Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kriss

#1
Hyundai KONA / Sv: Kona på finn.no
torsdag 06. september 2018, klokken 17:17
Sitat fra: trykkertor på torsdag 06. september 2018, klokken 16:23

Samtidig synes jeg det er pussig at butikker får solgt "brukt" Kona Electric til 429.000,- samtidig som privatpersoner på 410.000 - 420.000,- ikke får omsatt bilen sin.
Er kjøpere så sær at de foretrekker å betale 10.000-20.000 ekstra for å hente bilen i en "butikk"?


Og det første folk som kjøper til 429 000,- må gjøre er å kjøpe vinterdekk til 15 000 - 20 000, så totalen blir 450 000,-.
#2
Hyundai KONA / Sv: Kona på finn.no
mandag 27. august 2018, klokken 15:12
Prisene i Tyskland spriker stort fra enkleste til høyeste utstyrsnivå (som alle de "norske" bilene får):

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&ft=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&ms=11600;41&vc=Car

Hvis importbilene er dårlige utstyrt, bør de ligge en god del under.
#3
Hyundai KONA / Sv: Kona på finn.no
mandag 27. august 2018, klokken 14:50
Sitat fra: steigulb på mandag 27. august 2018, klokken 14:27
Snakket med en privat importør tidligere i dag, og han hadde fått tak i ca 20 KONA fra Tyskland som han får i løpet av denne uka, han skulle legge dem ut på finn for 399 uten vinterhjul. Garanti etc er fra fabrikk så dette blir ikke noe dårligere enn de som selges i Norge. Har bestilt en selv. Kommer sikkert fler slike, så disse amatørene som tror de kan tjene 100.000 kr bør kjappe seg litt. Er nok ikke uten grunn de som ligger på finn ikke er solgt.

Hvis han ellers kunne fått minst 420 tusen for hver, snakker vi om et tap på over 400 000. Snill importør. Er utstyrsnivået det samme?
#4
Hyundai KONA / Sv: Kona på finn.no
fredag 24. august 2018, klokken 08:12
Det kommer til å bli lagt ut mange flere biler de kommende ukene. 430 tusen med vinterdekk bør være maks pris. Hvis man ønsker en langtrekkende elbil, kan man spare 50 tusen på å kjøpe en lett brukt Ampera-e.
#5
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Software - oppdatering
søndag 29. juli 2018, klokken 10:51
Har oppdateringer rettet opp bugs tidligere påpekt i dette forumet? Er feilmeldingen "hold rattet" borte? Er den skarpe overgangen rundt 22 grader på klimaanlegget rettet opp? Har ny software betydd andre endringer?
#6
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Import av Bolt
søndag 18. mars 2018, klokken 08:40
Hvorfor ikke selge Bolten som Ampera-e? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=116129297
Vil ikke kjøper få en liten overraskelse ved første hurtigladning? Det mest interessante er likevel at skiltnummeret som ligger inne i annonsen ikke er det samme som står på bilen i bildene. Når man sjekker for EU-kontroll kommer det opp en Ampera-e (nummeret på bilen i annonsen er til en Chevrolet Bolt ev).
#7
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
tirsdag 27. februar 2018, klokken 19:16
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 18:58
Stusser på 0-100 på 7,6 hvis vekta er lavere og motoren yter like mye som Ae. Ae har 6,9 eller 7,2 litt avhengig av målemetode. Det er vesentlig raskere
Kona har også høyere dreiemoment, så det er litt rart. Ampera e har dører, panser og bagasjeluke i aluminium. Det er vel tenkelig at Hyundai har satset på rimeligere materialer.
#8
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
tirsdag 27. februar 2018, klokken 18:55
Utrolig kul bil! Er vekta på herligheten nevnt noe sted?
Ampera e veier 1616 kg med et 420 kg tungt batteri. Konas batteri skal visstnok veie 150 kg mindre, så vekta burde være tilsvarende lavere.

Har heller ikke fått med om Kona har varmepumpe.
#10
Litt greit å se at det ikke bare er norske kunder som har gått på en Ampera-e smell: http://bil24.no/psa-vil-ha-fem-milliarder-av-gm/

#11
Det er tydelig at hastigheten på salg av Ampera-e på finn er gått ned. Er 420k makspris for bilen? Turbulensen rundt bilens fremtid i Norge legger sikkert også en demper på kjøpelysten.
#12
Sitat fra: ProsjektX på fredag 10. november 2017, klokken 08:42
350.000kr vil nok være den nye normalen, det er vel rundt der de fleste nye biler med 60kwh havner i 2018, fra Nissan, Hyundai, etc. så mot slutten av året tviler jeg på at man får noe mer enn 300k for en Ampere-e, utdøende modell.

Køen med folk som vil ha elbil med lang rekkevidde kommer bare til å øke. Ingen leverandør vil være i stand til å dekke etterspørselen på mange år. At Ampera e skulle bli 100k mindre verdt i løpet av 2018 er urealistisk. Selv om det bare skulle bli 3-4000 av dem på norske veier, vil produksjonen av Bolt EV fortsette og dermed trygge tilgang på deler. Når det gjelder oppdatering av programvare, kommer det nok en stor oppdatering i samband med overgang til produksjon av neste årsmodell i desember.

Jeg ville vært mye mer urolig for utviklingen av bruktbilprisene hvis jeg nettopp hadde kjøpt en dieselbil til 600-700k.
#13

Sitat fra: PetRog på onsdag 08. november 2017, klokken 10:15
Jeg har en viss teori om at Opel faktisk prøver å unngå levering av denne bilen gjennom prisoppgang og overdreven leveringstider.
Hvis det var slik at de ikke tjente penger på den før, og måtte derfor øke prisen 60.000,-
Vel, så tipper jeg de (noen) tjener penger på den nå.

Det ble tidlig hevdet at GM tapte 90000,- på hver eneste solgte Bolt (Ampera-e). Vi ser vel nå at det stemmer. Når GM ikke lenger vil sponse Opel med underprisede biler, blir prisøkning eneste mulighet. Tipper Opel Norge aldri har solgt biler med så liten fortjeneste som de nå gjør det med Ampera e, selv ikke etter prisøkning. Rette adresse for frustrasjon er vel PSA som fikk et kjempekjøp på en brysom konkurrent uten å sikre at inngåtte kontrakter blir fulgt opp.
#14
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Ampera-e eller Hyundai Kona?
torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:39
Det er sikkert flere som står i kø for begge disse bilene og som snart må bestemme seg for hvilken av dem de vil satse på. Venting blir det uansett. For dem som allerede har Ampera-e, er det ikke noe problem å selge den til en grei pris hvis man heller vil ha Kona (når den kommer med største batteri). Teknologien i bunn er fra LG og ser nærmest ut til å være identisk for de to bilene.

Hvilken av LG-tvillingene er den mest attraktive? Hvilken av dem vil være det beste kjøpet på sikt? 
#15
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Ekstralys
mandag 02. oktober 2017, klokken 21:22
Sitat fra: Tom E. på mandag 02. oktober 2017, klokken 18:42
Lete etter romvesen?

Interiøret er i allerede inspirert av romvesen:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA