Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ola Conny

#1
Kia Soul EV / Sv: Thule takstativ
mandag 06. februar 2017, klokken 18:12
Sitat fra: Richard T på mandag 06. februar 2017, klokken 16:29
Har prøvd å logge det, ser ut til å ligge rundt 0.5 kWh

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Takk. Var ikke så ille, det
#2
Kia Soul EV / Sv: Thule takstativ
mandag 06. februar 2017, klokken 15:40
Noen som har merket noen stor forskjell i forbruk ved daglig kjøring med takstativ/takboks. Max 80-90 km/t.
#3
Sitat fra: Crown på fredag 03. februar 2017, klokken 11:54
Sitat fra: Sele på fredag 03. februar 2017, klokken 11:51
Siden du har begge hvordan vil du sammenligne inn og utstigning for fører på bilene?

Du stiger mer rett inn i Leaf ettersom Ioniq er en ganske så lav bil. Så klart, er man dårlig til beins er Leaf lettere å komme inn/ut av.

Hvordan vil du sammenligne bagasjerommene? Hvilket får du mest med deg i, lettest å utnytte?
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Norsk Leaf, budsjett 150k
fredag 16. desember 2016, klokken 15:26
Sitat fra: E_S på fredag 16. desember 2016, klokken 13:24
Sitat fra: lifern på torsdag 15. desember 2016, klokken 15:55
At den har HEAT knapp betyr ikke at det er varmepumpe.

Neida, men om den har HEAT-knapp og fotbrekk og heter Acenta eller Tekna har den varmepumpe. ;)
Gjelder dette EU modeller også?
#5
Euroleaf / Sv: Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?
fredag 16. desember 2016, klokken 11:32
Har alle EU biler cold winter package? Og gjør den at en EU bil går like langt som en Norsk bil om vinteren?
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Plass til passasjerer og bagasje
onsdag 14. desember 2016, klokken 16:03
Er fortsatt veldig interessert i fysiske mål på bagasjerommet til e-golf og Leaf.
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Plass til passasjerer og bagasje
tirsdag 13. desember 2016, klokken 14:14
Hvordan plassen i e-golf i forhold til Leaf? Noen som har hatt begge?
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Plass til passasjerer og bagasje
mandag 12. desember 2016, klokken 20:05
Takker for innspill på Soul.
Noen som vil legge inn et godt ord for de andre alternativene? :)
#9
Kjøpe elbil? / Sv: Plass til passasjerer og bagasje
mandag 12. desember 2016, klokken 19:00
Sitat fra: knut.aulie på mandag 12. desember 2016, klokken 18:02
Fire store voksne sitter veldig godt i Soul på langtur. Det går med fem også  spesielt på mellomlange turer.

Bagasje må en vurdere selv hvor mye en skal ha med. Bagasjerommet er dypt og du kan ta ut både en plate og en stor isoporboks.
Bilen er først og fremst komfortabel med høy og fin sittestilling og store speil. Bil med mye personlighet.
Prøv alle før du bestemmer deg.

Lykke til
Har du mål (bxhxd) på bagasjerommet? Med og uten plate/isoporboks?
#10
Kjøpe elbil? / Sv: Plass til passasjerer og bagasje
mandag 12. desember 2016, klokken 17:24
Sitat fra: Electrix på mandag 12. desember 2016, klokken 17:05
Leaf har større bagasjerom enn Soul, men jeg tror Ionic har ennå større.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Har prøvekjørt hybridversjonen av Ioniq, og må si jeg likte bilen. Bagasjerommet har stor flate, men det er begrenset hva man kan fylle på i høyden. Ser for meg at det er mer å hente der i andre biler.
#11
Kjøpe elbil? / Plass til passasjerer og bagasje
mandag 12. desember 2016, klokken 16:52
Jeg er i markedet for å kjøpe elbil.  Det skal være vår hovedbil, og den eneste bilen i husholdningen.
Vi er 4 stk i familien, og bruker ikke bilstol eller barnevogn.

Det som jeg ser på som utfordringen er plass til passasjerer og bagasje. Hadde vært fint å kunne dra på fjellet og hatt plass til ski og pikk pakk.

Ser for meg følgende modeller som aktuelle:
Leaf, e-Golf, Ioniq, Ampera-E

Tesla er utelukket pga pris. Mercedes kunne vært et alternativ dersom den hadde hatt hurtiglading.
Anser Soul og Zoe som for små (eller tar jeg feil her??). Frister heller ikke med en kassevogn (e-NV200)

Man kan ikke stole blindt på antall liter i bagasjerommet, utforming har noe å si også for hvor mye en får med seg.

Er det noen her som har hatt flere av disse bilene og kan si noe om hvordan praktisk plass er i den ene kontra den andre? 
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA