Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rasmus77

#1
Model Y / Sv: Bredde i midtre baksete
fredag 29. mars 2019, klokken 13:17
TM3 er 185 cm bred. Nye VW Touran er 183 cm bred.

Her er bilde av baksetet til Touran, med 3 x isofix. Er det vilje hos Musk & co så får de det til.

På TMS får jeg ikke plass til 3 barnestoler hvis man bruker isofixfestene.

https://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiRmf_0qafhAhVwpIsKHYiJBXUQjRx6BAgBEAU&url=http%3A%2F%2Fautomotorsport.no%2Fprovekjort-nye-vw-touran%2Fams_vw-touran-2-0-tdi_ar_069-edit-140815%2F&psig=AOvVaw3B5X1QUcVhQ3ABykhkU2uI&ust=1553948027925609
#2
Model 3 / Sv: Har noen klart 3 barneseter i model 3?
tirsdag 19. mars 2019, klokken 13:42
Sitat fra: Line K på mandag 18. mars 2019, klokken 18:32
Sitat fra: Jeronan på mandag 18. mars 2019, klokken 14:57
You can clearly see in the video how the outer seat is hitting the rubber lining of the door.
So the door, when closed is pressing against the childseat.

Det er vel ikke et unikt problem med Model 3 dette?

Har ikke tre barn selv, men har en sjelden gang kjørt rundt i lånt bil (og lånebarn) i store familestasjonsvogner og SUV, og problemet du beskriver er tilstede der også, så vet ikke helt hvordan man skal transportere tre barn uten å gå opp til 7-seter...:

Hadde jo vært fint om bilprodusenter laget biler med plass til tre stoler.

Ford S-Max, VW Sharan og Touran, Peugeot 5008, TMX har alle plass til 3 barnestoler på rad 2. Sistnevnte er kanskje den mest populære blant disse folkefrakterne.... ;)
#3
e-Golf / Sv: eGolf på vinterføre
onsdag 02. januar 2019, klokken 13:23
Sitat fra: lars667 på søndag 23. desember 2018, klokken 09:11
En annen ting er dette med rygging. Hvis jeg ikke kom opp med Touranen, var det bare å rygge hvis det var sikt til det. Prøvde for skøy å rygge opp en bratt innkjørsel med e-golfen i går, og det var ikke noe særlig vellykka. Så det virker ikke som en får spesielt vekt over framhjulene en gang når nesa vender ned heller.

Får ikke noe fart ved rygging, det er det største problemet synes jeg. Det er lagt inn en sperre fra fabrikken på max hastighet ved rygging.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: 473 inventorybiler til salgs- I Norge
lørdag 18. august 2018, klokken 00:12
På enkelte biler på inventorylisten står det oppført en rabatt.

En kollega ringte til Tesla i Trondheim og spurte litt forskjellig om inventorybilene og han fikk beskjed om at den rabatten ikke er reell så den skulle han bare se bort ifra.

Noen som kjenner til dette?
#5
Model X 2014 - 2022 / Sv: Mine erfaringer med TMX etter to måneder
lørdag 27. januar 2018, klokken 18:58
Sitat fra: Råde på lørdag 27. januar 2018, klokken 15:00
Sitat fra: Rasmus77 på lørdag 27. januar 2018, klokken 09:39
Høres helt vilt ut. Virker som det vil være det glade vanvitt av meg å bestille TMX når jeg bor 35 mil unna Teslaverksted...

Jeg har hatt en e-Golf i 9 mnd og 5000 km uten noen problemer, helt feilfritt.
Derfor frister Audi e-tron mer enn TMX. Men jeg må ha 7-seter.... :-[
Ikke sett altfor stor lit til VAG konsernet, da. På det første året av eGolf eierskapet mitt skjedde det vel omtrent like mye som TS påpeker:
1. Feil montert bakluke. Inn til retting og lakk. Fremdeles skjev men skraper ikke mot fangeren lenger.
2. Dårlig montert sladrespeil som ristet og klikket. Inn til skift.
3. Klakking i dempere bak. Ingen feil å finne så klapringen er der vel enda.
4. Plutselig tom for kjølevæske. Inn å skifte ventil.
5. Full driftsstans i 17 minus. Viking og lånepegåyt i 14 dager. Kondensator som ladet ut (kjent feil). Byttet tingen.
6. Feil på 12V lading. Heller ikke ukjent. Fikset.

I tillegg er det bare å møte opp en gang i året og betale masse penger for at de skal sparke i dekkene og fylle spylervæske.

Så pass på å bo nær en møller, du.

Sulland, ikke Møller. Myyye bedre. Kanskje.  :)
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: Mine erfaringer med TMX etter to måneder
lørdag 27. januar 2018, klokken 18:56
Sitat fra: Amatøren på lørdag 27. januar 2018, klokken 16:06
Sitat fra: Rasmus77 på lørdag 27. januar 2018, klokken 09:39
Jeg har hatt en e-Golf i 9 mnd og 5000 km uten noen problemer, helt feilfritt.

5000 km på 9 måneder..... Jeg har kjørt 2140 km på 2,5 uker. Riktig nok med tur-retur Stavanger med 1116 km på en tur.

Er bil nr 2 :)
#7
Model X 2014 - 2022 / Sv: Mine erfaringer med TMX etter to måneder
lørdag 27. januar 2018, klokken 09:39
Høres helt vilt ut. Virker som det vil være det glade vanvitt av meg å bestille TMX når jeg bor 35 mil unna Teslaverksted...

Jeg har hatt en e-Golf i 9 mnd og 5000 km uten noen problemer, helt feilfritt.
Derfor frister Audi e-tron mer enn TMX. Men jeg må ha 7-seter.... :-[
#8
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
fredag 05. januar 2018, klokken 22:07
Tenkte meg det, dessverre.
#9
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
fredag 05. januar 2018, klokken 21:58
Journalisten til Broom melder følgende:

"Med batteriene plassert i bunnen av bilen, ligger det an til svært god plass i kupéen, det er heller ikke usannsynlig at den kan leveres som sjuseter."

Ble det nevnt noe som tilsier at journalisten har belegg for å melde noe slikt?
#10
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
torsdag 19. oktober 2017, klokken 18:05
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 18. oktober 2017, klokken 08:58
Sitat fra: Rasmus77 på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 23:02
Hvis Audi virkelig ønsker å gå i strupen på TMX så burde det jo vært SJU seter. Da hadde det blitt kjøp på undertegnede.

De fleste TMX er vel strengt tatt 6-setere?

Kan ikke helt se at det er relevant. Det er mulighet for 7 seter og det er faktisk billigere enn 6 seter, såvidt jeg kan huske.
#11
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 23:02
Hvis Audi virkelig ønsker å gå i strupen på TMX så burde det jo vært SJU seter. Da hadde det blitt kjøp på undertegnede.
#12
e-Golf / Regenerering
tirsdag 18. juli 2017, klokken 10:19
Hei,

Fikk ny e-Golf i mars (190 km) og da var regenereringen i B veldig kraftig. Etter hvert har denne blitt noe slappere, er det vanlig? I D1 og for så vidt D2 er det så vidt jeg merker regenereringen i det hele tatt.

Dags for en tur til Møller?
#13
e-Golf / Sv: Toppfart rygging
torsdag 20. april 2017, klokken 14:37
Sitat fra: oto på torsdag 20. april 2017, klokken 12:10
Rasmus77, jeg er er 100% enig med deg. Den elendige ryggehastigheten til e-Golfen er helt uholdbar og et selvsagt problem ved den etter min erfaring nokså normale metoden for å komme opp vriene bakker vinterstid med forhjulsdreven bil; å ta fart baklengs.

Jeg startet en tråd på det for lenge siden (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,26026.msg442985.html#msg442985), men opplevde til min undring at så å si ingen så problemet.

VW har sikkert programmert bilen slik av sikkerhetshensyn, men prinsippet representerer et radikalt avvik fra praksis i hele bilindustrien etter hva jeg kan forstå. Jeg har i alle fall aldri vært borti en bil med så lav maks ryggehastighet. Gadd vite hvor mange ulykker som forårsakes årlig på verdensbasis av hasardiøs rygging over 20 km/t.

Så nå tråden din og at du har sjekket at 20 km/t er max. Det høres riktig ut, jeg registrerte 17 km/t en eller annen plass i den 800m (!) lange bakken. Uten ryggekamera så har man jo halvveis nakkeskade når man kommer opp. ;D
#14
e-Golf / Sv: Toppfart rygging
tirsdag 18. april 2017, klokken 13:59
Sitat fra: gr på tirsdag 18. april 2017, klokken 10:38
Hvorfor må du rygge opp en bakke i sinnsyk fart? Fremkommelighet? e-Golf er mindre fortung enn de fleste andre gnagere, så den har nok ikke like stor fordel av å rygge opp som mange kanskje er vant med fra gnagerverden.

Selvfølgelig pga fremkommelighet ja. Den er ikke like tung foran nei, men det hjalp å rygge, selv med svært begrenset fart. Prøvde først å kjøre vanlig opp bakken, fullstendig sjanseløst.
#15
e-Golf / Toppfart rygging
torsdag 13. april 2017, klokken 23:28
Jeg har en to uker gammel e-Golf som foreløpig ikke har blitt satt på de store prøvene. Men på tirsdag måtte jeg rygge opp en lang bratt bakke til hytta, fikk sjokk over for en ELENDIG fart/kraft det er i revers på bilen! På familiebussen S-Max bruker jeg å få kjempefart opp bakken, nå var det jo bare såvidt det gikk framover, var på håret at jeg kom meg opp. Trodde først noe måtte være galt med bilen men etter litt googling virker det jo som at det skal være slik. Hva i all verden skal det være godt for? Er det slik på andre el-biler? Finnes det noen tweaks som løser dette helt latterlige opplegget?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA