Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Smurfboy

#1
Tesla / Sv: Referral-bonus: når kan man bruke SuC- kilometerne?
torsdag 03. desember 2020, klokken 07:46
Starter med en gang
#2
Model 3 / Sv: Forsikring Model 3: best dekning?
mandag 26. oktober 2020, klokken 06:45
Codan sin «insure my tesla» dekker alt de andre dekker, iallefall det første året. Den skal og være tilpasset elbil
#3
Model 3 / Sv: Fikse karoseri ulykke foran tesla 3
søndag 18. oktober 2020, klokken 12:40
Mps micropaint etc
#4
Model 3 / Sv: Forskjell støynivå 2019 og sen 2020 Model 3
torsdag 15. oktober 2020, klokken 06:57
Sitat fra: Storken på onsdag 14. oktober 2020, klokken 21:42
Slapp ned dekktrykket fra 2.9 bar til 2.7 bar i dekkene (kalde dekk). Det ga en stor og merkbar forskjell på støy. LR AWD, Michelin Pilot Sport 3. Merk at trykket gjerne øker 0,2-0,3 bar under kjøring, sveip mot høyre under bilvisualiseringen for å få opp trykket i dekkene.

Skal handle vinterdekk til bilen nå og er veldig usikker. Ønsker piggfrie dekk som støyer lite. 80% av bruken er på motorvei som er saltet eller våt. 10% er på snøføre. 10% er på holke. Enten så blir det å gå for Nokian, men det kan virke som forskjellene hos Nereus og andre mindre kjente dekkmerker kan være fornuftige mtp støy, grep og holdbarhet.

Har Nokian, suser veldig syntes jeg. Prøver nok Continental som skal være bedre på det og det meste annet neste gang
#5
Tesla SW og AP / Sv: Tesla kommer med Fuglesyn (Bird’s eye view)
mandag 05. oktober 2020, klokken 20:13
Sitat fra: Motorwatt på mandag 05. oktober 2020, klokken 19:16
For min del ville jeg ikke sette forhåpningen så høye at de engang nærmer seg de to videoene i denne tråden fra VW, BMW, og Audi som har hatt dette i tankene da de konstruerte  bilene. Fatter bare ikke hvorfor Tesla ikke fikk med seg dette, og kanskje spesielt på TM3 og TMY. Da disse var på tegnebrettet, var slike kameraer allerede installert på en rekke bilmodeller fra andre produsenter. På den annen side: Hvis årsaken til "forglemmelsen" er at de egentlig har noe som er (minst) like bra, så er det forståelig og tilgivelig .....

Min tolkning er at alt satses på AP/FSD og at bilen da skal parkere helt selv ved hjelp av eksisterende kameraer og sensorer, da trenger man ikke 360 view
#6
Tesla SW og AP / Sv: EAP tilbake
lørdag 19. september 2020, klokken 18:01
Noen som kommer til å slå til på dette? Syntes det var en brukbar pris, skjønner med det ikke hvordan 75000 for FSD kan forsvares
#7
Sitat fra: Lapskaus på tirsdag 15. september 2020, klokken 17:44
Jeg pleier å trekke venstrefoten litt tilbake sånn at kneet står og spenner opp mellom gulvet og  rattet. Da blir det nok friksjon til at nag ikke trigges, unntatt på lange sletter. Høyrefoten ligger ved gasspedalen klar til å motvirke fantombremsing.

Holder da henda så jeg kan gripe tak når som helst igjen, men jeg må si meg enig i at det er litt anstrengende å holde rattet på en måte som gir motstand. Det er jo mest naturlig å holde det på «balansepunktet» der rattet går lett begge veier. Men lårtrikset funker bra  :+1:

Høres ikke så veldig avslappende ut..
#8
Tesla SW og AP / Sv: FSD
søndag 13. september 2020, klokken 18:49
I mine øyne, ikke verdt 75.000
#9
Model 3 / Sv: Kjøpe nå eller vente? 🤔
mandag 03. august 2020, klokken 16:34
Sitat fra: Contango på mandag 03. august 2020, klokken 16:01
Man skal ha tenkt grundig gjennom på hvilken måte man har tenkt å bruke FSD på i praksis før man prioriterer det. Sett en kroneverdi på det er mitt råd. Jeg betalte 16k for det i en tidligere bil, og det var fullstendig bortkastede penger. Betaler man 60k i en ny bil skal man ha et veldig langt eier perspektiv for bilen. Det er ikke noe i FSD man har spesielt stor glede av i dag, og terskelen for at det virkelig er noe nyttig er veldig høy. Det hjelper ikke noe som helst at bilen nesten kjører selv fra A til B, for da må man sitte der og nesten kjøre selv uansett. Og vi er særdeles langt unna «nesten» for bilen ennå. Jeg er av de som synes det er helt på kanten å selge dagens ubrukelige fjas til godtroende kjøpere på bakgrunn av at det skal bli så mye dyrere i fremtiden. Du har høyst sannsynlig solgt bilen før du får noen ordentlig verdi ut av funksjonene.

Akkurat samme erfaring selv. Om jeg bommer og man får FSD ila 2020 som er blitt lovet at er rett rundt hjørnet siden 2016, så betaler jeg gladelig 70.000 for å sove bak rattet  på vei til jobb og sope inn penger på at bilen kjører taxi hele dagen og henter meg på jobb klokka 16.
#10
Tesla SW og AP / Sv: Ny pris for AP
onsdag 01. juli 2020, klokken 20:38
Noen som kjøper det da? Spes på Model 3, begynner å bli ganske mange % av prisen bilen koster
#11
Sitat fra: TeslaK på lørdag 04. april 2020, klokken 07:28
Har lest flere steder at understellet på P100D er ganske mykt. Det er vel en grunn til at de endret til adaptivt? Jeg hadde ikke byttet, men kommer jo helt an på hvor mye du vil bruke..

Hadde lagt inn bestilling på Model Y Performance, hvis jeg var deg. Da må du kanskje legge 2-300k imellom hvis du selger.


Er vel strengt tatt mer fornuftig å gå over til Model 3 Performance i det tilfellet, da det utvilsomt er en sportsligere bil..
#12
TM3 Hjul, dekk og felg. / Sv: Sommer dekk til Model 3 AWD
torsdag 02. april 2020, klokken 14:32
Av ren nysgjerrighet, hva var prisen på de forskjellige alternativene?
#13
Model 3 / Sv: Frosne håndtak
torsdag 13. februar 2020, klokken 20:14
Sitat fra: z4rd på torsdag 13. februar 2020, klokken 14:38
Det er i veldig mange tilfeller veldig lite som skal til, ref. de linkene som er postet tidligere i tråden. med lett banking rundt håndtaket for å "løsne opp". Det vil trolig være nok å få litt lunk så går det av seg selv. TM3 varmes opp forholdsvis raskt.

20min forvarming og et skikkelig dunk så folk ser rart.. varmt i bilen ja, håndtak er fortsatt frossent
#14
Model 3 / Sv: Frosne håndtak
torsdag 13. februar 2020, klokken 11:14
Sitat fra: Klykken på torsdag 13. februar 2020, klokken 08:33
Vedr. ruter som ikke går ned er det samme på BMW i3, BMW 3-serie coupe, Subaru Impreza etc. Alle med rammeløse dører har dette problemet.

Teslaen kan i det minste forvarmes, og på det viset er mye av disse problemene eliminert.


Mulig vindus biten er samme på andre biler, men kombinasjonen av de og håndtakene er katastrofe. Parkerer alltid ute og ikke alltid på lading, vil derfor helst unngå å varme opp bilen i 20 min før jeg kjører, noe jeg mener uansett ikke burde være et behov
#15
Model 3 / Sv: Frosne håndtak
torsdag 13. februar 2020, klokken 07:34
Sitat fra: Thob på onsdag 12. februar 2020, klokken 22:51
Tror dere de har klart å modifisere håndtakene på model Y på noen måte, slik at de fungerer bedre i kaldt klima? Selv om de ser helt like ut håper jeg at de har gjort noe, for det er virkelig irriterende slik de er på model 3. Ved siden av vindusviskerene (som nå har blitt veldig mye bedre) så er det de som irriterer mest ved bilen

Veldig glad i bilen selv, men helst når det er +5 eller varmere. Føles dumt og pinlig å ikke få ned rutene de første km samt å slå til bilen hver gang man skal inn, eller måtte ut av bilen og hjelpe passasjerer inn fordi de ikke forstår hvordan man skal få opp håndtaket. Forstår ikke hvordan det patentet kom gjennom kontrollen, er ikke mye kulde og fukt som skal til
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA