Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MiDi

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bytte bremseskiver og klosser foran
tirsdag 23. november 2021, klokken 10:28
Sitat fra: THE på tirsdag 23. november 2021, klokken 10:20
Sitat fra: MiDi på tirsdag 23. november 2021, klokken 09:41

Tilkommer det ikke toll på produktene fra autodoc?
Nei. Det er ikke toll på bildeler. Mva. kreves inn av Autodoc, så da slipper man også fortollingsgebyr. Den prisen du får opp i kassa i nettbutikken er den prisen du betaler, der er både frakt og mva. inkludert.
Sitat fra: THE på tirsdag 23. november 2021, klokken 10:20
Sitat fra: MiDi på tirsdag 23. november 2021, klokken 09:41

Tilkommer det ikke toll på produktene fra autodoc?
Nei. Det er ikke toll på bildeler. Mva. kreves inn av Autodoc, så da slipper man også fortollingsgebyr. Den prisen du får opp i kassa i nettbutikken er den prisen du betaler, der er både frakt og mva. inkludert.
Takker for tilbakemelding. Ser for øvrig at prisen jeg fikk via appen ligger på 545 kroner mer, altså 2990,-


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bytte bremseskiver og klosser foran
tirsdag 23. november 2021, klokken 09:41
Sitat fra: skretting på tirsdag 16. november 2021, klokken 10:06


Jeg kjøpte skiver og klosser fremme på autodoc. Lastet ned appen og la inn regnr så får du liste over alle delene som er kompatibel med din bil. Bestilte Brembo for å være sikker på at kvaliteten holdt. 1,5 uke leveringstid.

 [ You are not allowed to view this attachment ]
Tilkommer det ikke toll på produktene fra autodoc?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bestille X nå?
lørdag 11. september 2021, klokken 19:33
Da får jeg vel ikke bilen før nyttår da? Og da utgår jo kjøpet hvis moms kommer til. Da tar jeg heller ikke sjans på å selge nåværende bil.
Kjipt


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bestille X nå?
lørdag 11. september 2021, klokken 17:02
Sitat fra: MiDi på fredag 10. september 2021, klokken 16:29
Bestilte ny X i mars, sto levering i oktober. Nå ser jeg ikke estimert leveringstid lenger. Sykt lang leveringstid uansett. Noen som vet hvorfor? Disse produseres vel på etablerte fabrikker?
Hva er egentlig de største forskjellene på 2017 mod og ny?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Noen som vet svaret på de to første spørsmålene her?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bestille X nå?
fredag 10. september 2021, klokken 16:29
Bestilte ny X i mars, sto levering i oktober. Nå ser jeg ikke estimert leveringstid lenger. Sykt lang leveringstid uansett. Noen som vet hvorfor? Disse produseres vel på etablerte fabrikker?
Hva er egentlig de største forskjellene på 2017 mod og ny?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: Betale for utbedring av knirk?
torsdag 08. oktober 2020, klokken 18:20
Dette forumet er vel ikke utelukkende ment for kun positive tilbakemeldinger. La folk få gi uttrykk for frustrasjon hvis de ønsker det uten å bli sablet ned.
Det er ødeleggende for forumet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#7
Model X 2014 - 2022 / Sv: Betale for utbedring av knirk?
torsdag 08. oktober 2020, klokken 14:54
Vel, ulydene på min X kommer ikke fra baksetene men tydelig fra fjærer eller armer på bakhjulene. De minner om lydene en Mercedes E klasse fra 80-90 tallet lager (for det finnes vel fortsatt noen av disse på veiene i dag). De varierer i styrke men merkes veldig godt ved kjøring over fartsdempere og litt ujevn vei. Bilen var jo ikke sånn den første tiden.
Uansett kilde til ulyder er ikke det noe gøy å bli neglisjer av SC. I noen tilfeller har jeg blitt møtt med både aggresjon og frekkheter. Sånn bør det jo ikke være. Klok av skade, kommenterer jeg følgende: Man kan sikkert argumentere/kommentere at jeg selv er årsak til hvordan jeg blir behandlet. Jeg vil da, tross frustrasjon, bedyre at jeg har oppført meg høflig ved mine henvendelse.

Og for ordens skyld, det er vel ikke å være heldig eller uheldig dette dreier seg om.
Det er jo veldig bra for de som får fikset bilproblemene. Samtidig som det er synd at noen ikke får gehør sine.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#8
Model X 2014 - 2022 / Sv: Betale for utbedring av knirk?
onsdag 07. oktober 2020, klokken 19:47
Rapporterte første gang inn knirk fra bak i bilen etter at jeg hadde hatt bilen litt over ett år. Det er nå over to og et halvt år siden og jeg har tatt det opp med Tesla utallige ganger. Har også hatt med meg tre forskjellige personer fra Tesla for å høre og fått merkelige tilbakemeldinger. En hørte ingen ting, selv om knirkelyden var høy, klar og tydelig flere ganger. En mente det ikke var noe å gjøre noe med, men hadde jo ikke sjekket. Den tredje mente at dette måtte jeg akseptere.
Venner og kjente som sitter på har kommenter lyden uoppfordret.
Synd, trist og dårlig av Tesla at de ikke utbedrer dette. Skuffende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#9
Kan i-Pace og e-Tron skilte med prumpepute-lyd kanskje....


Sent from my iPhone using Tapatalk
#10
Model X 2014 - 2022 / Sv: Tesla Drammen - dette er ikke bra!
lørdag 07. oktober 2017, klokken 16:51
Sitat fra: daktari på lørdag 07. oktober 2017, klokken 15:36
Rus har også drop in verksted og kan muligens raskt se på autopiloten din. Du kan også legge ut bilder av innstillingene fra bilen så kan vi kanskje hjelpe.
Noe mer jeg skal ta bilde av og sende?

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

#11
Model X 2014 - 2022 / Sv: Tesla Drammen - dette er ikke bra!
lørdag 07. oktober 2017, klokken 11:36
Min bil begrenser seg til kun 90 km/t på AP. Har kollega med samme bil og han kan kjøre 130 eller 150 km/t på AP (litt usikker på hva som er gjeldende hastighet nå). Har siden mai i år prøvd få kontakt med DS i Drammen for å få orden på dette - jeg har ringt, sendt e post og møtt opp personlig i butikken, men ingenting skjer.
Synes dette er veldig dårlig av Tesla.


Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
#12
Sitat fra: GOS på onsdag 14. desember 2016, klokken 07:20
Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal reagere slik på @MiDi sitt innlegg. Det er helt legitimt å være skuffet når bilen ikke fungerer som den skal.

Er ikke noe poeng med mer eller mindre personangrep. Om en har kunnskaper som kan belyse problemet så er det fint om det kommer frem på en positiv måte og ikke slik vi har sett eksempler på.
Takker for den GOS
#13
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:43
Her tror jeg vi er ved (-eller egentlig etter-) et tidsskille. De av oss som fikk sine første bilene i 13 eller 14 er early adopters som aksepterer litt slingringer når de vet at resutatet blir bra etterhvert. Mange av nye Teslaeiere nå har en forventning om at ting skal fungere- uavhengig av versjon eller pris. Jeg er enig med dem (selv om jeg fikk min første bil 130913). Det er sørgmodig at det tar lang tid å få hele kjeden til å fungere men vekstsmertene bør ha blitt mindre etterhvert. Det som provoserer meg er at det delvis ser ut til å være holdninger og evt kompetanse som står i veien for en god kundeopplevelse- fortsatt.
En ny bil skal være testet og feilfri ved utleveringen- alt som er dårligere enn det er uakseptabelt. Hvis Tesla skal lykkes i massemarkedet må det være på plass. Rettingene etter utlevering koster mange penger- det truer selskapet i lengden- om det ikke kommer under kontroll i bortimot 100% av utleveringene. Jeg ønsker at Tesla lykkes. :)
Godt sagt
#14
Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:21
Kjære deg. Vi er flere i dette forumet som har kjøpt en variant som er vesentlig dyrere enn din X60, og med vesentlige større feil enn at den allerede dårlige navigasjonen ikke fungerer. Men vi skriker ikke opp om at når vi kjøper en dyr bil så forventer vi at alt er perfekt. Du må forvente at småting må fikses, og de fikser det.
Skjerp deg, jeg skriker ikke. Jeg la bare inn et innlegg om at jeg var skuffet over forholdene jeg påpekte ikke var kontrollert før jeg fikk bilen utlevert. Så reagerte jeg på at jeg fikk pepper for det.
Om du så har betalt 10 mill for din bil så er det fullstendig irrelevant i denne saken. Du påpeker jo bare selv at flere også har hatt problemer. Aksepter det den som vil.
Trodde dette forumet dreide seg om å utveksle erfaringer og informasjon.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

#15
Sitat fra: ChrML på tirsdag 13. desember 2016, klokken 21:03
Sitat fra: MiDi på tirsdag 13. desember 2016, klokken 18:48
Her blir man fort idiotforklart og det virker ikke som det er mye rom for noviser i "Tesla-verdenen".  At funksjonene ikke virker pt har jeg fått med meg. En annen sak er at bilen ikke har installert AP eller Selfdriving - i hvert fall finnes det ikke menyer for disse i min bil. Kameraene er dog på plass.
På bilens navigasjon står den fortsatt i Palo Alto og den vil ikke oppdatere seg. Klokken står fortsatt på USA tid. Tesla folkene selv klødde seg i hodet og skjønte ikke helt hvorfor eller hvordan. Ikke viste de hvor lang tid det ville ta heller. Da er det vel neppe bare software-oppdatering.
Hvis det da ikke er betimelig å være skuffet så vet ikke jeg... At min bil ikke er kontrollert før utlevering er det vel liten tvil om.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Så kort oppsummert er det 1 feil på bilen du fikk: GPS sensor. Klokke og feil navigasjon er følgefeil.

Ap2.0 har du fått forklaring på. Det regner jeg med du også leste deg frem til og fikk forklart når du fikk bilen.

Så du svartmaler altså hele leveransen for en feil, som de antakeligvis kan fikse for deg veldig greit? Jeg synes det er litt rart.
Kjære deg. Dette blir jo for dumt. Jeg har kjøpt meg ny bil til masse penger som ikke virker som den skal - med det resultat at jeg må levere inn bilen igjen. Uten at de vet hva som er feil eller hvor lang tid det tar. Så fixen er nok ikke så enkel som du påstår - da regner jeg med at jeg hadde fått en forklaring på hva og når. Uansett, dette burde vært kontrollert før levering.
Mulig du synes jeg svartmaler og du må gjerne akseptere dette selv men, personlig synes ikke jeg dette er akseptabelt og unødvendig.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA