Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hundreogtieren

#1
Tesla / Sv: Tesla Cars vs Competition
lørdag 28. september 2019, klokken 00:30
Sitat fra: bmw2002 på torsdag 12. september 2019, klokken 07:20
Sitat fra: RuneW på tirsdag 10. september 2019, klokken 10:30
Et merkelig argument. Hvis de lett kunne ha matchet Tesla sin toppfart, hvorfor ikke bare gjøre det (og "knust" Teslaen med det samme)?

De kunne jo bare ha gjort det med et par km/t og spart de store marginene til denne ikke-lanserte GYS-tingen.

Kanskje burde Porsche hadde enda mer krefter i Turbo S utgaven. Jeg vet ikke hvorfor de ikke bestemte seg for å lage en raskere bil enn Model S, kanskje fordi de er mindre opptatt av det enn hva folk tror.

Taycan har aldri vært designet for å være en konkurrent til Model S. Den er designet for å være noe helt annet.

https://www.thedrive.com/opinion/29680/the-2020-porsche-taycan-the-empire-strikes-back

Tenker de som er målgruppen for denne forstår dette. Alle som eier/har eid en Porsche forstår at dette er noe helt annet enn en Tesla.
Enig. Taycan er ikke noe direkte Tesla konkurrent. Porsche selger en total opplevelse. De vet hva deres kundesegment vil ha, og har designet en bil etter det. Er sikker på at Taycan kommer til å selge bra i Porsche målestokk.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

#2
e-Golf / Sv: Mye klarer du med...
onsdag 12. desember 2018, klokken 12:24
Sitat fra: j-Golf på onsdag 12. desember 2018, klokken 09:19
Sitat fra: Hundreogtieren på onsdag 12. desember 2018, klokken 07:40
Kjører endel Tønsberg - Kristiansand med 2018 fl. Den fikk oppdatert software på 30000 service i september. Ligger på snitt forbruk på 1.6 på den strekningen. Følger fartsgrensa +5. Gom viser 23-24 på fulladet bil etter oppdatering.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk
Så GOM tallet gik ned efter opdateringen i september? Ved du hvad denne opdatering (action) hedder?
Vet ikke hva oppdateringen heter. Fikk bare beskjed om at det lå en oppdatering til bilen. Men gom er nok mer realistisk nå.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

#3
e-Golf / Sv: Mye klarer du med...
onsdag 12. desember 2018, klokken 07:40
Kjører endel Tønsberg - Kristiansand med 2018 fl. Den fikk oppdatert software på 30000 service i september. Ligger på snitt forbruk på 1.6 på den strekningen. Følger fartsgrensa +5. Gom viser 23-24 på fulladet bil etter oppdatering.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

#4
e-Golf / Sv: Maks vekt i bagasjerom?
mandag 05. november 2018, klokken 21:44
Tillatt totalvekt og aksellast som regulerer det. Sjekk vognkort.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

#5
e-Golf / Sv: Redusert rekkevidde?
onsdag 01. august 2018, klokken 17:25
Kan godt være at oppdateringen er årsaken ja.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

#6
e-Golf / Sv: Redusert rekkevidde?
onsdag 01. august 2018, klokken 11:30
Ja, den har vært inne i april og fått en software oppdatering.
Sitat fra: gr på onsdag 01. august 2018, klokken 10:39
Sitat fra: Hundreogtieren på onsdag 01. august 2018, klokken 09:35
Vår 2018 modell levert oktober 2017 er gått ca 20000km nå. Til å begynne med fikk vi alltid se 300km på gom når bil var fulladet. Nå får vi aldri mer enn rett over 260km på gom. Snittforbruket vårt ligger generelt lavt, så det er ikke høyt forbruk som forårsaker det. Kan batteriet ha begynt å miste kapasitet?

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk
Har bilen vært hos forhandler etter utlevering?

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

#7
e-Golf / Redusert rekkevidde?
onsdag 01. august 2018, klokken 09:35
Vår 2018 modell levert oktober 2017 er gått ca 20000km nå. Til å begynne med fikk vi alltid se 300km på gom når bil var fulladet. Nå får vi aldri mer enn rett over 260km på gom. Snittforbruket vårt ligger generelt lavt, så det er ikke høyt forbruk som forårsaker det. Kan batteriet ha begynt å miste kapasitet?

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

#8
e-Golf / Sv: Lysassistent virker ikke, dynamiske frontlys.
fredag 13. oktober 2017, klokken 23:12
Det i instruksjonsboka at automatikken kan svikte hvis det blir for mørkt. Skal lure på om det var det som skjedde. Vi kjørte på ubelyst veg uten hus i nærheten når fjernlysassistenten ikke virket mer.
#9
e-Golf / Sv: Lysassistent virker ikke, dynamiske frontlys.
fredag 13. oktober 2017, klokken 14:27
Er det andre forhold enn hastighet som kan gjøre at den ikke kobler inn?

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

#10
e-Golf / Lysassistent virker ikke, dynamiske frontlys.
torsdag 12. oktober 2017, klokken 23:06
Fjernlys assistenten bestemte seg for å slutte å virke i dag. Fjernlyssymbolet med A inni blir ikke blått (symbolet lyser hvit), og fjernlysassistenten virker ikke. Noen som har vært borti det?
#11
e-Golf / Sv: Bestilling/produksjon
fredag 22. september 2017, klokken 13:10
Sitat fra: Erlingni på fredag 22. september 2017, klokken 12:44
Sitat fra: Hundreogtieren på fredag 22. september 2017, klokken 12:40
Fikk beskjed fra selger at bilen er kommet til Norge.  :)
Produsert i uke 36.
Gratulerer! Det var lynraskt!
Bestilte ikke du bilen din i august?

Vi fikk en som forhandler allerede hadde i bestilling. De hadde en med det utstyr vi ønsket oss. Skrev kontrakt i slutten av august.
#12
e-Golf / Sv: Bestilling/produksjon
fredag 22. september 2017, klokken 12:40
Fikk beskjed fra selger at bilen er kommet til Norge.  :)
Produsert i uke 36.
#13
Lade hjemme / Sv: Hjemme ladestasjon - 2018 e-golf
torsdag 31. august 2017, klokken 19:47
Takk for gode svar.  :)
#14
Lade hjemme / Sv: Hjemme ladestasjon - 2018 e-golf
torsdag 31. august 2017, klokken 17:43
Sitat fra: elektrolux på torsdag 31. august 2017, klokken 06:08
Sitat fra: Hundreogtieren på onsdag 30. august 2017, klokken 23:33
Da har fruen hatt besøk av elektriker som skulle befare og gi pris. Det endte med at alle sikringer som enda ikke var blitt oppgradert ble byttet, og det ble lagt jordfeilbryter type b samt egen 16a kurs med industrikontakt ute. Så ting ble ikke helt som planlagt.

Ladestasjonen jeg linket til leveres med Cee inntakskabel om ønskelig. Da blir det plug and play uten behov for nye faktura fra elektrikkeren. Vi kan levere den 1000 kr rimeligere om du velger den med jordfeilvern type A i stedet for type B, siden du allerede har Type B på kursen. Da blir prisen 5390.- + 170 for Cee kittet

Ellers leverer Siemens en justerbar 16A ladekabel med Cee støpsel.

Begge løsningene vil gi deg trygg 1 fase lading med inntil 14,5A / 3,3 kW av e-Golfen din.

Kan jeg forvente samme ladehastighet med begge disse løsningene? Tenker Simens løsningen kan tas med på hytta også.
#15
Lade hjemme / Sv: Hjemme ladestasjon - 2018 e-golf
onsdag 30. august 2017, klokken 23:33
Da har fruen hatt besøk av elektriker som skulle befare og gi pris. Det endte med at alle sikringer som enda ikke var blitt oppgradert ble byttet, og det ble lagt jordfeilbryter type b samt egen 16a kurs med industrikontakt ute. Så ting ble ikke helt som planlagt.

Så hva gjør jeg nå. Kjøper ladekabel med lang nok lengde og er fornøyd med det. Eller kjøper jeg ladestasjon i tillegg, og betaler for nytt elektriker besøk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA