Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - oland

#1
Model Y / Sv: Problemer med WiFi tilkobling
fredag 25. mars 2022, klokken 13:44
Ruteren min har begge frekvenser, og jeg har sjekket at den var mellom kanal 1-11.  Ser fortsatt ikke nettverk.  For meg så ser det ut som om WiFi adapter fungerer dårligere enn på model 3 jeg hadde før.  Lurte bare på om andre opplever det samme, eller om dette er noe jeg bør få sjekket hos Tesla.
#2
Model Y / Sv: Problemer med WiFi tilkobling
torsdag 24. mars 2022, klokken 10:28
Jeg hadde model 3 før y, og fikk koblet meg til WiFi hjemme og på jobb, selv om det ikke viste like godt signal som på telefon.  Jeg leste at WiFi adapter er i speilet på passasjersiden, så har forsøkt å plassere den nermest mulig router uten hell.
#3
Model Y / Problemer med WiFi tilkobling
torsdag 24. mars 2022, klokken 08:53
Jeg sliter med å få koblet til WiFi fra min model y.  Er det noen andre som har hatt de samme problemet og funnet en løsning?  Ser ikke nettverk selv om signalkvalitet er bra.  Eneste jeg har fått bilen til å se er når jeg setter opp hotspot fra telefon inne i bilen.
#4
Model 3 / Sv: Svart Tesla senterkopp til PH Turbin 2
fredag 01. februar 2019, klokken 13:24
Det var en veldig kreativ løsning!  Skal ha den i bakhodet i tilfelle jeg får tilgang til en printer  :+1:
#5
Model 3 / Svart Tesla senterkopp til PH Turbin 2
fredag 01. februar 2019, klokken 07:08
Går an å få tak i svarte Tesla senterkopper som passer til 18" PH Turbin 2 felger?
#6
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
onsdag 05. desember 2018, klokken 21:46
Saklig kommentar om bakseteplass  :D

GOD PLASS: I baksetet er det så god plass at det burde gått på skinner for å velge hvor plassoverflodet kan utnyttes best.
#7
Audi e-tron / Årets bil 2019
tirsdag 27. november 2018, klokken 14:28
Samme som før, men jeg synes det er veldig merkelig å kunne stemme fram en bil som "årets bil" når den knapt nok har blitt vist fram.  Hyggelig for Audi uansett.

https://www.dinside.no/motor/45441-lesere-har-stemt-dette-er-folkets-favorittbil-for-2019/70500476#_ga=2.3969200.1858852745.1543231789-1900587213.1414503219
#8
Audi e-tron / Sv: Import av Audi e-tron
lørdag 17. november 2018, klokken 15:44
Sitat fra: Rævedilter på lørdag 17. november 2018, klokken 15:22
Sitat fra: Mao på lørdag 17. november 2018, klokken 00:07
Sitat fra: Sandvika på lørdag 17. november 2018, klokken 00:00
Sitat fra: ArTa på fredag 16. november 2018, klokken 23:35
I Sverige foreløpig:
Startpris: 885.000 SEK
Proline: 954.000 SEK

Jeg vet foreløpig ikke hva som er inkludert i ProLine, kom gjerne med info hvis noen har.

Prisene over er med moms i Sverige. Hvis man trekker den ut siden i Norge er Elbiler fritatt moms så vil jeg nok tro at det er mye hyggeligere priser enn Norge.

Noen som vet hvordan konvertere til Norsk pris(hva og hvor mye skal trekkes)

https://www.konsumenteuropa.se/en/topics/purchase-of-vehicles/car-import/price-and-VAT/

mener det ikke skal være verre enn.. 
885.000,-/1,35  = 655Sek eks. mva  = 613.000nok + 2.500 i avgift.. = 615.500,-

Momsen i Sverige er ikke 35 %, men 25 %.
Da skulle det vel bli 885k/1,25 = 708k SEK = ca 663k NOK

25% mvapåslag utgjer 20% av totalsummen.
så del på 1,2 for å finne pris uten mva

Den skjønte jeg ikke helt. Skal du trekke fra 25% mva så deler du på 1,25. Eller er det noe annet du mener?
#9
Audi e-tron / Sv: norske priser på utstyr ute
fredag 16. november 2018, klokken 18:38
Laget et enkelt regneark av prislisten hvis noen vil ha en kopi og se hvilken pris de ender med.  Veldig kjapt gjort, så det er meget mulig det har sneket seg inn feil:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cbg2QP-edWkhtPVhdRk-rapOAqlYsaxvMM0f-4bMS1o/edit?usp=sharing
#10
Audi e-tron / Audi e-tron på finn
lørdag 10. november 2018, klokken 08:13
Her er det noen som vil selge reservasjonen sin for 100k over veiledende pris: https://www.finn.no/133607129

Lykke til.
#11
Audi e-tron / Sv: Kommentarer etter visning av bilen
onsdag 07. november 2018, klokken 14:05
Sitat fra: PGH på onsdag 07. november 2018, klokken 13:02
Gikk dessverre glipp av visningen her i Bergen. Er det noen som har prøvd (eller målt) om det er mulig å få inn 3 barneseter i baksetet? For min del gjelder det to forovervente og ett bakovervendt.

Se tidligere i tråden der dette blir diskutert.  Der finner du også bilder med to beltestoler (side og midtsete).  Det ser ut som om du kan få plass, men midtkonsoll er definitivt i veien, og du får neppe brukt isofix.  Trangt blir det uansett.

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=42015.30
#12
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
lørdag 03. november 2018, klokken 15:25
Sitat fra: Pingle på lørdag 03. november 2018, klokken 14:05
Sitat fra: oland på lørdag 03. november 2018, klokken 13:55
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 03. november 2018, klokken 12:41
Dette gikk litt i glemmeboken. Spurte selger på visningen. Du «beholder» ikke plassen men rykker stadig bakover i forhold til kontrakter som blir signert. Imidlertid vil du gå inn først i køen når du velger å signere kontrakt.

Håper dette var forståelig skrevet.

I FAQ på hjemmesiden til Audi er det forklart som følger :

Forhandleren sender bestillingen din til fabrikken basert på kønummeret ditt. La oss gi deg et enkelt eksempel: Hvis du er nummer ti i køen, blir din bestilling den tiende vi sender til fabrikken. Kønummeret må ikke forveksles med rekkefølgen på kontraktsmøtene eller levering av bilen.
Informasjonen over gjelder oss som ikke vil skrive under kontrakt før vi har prøvekjørt.
Men det er likevel relevant presisering. Jeg kunne gjette på at tempoet den lokale Møller kverner seg gjennom listen på, avgjør når jeg får bilen min, mens det er greit å vite at det ikke blir slik.

Jeg vil tro at når forhandler velger å sende bestillinger til fabrikken, så vil de til en hver tid plukke fra bunken av signerte kontrakter som er sortert i følge kønummer.  Hvis du har tidlig kønummer, men ikke signert kontrakt i det øyeblikket forhandler sender bestilling til fabrikken, kan det hende noen andre med lavere kønummer som har signert kontrakt går foran.  Venter du lenge på å få prøvekjøre, kan dette i teorien føre til at du får bilen senere enn om du signerer kontrakt så tidlig som mulig.  Dette er bare min forståelse av det jeg har lest...
#13
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
lørdag 03. november 2018, klokken 13:55
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 03. november 2018, klokken 12:41
Sitat fra: Pingle på søndag 30. september 2018, klokken 22:01
Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. september 2018, klokken 19:32
Nå var mitt spørsmål relatert til hva Audi kommer  til å gjøre ikke hva vi som kunder bør kreve!
Ok, ser forskjellen. Får du svar fra Møller er vi sikkert mange som er takknemlige for svar.
Dette gikk litt i glemmeboken. Spurte selger på visningen. Du «beholder» ikke plassen men rykker stadig bakover i forhold til kontrakter som blir signert. Imidlertid vil du gå inn først i køen når du velger å signere kontrakt.

Håper dette var forståelig skrevet.

I FAQ på hjemmesiden til Audi er det forklart som følger :

Forhandleren sender bestillingen din til fabrikken basert på kønummeret ditt. La oss gi deg et enkelt eksempel: Hvis du er nummer ti i køen, blir din bestilling den tiende vi sender til fabrikken. Kønummeret må ikke forveksles med rekkefølgen på kontraktsmøtene eller levering av bilen.
#14
Audi e-tron / Sv: Kommentarer etter visning av bilen
søndag 28. oktober 2018, klokken 20:20
Sitat fra: Tellus på søndag 28. oktober 2018, klokken 14:27
Sitat fra: daktari på søndag 28. oktober 2018, klokken 14:13
Avstanden mellom isofixene som er problemet.
Men hvis man sammenligner med Q7/xc90/gl/caravelle blir man skuffet.
E-tron er ganske lik vanlige stasjonsvogner som v90, A6, 5er etc i mine øyne. Opplever også E-tron som het lite knepp større enn I-pace.

Enig,

Størrelsesmessig kanskje litt større enn Q5, X3 og GLC. Egentlig perfekt størrelse for mange vil jeg tro, men de som har Q7,X5 ellere XC90 får det litt trangere. Synes Audi valgte en fornuftig størrelse. Egentlig kunne de nok godt tatt den ned til Q5 størrelse uten at det ville hatt noe negativt å si for salget. Litt billigere og kanskje litt lengre rekkevidde tipper jeg hadde truffet blink i Norge i hvert fall.

Teslabjørn målte baksetet til 130 cm. Tilsvarende mål på min Ampera-e er 127 cm, og det er ikke i nærheten av å få tre barneseter inn der, så jeg er ikke overbevist. Men der er ikke verre enn å dra innom og prøve når muligheten byr seg. Ellers tror jeg denne bilen dekker andre behov, og vel så det. Venter nå spent på utstyrsliste/pris samt EPA.
#15
Audi e-tron / Sv: Kommentarer etter visning av bilen
lørdag 27. oktober 2018, klokken 19:48
Sitat fra: trd-73 på lørdag 27. oktober 2018, klokken 19:00
Hei, konsollen tar like mye plass med eller uten 4-soners klimaanlegg. Den er jo ikke veldig brei da, er det ikke plass til føttene på utsiden? Veldig mange biler har jo en svær tunnell som er like bred som den konsollen.

Takk for info.  Mulig det går ja, men tror det blir nødvendig å prøvekjøre med alle 5 før vi bestemmer oss. Lurer også på hvor godt konsollen tåler små, skitne barnesko :-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA