Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Dampmaskin

#1
i-Pace / Sv: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace
tirsdag 19. mars 2024, klokken 17:08
Nå fikk jeg et varsel fra WattCat på mobilen min om at JLR har endret på API-et enda en gang, så WattCat er ute av spill igjen.

Ser ut som at ardevd er på saken. Krysser fingrene for at han finner ut av det.
#2
i-Pace / Sv: Jaguar Incontrol fornying?
fredag 08. mars 2024, klokken 01:13
Det tok en uke fra overlevering før alle i JLR-systemet hadde trykket på de rette knappene og abonnementet mitt ble aktivert, men det ser da ut som at noen i næringskjeden spanderte det på meg. Jeg har i hvert fall ikke måttet betale noe ennå.  :+1:
#3
i-Pace / Sv: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace
onsdag 06. mars 2024, klokken 15:03
Registrerte meg med Jedlix nå, men jeg fikk ikke koblet til bilen.
#4
i-Pace / Sv: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace
onsdag 06. mars 2024, klokken 13:25
Det var veldig frustrerende å høre.

Jeg hadde allerede inntrykk av at JLR sitter skikkelig hardt fast i 1900-tallet, dette bekrefter det bare. Håper de får inn noe nytt blod snart, og åpner øynene for nåtiden. Det er åpenbart at de trenger det.

Snakk om "cutting off their nose to spite their face", for å bruke et uttrykk som JLR burde kunne forstå.

WattCat var en mye bedre app enn Jaguars egen.
#5
i-Pace / Sv: Jaguar Incontrol fornying?
onsdag 28. februar 2024, klokken 10:19
Jeg fikk utlevert en tysk-importert FE i Bergen for omtrent en uke siden. Venter på en mail fra InControl-gjengen som jeg visstnok trenger for å få lov til å kjøpe abonnement på Remote.

Jeg har ingen spesielle forventninger/forhåpninger om å få det gratis, men det hadde jo vært en fin overraskelse som jeg slett ikke hadde takket nei til.
#6
Sitat fra: elektro på mandag 09. august 2021, klokken 17:08
Jeg mener det er bedre å kjøre forbi på høyre side enn å ligge nærme og blinke. Særlig om du kan kjøre forbi på høyre side uten å bryte fartsgrensen. Det tror jeg politiet er enig i. :police:

Fant et sitat fra UP-sjef Runar Karlsen: "Forbikjøring på høyre side er et grovt lovbrudd, som automatisk fører til at vi vurderer anmeldelse og førerkortbeslag." Ser også ut som standard reaksjon på dette er 6300 kroner i bot og tre prikker på førerkortet.

Å ligge for nært, koster derimot ... 6300 kroner i bot og tre prikker på førerkortet. Hm. Ja ja, for Statens innkrevingssentral er det i alle fall vinn-vinn.
#7
Sitat fra: trykkertor på tirsdag 03. august 2021, klokken 17:01For her kjører folk 60 i 50-sonen. Det merkelige er at de fortsetter å kjøre i 60 når vi går inn i 70-sonen.
Ikke er det gøy å ligge foran dem, der de ligger og stresser og presser forbi skoler, bolig- og fotgjengerfelt. Og ikke er det gøy å ligge bak dem når man kommer til øde landeveier, der de veiver rundt i kjørebanen, blir vettskremt av hver sving, og generelt viser situasjonsforståelse på nivå med halvdøde fluer. Det er frustrerende å måtte dele veien med slike åpenbart uegnede sjåfører. Men sånn er det. De er overalt på norske veier, og det må vi leve med.
#8
Elbiler i media / Sv: Noen som har tilgang til denne artikkelen?
tirsdag 03. august 2021, klokken 17:39
Sitat fra: Wisd0m på lørdag 29. mai 2021, klokken 15:27Slike absolutter som du skriver i første linje har medført unødvendig mye kostbar kollektivtrafikk i Norge.
Men hvis jeg hadde formulert innlegget mitt fem ganger lenger for å få med alle forbehold, hadde det blitt kjedelig for dem som liker å kverulere. Valgets kval.
#9
Megameter (Mm) er en helt grei avledet SI-enhet for avstand. Den er ikke mye brukt (utenfor astronomi?), men det burde den kanskje vært. Jeg syns i hvert fall det er bedre å bruke prefikset mega, enn å si kilokilo.
#10
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
fredag 30. juli 2021, klokken 13:17
Auda. Det er brann i den australske mega-batteribanken til Tesla. EEVblog 1411 - Tesla Victoria Big Battery FIRE!
#11
Retoriske spørsmål kan oppfattes som konfronterende og/eller frekke, uavhengig av hva som var intensjonen. Hvis noen lar seg irritere, kan det komme frekke svar. Livet går videre.
#12
Elbiler i media / Sv: Noen som har tilgang til denne artikkelen?
tirsdag 25. mai 2021, klokken 15:20
Siden kollektivtransport er bedre for både miljø og samfunnsøkonomi enn persontransport med bil, er det best for alle at flest mulig velger det. Derfor er jeg helt med på at kollektivtransport bør være det billigste alternativet for de forbrukerne som har mulighet til å velge det. Ellers blir det tilnærmet umulig å få flest mulig over på kollektivtransport.

Hvis kollektivtransport skal være billigere enn å kjøre bil, må det nødvendigvis være dyrere å kjøre bil enn å bruke kollektivtransport. Selv om jeg bruker bil selv, mener jeg at det er sånn det bør være. Jeg regner med at når jeg endelig får råd til en elbil som dekker mine behov og som jeg kan være fornøyd med, så vil det ikke lenger være spesielt mange elbilfordeler igjen. Men det får jeg bare leve med.

Min personlige økonomi er ikke så viktig for samfunnet at det er rimelig å forvente at det er den samfunnet skal innrette seg for å optimalisere. Det finnes viktigere mål.
#13
Honda / Sv: Hva skjer med Honda e?
lørdag 15. mai 2021, klokken 18:18
Jeg så en Honda e parkert i Bergensområdet i dag, den første jeg har sett i levende live. Da jeg fikk øye på den, var jeg allerede i ferd med å kjøre forbi, så jeg stoppet ikke opp for å kikke nærmere. Kult design, men den var knøtt liten ja.
#14
På den ene siden syns jeg at det er bra at det er fokus på temaet. På den andre siden er jeg enig i at det kanskje er urettferdig å peke ut akkurat Tesla her.

Sirkulærøkonomi og "right to repair" er viktige tema, og når Tesla fremstiller seg selv eller fremstilles av andre som en bilprodusent med relativt grønn miljøprofil, så ser jeg hvorfor de er et fristende mål for klikkagn rundt dette. Men det er absolutt en problemstilling som fortjener at det sparkes i alle retninger.
#15
Norges biloppsamleres forening hevder at Tesla forbyr gjenbruk av bildeler. – Bærer preg av PR-utspill, svarer bilprodusentens representant i Norge.

https://e24.no/naeringsliv/i/9ORGkp/bilopphuggere-ber-departement-gripe-inn-overfor-tesla
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA