Vi har en Viridian Ecolite ladestasjon som er satt opp med 230V 32A 3-fas kurs i dag. Denne lader hovedsakelig vår Model Y, men siden vi også har en førstegenerasjon e-Up ønsker vi å sette opp en ladestasjon utendørs på garasjen til denne. Ønsker å ha fleksibilitet på lading og tenker det er ønskelig å ha mulighet for 11 kW på Tesla slik som i dag, og deling av eksisterende kurs med best mulig utnyttelse. Ønsker i utgangspunktet 1-fas på ny ladestasjon slik at denne fritt kan benyttes til biler som ikke takler 3-fas lading, eventuelt kan vi kanskje legge opp til 3-fas på ladestasjon nr 2 og begrense dette med valg av kabel fra ladestasjonen til bilen? Noen som har forslag der vi kan beholde dagens ladestasjon og supplere med en til, samtidig som dette kan lastbalanseres for å utnytte kurs best mulig? Så vidt jeg kan se av underlag på ladestasjonen vi har i dag så er denne for gammel til å ha tilkoblinger for automatisk lastbalansering, men den har inngang for begrensning av effekt ved hjelp av en motstand som kobles til.