Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - egolfetp

#2
Model Y / Sv: Lading i snøvær
mandag 27. desember 2021, klokken 23:24
Har lurt litt på dette selv. Bilen kommer jo uten deksel for DC-pinnene. Ved vanlig AC lading vil jo disse være eksponert for vær og vind. Er det nødvendig med dekselet, eller vil varmeelementet «tørke» vannet på disse connectorene?
#3
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
fredag 27. august 2021, klokken 09:19
Der er det ingenting.
#4
Model Y / Sv: Mine første timer i min egen Model Y!
onsdag 25. august 2021, klokken 18:57
Aktiveres etter noen timer. Du får en e-post på det.
#5
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
onsdag 25. august 2021, klokken 14:26
Jeg er langt fra noen ekspert, men klistremerke på førerside på Model Y LR sier 416 kg (all occupants and cargo). Kan det hende at Statens Vegvesen (EU)har strengere sikkerhetsmarginer enn hvor bilen er produsert når det kommer til nyttelast?
#6
Model Y / Sv: Mine første timer i min egen Model Y!
onsdag 25. august 2021, klokken 14:12
Stemmer med Hankook Ventus S1evo3 ev på 19 tommere. Virker greit uten at jeg er noen dekkekspert. Når det gjelder komfort så oppfattes støy og demping tilsvarende SR+ med 18 tommer og aero.
#7
Model Y / Sv: Mine første timer i min egen Model Y!
onsdag 25. august 2021, klokken 09:44
Folk må jo definere eget behov. For min del så ønsker jeg i minst mulig grad å ha skistativ og boks på taket på grunn av luftmotstand (mindre rekkevidde og støy). I følge vognkortet mitt så har man 315 kilo nyttelast i tillegg til fører. Igjen, for mitt bruk kan jeg ikke se at dette blir et problem (og man vil uansett nå anbefalte vektgrenser for bagasjeromsplatene før man når nyttelasten...tenker jeg). Med en stor bil innvendig og 40/20/40 deling av baksetet, så får jeg ski og andre objekter jeg har behov for inn i bilen, og slipper da å forholde meg til henger/boks eller skistativ. Forskjellige behov...men altså for våre behov så overgår dette all forventning.
#8
Model Y / Sv: Mine første timer i min egen Model Y!
onsdag 25. august 2021, klokken 09:21
Luft er jo bra i seg selv for å føle på noe annet enn sedanfølelsen. Når det kommer til nyttelast så ser jeg ikke på dette som problematisk for mitt bruk. En vanlig familie med små barn skal virkelig pakke mye for å nå disse tallene det skrives om. Skjønner jo at mange har andre behov, men jeg kan trygt si at dette er et pangkjøp sett opp hva mine forventninger/bruksområder er.
#9
Model Y / Sv: Mine første timer i min egen Model Y!
onsdag 25. august 2021, klokken 09:13
Hentet bil i går på Lillestrøm. Bilen ble levert med 28% på batteriet. Kort oppsummert: Tipp, topp, tommel opp. Alt det positive fra Model 3, i en mye større innpakning (MYE større). I tillegg har den alle nyeste gadgets (rattvarme og HEPA-filter). Har lagt merke til at det er mye negativitet rundt nyttelast og rekkevidde, men som en early adopter så vil jeg si meg meget godt fornøy med pris og forventningene. Super byggekvalitet, helt greit støynivå (mtp at det er åpent mot bagasjerommet) og man sitter høyt i en luftig kupé.

For de som leser mye forum og er i tvil. Hvis man liker Model 3 men skulle ønsket mer plass, så er dette et pangkjøp (spesielt hvis man reserverte tidlig).
#10
Model Y / Sv: Hva er din utleveringsdato for TMY?
onsdag 18. august 2021, klokken 08:49
24.08 Lillestrøm. Hvit/sort, Gemini.
#11
Lading av Tesla / Sv: Ingen ladegrense for MIC SR+
tirsdag 29. juni 2021, klokken 14:44
Poenget var vel bare at man for 350k NOK får 448 WLTP tilgjengelig hver dag, mens man for 100k ekstra kun får utnyttet 491-552 km (80-90% "daily" anbefalt grense) i hverdagen. Hvis man kun ser på rekkevidde så er jo ikke forskjellen så stor for 100 000 kroner (jada, vet at det er firhjulstrekk og andre ting).
#12
Lading av Tesla / Ingen ladegrense for MIC SR+
tirsdag 29. juni 2021, klokken 09:45
Leste på diverse forum at Tesla i Kina anbefalte å lade til 100% for SR+. Fant dette på de norske Teslasidene også nå (https://www.tesla.com/no_NO/support/range). Kan dette virkelig stemme? Det gjør jo dette til et eksepsjonelt kjøp.
#13
Model 3 / Gulvmatter Model 3
onsdag 26. mai 2021, klokken 10:35
Har fått med meg at SR+ kommer uten noen som helst gulvmatter, og finner kun en tråd fra 2019 inne på dette forumet angående gulvmatter til Model 3. Hvis man synes 3D maxpider ikke er så fine med logo og generell design, hva er de beste alternativene (pris/kvalitet)? Er de fra Tesla det beste valget mtp funksjon og pris (Maxpider sine er jo dyrere enn Tesla sin variant)? Har sett på alt fra Thansen til Begood sine.
#14
e-Golf / Sv: Noen med e-golf og barnevogn?
lørdag 19. januar 2019, klokken 18:59
Cybex Priam passer fint.
#15
e-Golf / Sv: Cybex Sirona i e-golf?
mandag 25. juni 2018, klokken 23:52
Mange takk for svar. Det er muligheten med å snu setet for å sette inn unge som frister, og hvis den går i e-up så MÅ det jo være greit. Får vel ta turen til en butikk og prøveinstallere.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA