Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stinger

#1
Polestar 2 / Sv: Matter i PS2
mandag 03. mai 2021, klokken 14:38
Jeg bestilte gummimatter. Disse var lagt i gulvet ved levering. "Stoffmatter" lå i bagasjerommet. Vil derfor anta at stoffmatter er standard.
#2
Polestar 2 / Sv: Hundebur i Polestar 2/Mål på bagasjerom
torsdag 20. august 2020, klokken 10:53
Hei!
Jeg har funnet mål for polestar på denne linken: https://www.polestar-forum.com/threads/polestar-2-dimensions.299/
Tror dessverre ikke at hundebur med høyde 60 cm er mulig i bagasjerom.
#3
Polestar 2 / Sv: 5G - datakommunikasjon
tirsdag 04. august 2020, klokken 17:29
Dersom bilen har 4G og dette nettet skrus av om noen år, vil bilen miste vesentlig funksjonalitet.
Jeg lurer også på hvor avhengig bilen er av at Polestar-systemet supporterer den for at den skal være oppkoblet.

Jeg har dårlig erfaring med Opel. Fra årsskiftet tilbyr de ikke lenger oppkobling mot mobilnettet da dette er etter sigende var en del av GM-systemet. Heldigvis benytter min Ampera-e bare mobilnettet for kontakt mot mobilapp mens Google-Maps og talestyring skjer via Android Auto.

Slik jeg forstår det av informasjon om P2 er dennes funksjoner langt mer avhengig av oppkobling. Her syns jeg Polestar bør informere bedre.
#4
Polestar 2 / Sv: Bestilling gjennomført..noen flere?
onsdag 01. juli 2020, klokken 18:42
Har nettopp lagt inn bestilling i håp om levering rundt årsskiftet. I appen får jeg opp forventet levering i september 20. Er dette realistisk? Lurer på om det bare er en standardtekst som har ligget siden de åpnet opp for bestilling. Er det noen som har info om dette?
#5
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Etter OnStar
onsdag 10. juni 2020, klokken 10:16
Kanskje det er grunnlag for reklamasjon dersom OnStar ikke erstattes. Bilen ble levert med appløsning. Dersom dette fjernes har bilen ikke den funksjonaliteten som var forutsatt ved kjøp. Jeg har i stor grad benyttet meg av fjernstart av varme og sjekk av ladestatus. Dersom denne muligheten forsvinner vil bytte av bil være ganske påtrengende, samtidig som man må forvente at salgsverdien er redusert.
#6
Kjørte turen i Bergen - Hol via Geilo i høstferien 2017. Temperaturen var da ca. 2 grader. Kom frem med rikelig margin, så Geilo er neppe noe problem når det er så mildt som nå.
#7
Kia Niro EV / Sv: Venteliste nr
søndag 30. september 2018, klokken 13:27
7510 registrert 19/9.
#8
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Opel Ampera og batteribruk/lading
fredag 22. juni 2018, klokken 22:36
Temperatur og fart er viktige parametre.
Da vi hadde rundt 25 grader fikk jeg et snittforbruk på 11,1. Dvs rekkevidde på 540 km. Mange korte turer med snittfart på ca 40.
Med ca 15 grader og snittfart på ca 60 og mye stigning klarte jeg på langtur i dag 13,1. Dvs ca 460 km.
#9
OnStar var et salgsargument fra Opel. At denne fjernes betyr at de ikke leverer den varen som er lovet. Kjøpere av Opel med OnStar burde derfor ha krav på en erstatning. Selv har jeg ikke benyttet OnStar siden jeg fikk bilen.

Men OnStar har også funksjon ved en eventuell ulykke og er derfor en sikkerhetsfunksjon. Uten OnStar kan nødvendig hjelp komme for sent. Lurer på hvordan det rettslige ansvaret vil bli vurdert i slike tilfeller.

Ellers burde det ikke være noe problem for Opel å opprettholde app-funksjonalitet uten OnStar. Denne er jo kun avhengig av mobildekning for å fungere. De har rikelig tid på seg til å få stablet en ny løsning på plass før 2021.
#10
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Gjennomsnittsforbruk fra fabrikkny.
fredag 12. januar 2018, klokken 16:07
23,4 kWt/100km over 6400km så langt. Nesten bare småturer (max 25 km).
Hadde en tur over Hardangervidda i oktober med temp ned mot 0. Da var forbruket 17,2 kWt/100km til tross for godt lastet og oppvarmet bil. Det syns jeg var bra.
Siden siste lading 136 km og 24,4 kWt/100km. 64% er til fremdrift, dvs. 15,6 kWt/100km.
36% til varme er mye, men turene har vært 3-12 km så det kreves mye til oppvarming, enten man forvarmer eller ikke.
#11
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Import av Bolt
torsdag 14. desember 2017, klokken 10:24
Sitat fra: edakcots på torsdag 14. desember 2017, klokken 03:24
Jeg synes det er mange som skriver uten å ha greie på hva de kommenterer?

Bolt har hurtiglading som AE, men med en annen type kontakt.

Første påstand er rett.

Bolt har ikke hurtiglading som standard , men det kan bestilles som ekstrautstyr.
http://www.chevrolet.com/byo-vc/client/en/US/chevrolet/bolt-ev/2017/bolt-ev/exterior

Dersom man mener at ladeporten kan skiftes til europeisk standard, bør man sikre om man importerer en Bolt som har hurtiglading.
#12
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Import av Bolt
lørdag 09. desember 2017, klokken 13:38
Det er vel ikke sikkert at en Bolt har hurtiglading. Mener å huske at dette ekstrautstyr som kjøper må bestille særskilt og betale ekstra for. De billigste brukte Boltene er nok derfor helt uten hurtiglading.
#13
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Trykksensorer på vinterhjul
mandag 04. desember 2017, klokken 08:22
Mottok min OEC-T5 3 uker etter bestilling. I går testet jeg den og det funket. De 100 kr. sparer meg således tur til forhandler hver gang hjul skal skiftes.   :)
#14
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Trykksensorer på vinterhjul
fredag 10. november 2017, klokken 12:53
Jeg ble ganske irritert da jeg skiftet til vinterhjul og fikk melding om bilen ikke registrerte trykksensorene i hjulene.
Ble ikke bedre av at forhandler fortalte at bilen måtte innom dem hver gang hjul skiftes.
Derfor var det hyggelig å kunne lese i denne tråden at man kunne kjøpe en OEC-T5 boks og gjøre jobben selv.
Prisen var hyggelig også $11,21 inkl. frakt. fra Kina (ca NOK 95). Håper den ikke er for vanskelig å bruke.
Takk for info  :)
#15
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Seter
søndag 03. september 2017, klokken 23:04
Poenget var å finne noe som var fast uten å være stivt. Derved er setene like myke (eller faste) som før i midten. Samtidig mangler nå sidene understøttelse og lar seg lettere presse ned.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA