Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Cobra

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Redusere camber bak Model S
tirsdag 02. november 2021, klokken 12:38
Sitat fra: petersv på tirsdag 02. november 2021, klokken 08:56
Kult, takk for tilbakemelding. Tok du noen bilder tilfeldigvis i prosessen?

Ser ut som jeg glemte det.
Skal se om jeg husker på å ta noen bilder når jeg legger om til vinterhjul denne eller neste helg.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Redusere camber bak Model S
mandag 01. november 2021, klokken 23:57
Sitat fra: Cobra på tirsdag 06. april 2021, klokken 16:17
Hei,

Fant noen relativt billige stag på eBay som jeg bestilte.
Kan ikke se at de er nevnt tidligere i tråden..?

Nesten halve prisen av alt annet på nettet, og virker både seriøst og solid nok.
Jeg dristet meg til å bestille, så får vi se.
Sjekk ut instagram-kontoen thecamberking for bilder.

https://www.ebay.com/itm/Tesla-Model-S-Adjustable-Camber-Arms-Kit/294099572286?fits=Make%3ATesla&hash=item4479b3563e:g:IK4AAOSwx1FgLaqs

FYI - monterte disse og de funka gull.
Lette å justere inn korrekt, og lett å justere høyde på luftfjæringa i etterkant.
Jeg er happy med dem.

Tipper også det er mulig å bytte foringene etter hvert, ettersom de er løse med hylse gjennom.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Redusere camber bak Model S
tirsdag 06. april 2021, klokken 21:09
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 06. april 2021, klokken 17:06
Vil ikke si dette så solid ut. Stagdelen er festet til foringsdelene på en slik måte at det må oppstå noen rare lastvirkninger inne i foringen her vel? Og selve koblingen så utrolig veik ut...

Enig i at det var en snodig eksentrisk kobling mot foringa, men jeg er villig til å prøve dem.
De er produsert etter samme prinsipp som camberarmer for både Mercedes og Porsche Cayenne, og han har holdt på i flere år.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Redusere camber bak Model S
tirsdag 06. april 2021, klokken 16:17
Hei,

Fant noen relativt billige stag på eBay som jeg bestilte.
Kan ikke se at de er nevnt tidligere i tråden..?

Nesten halve prisen av alt annet på nettet, og virker både seriøst og solid nok.
Jeg dristet meg til å bestille, så får vi se.
Sjekk ut instagram-kontoen thecamberking for bilder.

https://www.ebay.com/itm/Tesla-Model-S-Adjustable-Camber-Arms-Kit/294099572286?fits=Make%3ATesla&hash=item4479b3563e:g:IK4AAOSwx1FgLaqs
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Unplugged Performance facelift front
fredag 20. juli 2018, klokken 21:42
Stig O har nå rapportert at hans front her justert 100% og passer fint.
#6
Hittil har ikke QCF montert en eneste fanger.
Vil ikke si for mye her, men kan avsløre at vi ikke er fornøyd med Quick Car Fix Lysaker.
Bare rot fra ende til annen, og tilbud de ikke står for senere.
Vi jobber med å rydde opp, men de trenerer.
Det er ikke fangerne som er problemet,  men QCF...
Ikke spesielt god reklame, hvis du spør meg.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Unplugged Performance facelift front
onsdag 27. juni 2018, klokken 12:53
Dersom noen er interessert, vurderer jeg å selge min front til kostpris.
Ikke pga kvaliteten, bare så det er sagt.
Jeg har bare fått andre ting som jeg heller ønsker å prioritere.

Fronten er til 2013-14 med 4 parkeringssensor, men ved boring av 2 sensorhull til skal den passe AP med 6 sensorer.
Har dette skriftlig fra Unplugged Performance.

Ta kontakt ved interesse.
#8
Sitat fra: Peter Petersen på torsdag 19. april 2018, klokken 11:42
Kunne godt tænke mig at være med. Kan i håndtere levering i Danmark?

Fangerne må dessverre leveres til Lysaker i Oslo, så da må du i så fall skaffe transport til Danmark fra Oslo selv.
Dersom du ønsker å være med må du si ifra i dag. Alle fangere er produsert, og shippes neste uke.
Jeg TROR det går fint å melde seg på i dag.

Men har ikke Teslaklubben i Danmark et slikt kjøp på gang?
Eller er de ferdige med det gruppekjøpet?
#9
Produksjonen er i gang, og vi regner med å sende om ca 10 dager

[ You are not allowed to view this attachment ]
#10
Da er vi oppe i 15 bestillinger!
#11
Det kommer stadig på flere som ønsker å være med!
Kanskje vi kan få bedre rabatter?? Ikke regn med det. Blir i så fall en bonus for de som valgte å bli med :)

Til dere som vurderer; Raska på!

#12
Da har vi fått rabattkode, og det nærmer seg lukking selv gruppekjøpet.
Er det flere som vil være med?
Vi er i dag 12 eller 13 stykker.
Det kvalifiserer til 10% rabatt og gratis frakt.
Dersom flere ønsker å være med må dere sende meg PM eller svare her raskt!
#13
Sitat fra: Stig O på søndag 01. april 2018, klokken 16:38
Finner ingen i Stavanger på hjemmesiden deres!?

Nei, ser det!
Han sa de hadde noe der. Kanskje han surret, eller at de har en samarbeidspartner. Vi sjekker nærmere når ting er i boks
#14
Da er det 1. april, og påmelding etter denne fristen er bingo.
Vi får etter hvert en rabattkode vi skal bruke i nettbutikken til UP, og akkurat når bestillingen blir sendt vet vi ikke helt ennå.


Her er en oppdatering fra Facebook-gruppa for dere som ikke er på Facebook:

Da har jeg pratet med Derik på Quick Car Fix Lysaker, og bedt om pris på følgende:

1. 5+ biler - lakk og montering front fascia
2. 10+ biler
3. Ekstra kostnad dersom en eller flere velger å lakkere sort plast på sideskjørt og bakre diffuser

Får nok svar over påske, da han drar på ferie nå.
Han bekreftet at vi havner ca på samme som forrige runde, uten at han husket prisen. Jeg har lest at det var tett oppunder 6000. Det er billig!

Videre spurte jeg om hvorfor vi skal velge dem.
Han sier de er eneste lakkverksted som er godkjent av både UP og Tesla. Vi får da full garanti på jobb og fanger.
UP er veldig strenge på lokalene etc.

Bilen må være hos QCF Lysaker i 3 dager.
De sier de får en meget god match på farge, etter å ha testet mye frem og tilbake med Tesla. Det blir bestilt egen lakk for Tesla. De scanner også bilen før lakkering.
De har hatt et tilfelle av mismatch på fargen, men den bilen er hentet inn og tatt på nytt.

Fronten er dyr, men han forsikrer at kvaliteten er enormt bra.
De bruker et minimum av timer på prepping, og den sprekker ikke opp over tid.
De som venter på en billigere Kina-front kan ende opp med en massiv regning på prepping og tilpasninger, samt utfordringer med AP, parkeringssensorer osv. Han snakket av erfaringer fra andre fronter de har vært borti.

QCF har avdelinger over hele landet, og de kan ta tilsvarende jobb der. Mulig prisen da blir noe høyere, men kvaliteten blir ivaretatt. Individuelle tilfeller må da avtales med QCF.
(Ja, de har avdeling i Stavanger)

Etter min mening er det nesten galskap å velge noen andre til lakk/montering dersom man har mulighet til å ta det hos QCF.
Jeg vurderte å gjøre dette selv siden naboen er lakkerer og jeg lett monterer fronten selv, men nå tror jeg jaggu jeg også skal ta det hos QCF.
#15
UP sin refresh fascia vs Tesla facelift.
Etter min mening er begge penere med skilt..

Noen flere som vil være med på gruppekjøp?
Fristen nærmer seg!

[ You are not allowed to view this attachment ]
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA