Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Vannkraft

#1
Er det noen som har info om løsningen Jamp utvikler?
#2
Fant denne på https://www.bilnytt.no/subscriber/showArticle.aspx?articleID=10384


ENIGHET: Nye endringer i bilavgiftene: 80 % firmabilskatt for elbiler - og økte varebilavgifter
STATSBUDSJETTET I HAVN: Støre-regjeringen har i ettermiddag kommet til enighet med SV, og det medfører nye endringer i bilavgiftene: Elbilene vil få firmabilskatt på 80 % av nybilpris, mens varebilene får betydelig økte avgifter. De ladbare hybridene reddes ikke.
#3
Fra Aftenposten idag har jeg sakset:

"Regjeringen får i oppdrag å foreslå tiltak for å øke elbilandelen i leasingmarkedet og innenfor varebilmarkedet. Denskal i revidert budsjett til våren komme tilbake med konkrete forslag som skal ha umiddelbar effekt i 2022. Hensikten er å hindre at disse markedene blir en barriere for å nå målet om at alle nye personbiler og lette varebiler i 2025 skal være nullutslippsbiler."

Kan noen kaste lys over hva dette betyr?
#4
i-Pace / Sv: Ikke mulig å logge på WattCAT eller Remote appen
torsdag 20. mai 2021, klokken 22:05
Jeg får "Could not find any account matching that email........"
#5
i-Pace / Ikke mulig å logge på WattCAT eller Remote appen
torsdag 20. mai 2021, klokken 21:05
Sitat fra: jensinge på søndag 16. mai 2021, klokken 16:21
WattCat

Jeg har siden anskaffelsen av vår I-Pace hatt stor glede av appen, men for vel 1 uke siden ble innloggingen blokkert. Jeg har avinstallert appen et par ganger og forsøkt å logge inn på nytt, men til tross for at jeg benytter samme innloggingsdata som i 'Jaguar InControl', får jeg ikke logget meg på.
Er det noen som kan hjelpe her?
(Savner WattCat sin informasjon ....VELDIG MYE ... !!)

Jeg har samme problem - får ikke logget på Remote eller WattCat
#6
Jaguar / Sv: "Lavt" stativ så skiboksen ikke står på "stylter"
mandag 01. februar 2021, klokken 16:59
dette ser lavere ut, men det ser ikke ut som om det ahr en profil som passer til kanten mellom glasstak og bilen. Kanskje det er det de sikter til. Noen som har prøv dette?
#7
i-Pace / Sv: Hurtiglading av I-Pace
mandag 25. januar 2021, klokken 20:55
Hvem er dere og hva gjør dere her på I-Pace forumet?

Det er vel all grunn til å tenke at dere ikke er I-Pace eiere som synes de har en av de beste kjøremaskinen man kan få.

#8
Jaguar / "Lavt" stativ så skiboksen ikke står på "stylter"
fredag 01. januar 2021, klokken 23:05
Første sesongen kjørte jeg uten skiboks, men i år børstet jeg støvet av min Packline, og den passet ganske bra til bilen, MEN......

Det står jo altfor høyt på standard stativet til Jaguar.

Finnes det noen annen løsning?
#9
Dear PSA & Bertel O Steen

Please consider this a friendly advice from an experienced and very dedicated Norwegian EV community.

Your decision to discontinue the Onstar service is rather difficult to understand. It's like if my old Dell computer no longer could be connected to the internet because the company was sold to HP and HP decided to discontinue the possibility to "connect", or if my iPhone not longer could get any new apps, because a new owner would rather have me buying a new phone and start to use their service instead.

Clearly it can't be that wrong you would ask - Sorry to say it is.

Your gift to me and all the Ampera owners in Norway on the 1st of January 2021 is:
- I can no longer  follow the charging progress in the restaurant while the car is DC fast charging
- Heat my care when I drive home from work in the winter
- Likewise I can no longer cool down the care in the summer
- or, most important open the door for my wife when she is done shopping earlier then me and is standing next to the car waiting

It's clear that the board of directors in PSA and Bertel & Steen doesn't understand these fundamental important elements of the modern EV ownership.

We could agree that the road assistance service is unnecessary, but why on earth would any customer focused business man turn off a simple online server that gives the customer access to so important features, and most likely to a very low cost. A cost the customer would be willing to pay.

Sadly, the effort from many of us to reach out to you, has not been heard and that make me, the writer and initiator of this statement no option then to draw the only conclusion I can.

- I will newer ever by an EV from you, you can simply not be trusted because you do not understand the fundamentals.

Sadly for PSA and Bertel & Steen  I will never buy anything but an EV and therefore we will never meet again.

For your sake and all the other Ampera owners in Norway I hope you reconsider.

I wish you all the best with your nice lineup of new EV's, but they are all out of range for me simply because of this one very strange and bad decision.










#10
i-Pace / Sv: Panser lukke sensor (frunk)
søndag 06. desember 2020, klokken 13:05
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 06. desember 2020, klokken 09:34
Tror det er de som sitter i bakkant på hver side av motorrommet tett ved bakre hengsel for panser. Hvordan du skal lure de vet jeg ikke, men du kan jo forsøke legge en stål/aluminiumsplate/aluminiumsfolie på toppen av de. Pass dog på at det blir klaring til panser så du ikke lager bulk eller ødelegger de når du lukker. Slik sett er kanskje aluminiumsfolie sikrest i fall du glemmer at du la noe der - fort gjort  :)

Det var det ikke - tror det der kollisjons sensor eller noe slikt.

Det var faktisk låsemekanismen, klem ned begge og bilen tror panseret er igjen
#11
i-Pace / Sv: Panser lukke sensor (frunk)
søndag 06. desember 2020, klokken 10:20
Takk - Jeg skal gjøre et forsøk
#12
i-Pace / Panser lukke sensor (frunk)
søndag 06. desember 2020, klokken 06:44
Er det  noen som vet hvor denne sensoren sitter, og hvordan jeg kan lure den til å tro at panseret er lukket?

Jeg ønsker å låse bilen med panseret på "gløtt"
#13
i-Pace / Sv: Bilen min skrur seg av når jeg åpner døren.
lørdag 28. november 2020, klokken 08:25
Sitat fra: JorgenM på fredag 29. november 2019, klokken 12:42
Sett giret i N og sett på håndbremsen så slår den seg ikke av :)

Spennende - er det noen som har erfaring med hvor lenge den holder seg i slik "modus"?
Må nøkkelen være i bilen?

Dette skal jeg teste - har en plan
#14
i-Pace / Sv: WattCat - Android-app - Holde bilen våken!
søndag 08. november 2020, klokken 19:59
Sitat fra: Vannkraft på torsdag 05. november 2020, klokken 19:05
Jeg ønsker å bruke Camper mode funksjonen til å holde bilen våken slik at DC-DC omformeren står på.
Jeg trenger ikke "varm" bil

Poenget med dette er å hente energi fra bilens 400V batteri, via 12V DC-DC omformeren og bilens 12Vbatteri.

Denne tilgjengelige energien kan brukes til å lade et annet 12V batteri - gjerne det som står innenfor hytteveggen........

Fant denne teksten på : https://electrek.co/2018/06/14/jaguar-i-pace-review-the-240-mile-luxury-sport-utility-is-everything/
"2. Sticking with charging, the I-PACE DC-DC converter knocks out 250A at 12 Volts from the larger 90kWh battery meaning that you can stick a 3kW inverter onto the 12V battery and run your home from it. You could also theoretically give someone in an ICE vehicle a jump. Or like 1000 jumps.

3. Jaguar won't offer any vehicle to home or vehicle to grid services this year, but an engineer I spoke with said they were working on such things and could have something to announce later. He noted that battery to grid could save a lot of money by outputting power during high demand after work hours and charge up during low demand late night hours."


Disse 3 Kw har jeg lyst til å utnytte, gjerne med en inverter som produserer 230V, I-Pace den perfekte hytta lade bilen....men
det er litt uheldig at så mye energi går til å holde bilen varm - finnes det noen løsning på dette?
#15
i-Pace / Sv: WattCat - Android-app - Holde bilen våken!
torsdag 05. november 2020, klokken 19:05
Jeg ønsker å bruke Camper mode funksjonen til å holde bilen våken slik at DC-DC omformeren står på.
Jeg trenger ikke "varm" bil

Poenget med dette er å hente energi fra bilens 400V batteri, via 12V DC-DC omformeren og bilens 12Vbatteri.

Denne tilgjengelige energien kan brukes til å lade et annet 12V batteri - gjerne det som står innenfor hytteveggen........
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA