette vegansetet det er bilde av. Og ikke minst var det mye mer bulker i I-pace setet. Dette er til sammenligning skinnseter i 30-40 tusen kroners klassen.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S 100D vs P100D
fredag 09. november 2018, klokken 11:33
Sitat fra: gr på fredag 09. november 2018, klokken 09:03
Sitat fra: Knut@@ på torsdag 08. november 2018, klokken 19:04
Sitat fra: gr på torsdag 08. november 2018, klokken 19:01
Har, som trådstarter, oppdaget st P-modellene er ganske rimelige på bruktmarkedet i forhold til nyprisen. Virker som P-bilene tar stort verdifall første året eller så nå for tiden.
Spørsmålet er jo om dette prisfallet fortsetter neste gang de selges også?
Tror nok det flater ut. Ser ikke for meg at de vil bli billigere enn standard 100 på noe tidspunkt.
Godt poeng
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S 100D vs P100D
torsdag 08. november 2018, klokken 19:04
Sitat fra: gr på torsdag 08. november 2018, klokken 19:01
Har, som trådstarter, oppdaget st P-modellene er ganske rimelige på bruktmarkedet i forhold til nyprisen. Virker som P-bilene tar stort verdifall første året eller så nå for tiden.
Spørsmålet er jo om dette prisfallet fortsetter neste gang de selges også?
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S 100D vs P100D
mandag 05. november 2018, klokken 22:06
 8)

Nå koser jeg meg litt med diskusjonen her. Dog mønsterdybden er bittelitt på siden
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S 100D vs P100D
søndag 04. november 2018, klokken 19:06
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S 100D vs P100D
søndag 04. november 2018, klokken 14:58
Sitat fra: RonnyØ2 på søndag 04. november 2018, klokken 07:54
Jeg har nesten bare eid «spreke» fossilbiler før Tesla, noen R-sykler har det blitt også. Brukt alt i det daglige, til vanlig kjøring. Ofte i andre merker får man med mye ekstra ved å velge S og RS modeller fra Audi, M-biler fra BMW osv. Stoler, bremser, fint ratt, mye fint utstyr std. Ingen av dem har blitt kjørt uforholdsmessig hardt fra min side. Veldig lite «rase fra meg».. det er jeg ferdig med, for mange år siden.

Eide sist en P90DL, kjørte 40k med den. Det ekstra påslaget for P spiller ingen rolle, jeg vil bare vite at har det.. Kanskje mine P-biler har levd spesielt rolig, men jeg vurderer bare det ved kjøp nå.

Har du lyst på performance, go for it!
Takk

Spørsmålet er jo om en får en brukt P model som er kjørt av en som ligner på deg, eller en som er kjørt mye på autobahn?

@alle
Er det noen måte å få ut opplysninger om SuC frekvens og autobahnkjøring på en bil fra Tesla?
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S 100D vs P100D
lørdag 03. november 2018, klokken 23:58
Sitat fra: Sandvika på lørdag 03. november 2018, klokken 22:08
Han du vurderer å kjøpe P100D bilen av har betalt veldig godt for en «funksjon» som du kan anta at er blitt brukt. Denne «funksjonen» sliter noe voldsomt på drivverk og batteri. (Minner om denne https://electrek.co/2016/12/23/tesla-limiting-power-performance-launch-mode/

Personlig så finner jeg spenning på andre arenaer enn i trafikken og ville hatt negativ betalingsvillighet for P over «standard»
Den første delen er et valid og vektig argument. Det er store krefter i P modellene som innebærer slitasje.

Den andre delen finner jeg litt merkelig. Hvis en vil ha det motsatte av spenning i trafikken, dvs uspennende, så velger en ikke Tesla i det hele tatt! En må alltid bruke fornuft og ta hensyn til både kjøreforhold og andre trafikanter. Det har jeg gjort uten hverken bøter eller uhell i over 40 år i trafikken og da mange av dem på R motorsykkel. Men dette er en smaksak, noen kjører Hummer og andre Polo, jeg ville ikke hatt noen av dem
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA