Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - alro

#1
Hyundai KONA / Sv: Batteribytte.
torsdag 27. januar 2022, klokken 08:38
Jeg fikk byttet batteriet i november, opprinnelig plan var vel i desember. Selve byttet ble raskt utført og jeg fikk tilbake bilen samme dag som jeg leverte den. Hadde leiebil de timene den sto på verksted. Etter byttet har jeg ladet bilen som normalt (jeg lader vanligvis til 90%, kun 100% når jeg skal på langturer). Har bare gode erfaringer.
#2
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
fredag 09. november 2018, klokken 08:42
Fikk min bil utlevert i går. Kø nr 740, pulse red med skinn og soltak. Opprinnelig levering nov/des. Veldig fornøgd både med informasjon fra Hyundai Norge og forhandler.
#3
Hyundai KONA / Sv: Tracking Kona - oppgi din leveringstid her
lørdag 23. juni 2018, klokken 13:22
#740
Levering nov/des 2018
Pulse red, skinn, soltak
#4
Takker for svar. Blir sannsynligvis elektrolux sin løsning e.l. Da får jeg type B jordfeilbryter både hjemme og på hytta og mulighet for 10 m kabel. Jeg trenger det på hytta. Men først må jeg få bilen, og det blir nok ikke før ut i 2018...
#5
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 25. oktober 2017, klokken 10:41
En ladestasjon med ledning på inntaksiden er å anse som Mode2 lading og dette likestilles som lading med kladd.

For en mode2 lading er det påkrevd at det er typeB jordfeilbryter på kursen.

Ble CEE kontakten i sin tid lagt opp for mulig lading av fremtidig elbil? I såfall bruker du kontakten til forutsatt bruk og dermed er det ingen bruksendring, slik at det blir lovlig likevel....

Det viktigste er egentlig hva du er komfortabel med. Vil du følge reglene til punkt og prikke, eller vil du se på dette som en risiko du ønsker å ta.

Hvaslags bil har du?

Kontakten ble nok ikke oppsatt for noe spesielt formål, kun for generelt bruk som krevde 16A. Jeg venter på en Opel Ampera-e..... Står også på liste for Hyundai Kona. Grunnen til at jeg ønsker å bruke CEE kontakten er at jeg ønsker å ta med meg ladestasjonen på hytta noen få ganger i året. Der har jeg en egen 1-fase 16A kurs/type A jorfeilbryter med kun en CEE-kontakt.
#6
Jeg har 16 A 3-fase kurs (med type A jordfeilbryter) med et 1-fase CEE-kontakt på den en fasen og lys i garasje og utelys på den andre fasen. Jeg tenker å koble til en ladestasjon (1-fase maks 16A) med type B jordfeilbryter via CEE kontakten, eks denne: http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner . Vil dette være lovlig?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA