Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - oyvindbj

#1
Audi e-tron / Sv: Batteribytte nøkkel
onsdag 01. mars 2023, klokken 12:12
Sitat fra: Orbit på tirsdag 28. februar 2023, klokken 19:29
Sitat fra: Morten L på tirsdag 28. februar 2023, klokken 10:47
Er det en funksjon som f eks gjør at trykker man en gang på nøkkel åpner førerdøren seg, og trykker man to ganger åpner de andre seg? Syns låser oppførte seg rart her om dagen.
Det er litt forkjellige funksjoner, men ikke noe for dobbelttrykk ved opplåsing:

  • Opplåsing, kort trykk: Låser opp alle dører/bakluke.
  • Opplåsing, langt trykk: Som over, men åpner også vinduer og panoramatak. Dette kan slås av i MMI så en ikke risikerer at nøkkel som ligger i klem åpner vinduene uten at du får det med deg.
  • Låsing, kort trykk: Vanlig låsing
  • Låsing, langt trykk: Vanlig låsing, pluss lukking av vinduer/panoramatak/gardin.
  • Låsing, to korte trykk med <2 sekund mellomrom: Låsing, men med deaktivert innvendig bevegelsesalarm, typisk på ferge. Det er også en knapp i førerdøren som kan brukes til å dekativere dette.
Har du komfortsensor i dørhåndtaket, kan du få de samme funksjonene der (utenom opplåsing med langt trykk).

Fra instruksjonsboka på min -19 modell.

Du kan tilpasse sentrallåsen individuelt. Disse innstillingene avhenger av bilens utstyr.

• Gjelder for: MMI: Velg følgende i startbildet:
BIL > Innstillinger og service › Sentrallås.

Døropplåsning:
Hvis du velger Alle, låses alle dørene og bagasjeromslokket opp når du låser opp bilen.

Hvis du velger Førerdør, låses bare førerdøren opp. Du låser opp alle dørene og bagasjeromslokket ved å trykke to ganger på tasten (åpen hengelås) på bilnøkkelen. På biler med Advanced key* låser systemet kun opp førerdøren når du tar tak i dørhåndtaket på førerdøren. Hvis du tar tak i et av de andre dørhåndtakene, låses hele bilen opp.

Når du trykker på tasten (lukket hengelås), låses alltid hele bilen.
#2
Audi e-tron / Sv: Ekstra simkort
søndag 17. januar 2021, klokken 02:30
Sitat fra: SillyA på fredag 15. januar 2021, klokken 09:54
Noen som vet hva som faktisk bruker datatrafikk utenom kartoppdatering? Kjører stort sett alene i bilen, men den bruker mye datatrafikk. Så ingen WiFi eller noe sånt. Og bruker vektorkart på navigasjon, så tviler på det er der. Og ikke satt på nyhetsoppdatering eller noe sånt.
Noen som vet?



etron 55 2020


Jeg har også hatt noen turer hvor det har gått mange gb. Men da med ipad og streaming, men det skal ikke dra 3,5GB på en 30 min kjøretur og litt NRK/Disney+.  På samme tur uten ipad i baksetet har jeg sett 300-400MB, og det tviler jeg kartet tar.

Litt går det jo til carplay, men nesten så jeg må ta samme turen uten å ta telefon med for å se.
#3
Audi e-tron / Sv: Batterikapasitet avlest med OBDeleven
torsdag 17. desember 2020, klokken 10:27
Sitat fra: oyvindbj på mandag 07. september 2020, klokken 13:27
Førstegangsregistrert (MM/ÅÅ): 05/2019
Dato avlest: 07.09.20
Modell (50/55): 55
Odo (km kjørt): 17800
Nominell kapasitet avlest: 229,5Ah
Restkapasitet i prosent: 95,63%

Førstegangsregistrert (MM/ÅÅ): 05/2019
Dato avlest: 17.12.20
Modell (50/55): 55
Odo (km kjørt): 20360
Nominell kapasitet avlest: 217Ah
Restkapasitet i prosent: 90,4%

Om dette stemmer har jeg mistet over 5% av batteriet på 3 måneder og 2,5k km kjørt. Skal jeg tolke det dithen at jeg har fått nesten 10% kortere rekkevidde siden ny eller at dette ikke er en god indikator på batteriets tilstand. Jeg begynner å helle mot det siste.
#4
Audi e-tron / Sv: Oppsett av Tibber og Easee til e-tron?
søndag 29. november 2020, klokken 21:06
Har samme opplegg som deg med Aidon, 40/32A 3-fas IT og pulse. Den har slått ned ladehastigheten ved noen få anledninger pga høyt forbruk ellers i huset.

Jeg spurte Tibber om dette med både Audi og Easee power ups. Ingen problem å ha flere så lenge man bare hadde smartlading på en av de. Valgte da å sette smartladingen på Easee power upen. Det har fungert helt fint. Easee appen brukes sjeldent og myaudi til forvarming.
#5
Lade hjemme / Sv: Easee problemer
fredag 13. november 2020, klokken 16:56
Ja, alle har problemer.

https://easee.statuspage.io/
#6
Audi e-tron / Sv: Testpilot for ny digital plattform
lørdag 07. november 2020, klokken 18:23
Sitat fra: terskaar på lørdag 07. november 2020, klokken 12:39
Har heller ikke fått link til app. Sjekket spam også.
Men har en 2019 model. Mulig di tar nyere først

Samme her.
#7
Audi e-tron / Sv: Forskjeller på modellår 19, 20 og 21
torsdag 15. oktober 2020, klokken 18:23
Sitat fra: Eodman på torsdag 15. oktober 2020, klokken 16:08


Nei, den ble vel produsert i uke 14 og utlevert 16 mai, så ekte 2019 uten trådløs Carplay. Kan usb styres av Audi Music Interface i baksete?

Rimelig sikker på at jeg får opp carplay om noen plugger inn en iphone bak. Har også en 19 modell med USB bak. Registrert April 2019.
#8
Audi e-tron / Sv: e-tron charging service
torsdag 17. september 2020, klokken 13:22
Jeg tok kontakt med dem etter at alle mine sesjoner fikk gammel pris og fikk følgende tilbakemelding:

"
Takk for din henvendelse. Jeg ser du har blitt belasted feil pris for noen ladinger, dette er noe vårt tekniske team jobber med å løse så snart de klarer det.
Jeg vet ikke hvorfor det har skjedd, men du skal selvfølgelig få refundert det du har betalt for mye om det viser seg at det er vår feil.
"
#9
Audi e-tron / Sv: Batterikapasitet avlest med OBDeleven
mandag 07. september 2020, klokken 15:08
216Ah er jo et tap på 10% som er fryktelig høyt etter 10k km, IMHO. Syns selv 4,5% kanskje var i høyeste laget etter 16 måneder og 18k km. Men kan ikke si at jeg har merket noe i det daglige på dette tapet; vær, føre og kjørestil er nok en mye større faktor enn disse prosentene  ;D
#10
Audi e-tron / Sv: Batterikapasitet avlest med OBDeleven
mandag 07. september 2020, klokken 13:27
Avlest med VCDS, antar at jeg har lest av riktig verdi.

Har det noe å si om man leser av selv om batteriet ikke er fulladet?

Førstegangsrgistrert (MM/ÅÅ): 05/2019
Dato avlest: 07.09.20
Modell (50/55): 55
Odo (km kjørt): 17800
Nominell kapasitet avlest: 229,5Ah
Restkapasitet i prosent: 95,63%
#11
Audi e-tron / Sv: Trafikkmeldinger kun fra Sverige
onsdag 26. august 2020, klokken 20:00
Er ikke dette innstillingen man leter etter?

Radio:
Trafikkmeldinger Av/På
DAB-meldinger Av/På

Fikk ikke til å laste opp bilde fra telefon
#12
Audi e-tron / Sv: Dårlig kvalitet på eTron bremseskiver!
onsdag 03. juni 2020, klokken 13:42
"The wheel brakes are seldom needed in normal operation, which has a positive effect on wear. The Audie-tron is equipped with a brake cleaning function that helps the steel disks to remain free of oxidation as far as possible. During deceleration, it automatically uses the friction brake instead of recuperationat specific intervals. This way, the system is always in optimum operating condition."

https://www.audi-technology-portal.de/en/mobility-for-the-future/audi-future-lab-tron-experience_en/audi-e-tron-integrated-brake-control-system

Jeg har registrert at ofte bruker den bremsene og ikke regen på samme sted, når jeg kjører til jobb. Typisk er det den ene fartsdumpen i nedoverbakke den bruker bremsene på.
#13
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Nye BKK ladestasjoner
onsdag 27. mai 2020, klokken 10:40
Lars_F,

Er det mulig å si noe om utnyttelsen av ladestasjonene? Hadde vært interessant å sett en oversikt over bruken på ladestasjonene på Dombås. Dombås er et veldig sentralt knutepunkt for nord/sør/vest og det var rimelig fult på BKK/E.On/Ionity og Tesla på søndag.

Er det planer for en stasjon litt syd for Dombås, Otta f.eks?
#14
Jeg har også satset på at den høye prisen minimerer sjansen for ladekø, men på søndag var det kø på Ionity Dombås og det hjalp ikke at en stolpe var ute av drift, som den også var da jeg kjørte forbi på onsdag. BKK/E.On hadde også kø på sine lyn- og hurtigladere. Selv hos Tesla var det rimelig fult og de har 20 stolper. Det kan bli spennende med norgesferie med el-bil i år.
#15
Boost er vel bare tilgjengelig på 55?

S virker å være mye mer resposivt enn D mode, selv uten å bruke boost. Må dytte mindre på wattpedalen for å komme ut av kryss.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA