Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - AlexFromUSSR

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Førersetet, erfaringer?
mandag 09. april 2018, klokken 14:23
Er det bare meg som kan ikke se andre biler via frontruta pga speil? Jeg er 1.88 m høy, og setepute er på det laveste. Jeg må bøye meg opp og ned hele tida under kjøringen for å få oversikt
#2
Kjøpe elbil? / Sv: Ny elbil/lademuligheter
fredag 16. mars 2018, klokken 09:52
Takk for svar og interesse!
Vi bor i Trondheim, Flatåsen
http://www.kolstadhaugen.no/elbil/
Utendørs parkeringsplasser er gratis, det å parkere i parkeringskjeller koster noe, men ikke mye
Jeg tror at det skal bli vanskelig for meg å overtale borettslaget å utvide ladenettverk
Jeg tenker kanskje å informere elbilforeningen og se hva de mener i mellomtida. Har ingen bedre idéer
#3
Kjøpe elbil? / Ny elbil/lademuligheter
torsdag 15. mars 2018, klokken 13:16
Hallo alle interesserte!
Mens jeg venter på min nye elbil levert (Nissan Leaf 2 LE), blir jeg noe frustrert av vår borettslag. Eneste lademulighet tilgjengelig har 2 uttak til sammen per hele borettslag (ganske stor en, med ca 10 elbiler, men antall elbiler skal sikkert øke i framtida). Uttak kan brukes av en person i 5 timer per døgn. Alt dette i praksis betyr at ladestasjon er opptatt hele tida. Og alt denne glede koster 5000kr i egenandel pluss 300kr per mnd videre. Dette da betyr at hvis jeg betaler til borettslag og bestemmer å flytte snart etterpå, så farvel til 5000 kr. Og dette gjør det å bruke elbil dyrere enn bensinsportsbil. Jeg synes personlig at pris er kriminelt høy siden i andre borettslag er egenandel bare 1000kr. Videre synes jeg at jeg bør klage det, men ikke sikker hvem å ta kontakt med angående alt dette. Hva tenker dere?
En ting til, min kompis fikk med sin nye Zoe en mulighet for gratis lading på bestemte punkter i byen i 1 år (alt jeg vet om dette). Vet ikke om rett til gratis lading medfølger Leaf også, men hvis ja, kan jeg teoretisk lade bilen daglig på denne måten. Hva kan dere si om det, eller finns det andre løsninger som kan hjelpe å spare penger, kanskje mer komfortable? På jobb koster det ca 3000 per måned å lade elbil, uforståelig høy prislappen
Gleder meg gjerne til innspill fra dere!
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Agrol... For alle?
mandag 12. mars 2018, klokken 13:11
..og nå er agrol-rabatt på hyundai helt borte. Noen som vet mer detaljer ang. dette?
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Super salg, klarer de å levere?
torsdag 05. oktober 2017, klokken 10:08
Unnskyld meg hvis dette var opplyst før, men jeg finner ikke det jeg lurer på. Så har den nye Leaf Launch batterioppvarming? Ellers ser bilen mer enn nok godt utstyrt etter min del, alt nødvendig og minimum unødvendig/kostbar utstyr
#6
Takk for svarene alle sammen!
Et spørsmål til. Hvis jeg blir Bondelag medlem bare for å få rabattert pris (har ikke noe andre grunner å være medlem hos de), og la oss si får rabatt men sperrer medlemskap rett etter jeg kjøper bil for å spare penger jeg må betale for kontingent, skal jeg ikke få uventede konsekvenser fra Agrol eller Nissan? Hva synes dere?
#7
Et dumt spørsmål her..
Så hvis jeg takker ja til tilbud fra bilforhandleren, registrerer meg på Bondelag, venter på bil i flere måneder. Så får jeg oppfylt kravet på 2 mnd. Regnes disse 2 mnd før tilbuddato eller fra dato jeg virkelig kjøper og mottar bil? Eller på helt annen måte?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA