Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JaguarPace

#1
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
mandag 20. januar 2020, klokken 20:02
Sitat fra: jwkay på søndag 19. januar 2020, klokken 15:49
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 18. januar 2020, klokken 15:22
Savner den gode gamle intervall bryteren der man selv kunne sette intervall...

Hvis du slår av automatisk visking i menyen så har du god, gammeldags justerbar intervallvisking :)

Prøvde denne i dag til og fra jobb. Må si at for min del fungere det mye bedre med den gode gamle justerbare intervall viskingen :+1: :) Veldig greit å selv bestemme hvor lang tid det skal gå mellom hver visking. Det at du nå må slå den av når man er i tunnel eller det slutter og regne, er helt greit. Så tror nok jeg kommer til å kjøre med denne, frem til en eventuell bedre oppdatering kommer på automatikken.
#2
i-Pace / Sv: Vinteregenskaper
torsdag 12. desember 2019, klokken 22:34
Sitat fra: RayBomb på torsdag 12. desember 2019, klokken 22:12
Sitat fra: Egil Fonn på torsdag 12. desember 2019, klokken 18:39
Angående dørhåndtak er det greit å bruke to trinns låsing om man kjører mye alene. Da er det kun håndtaket på førerdøren som spretter ut ved opplåsing. Da slipper de andre håndtakene å krangle med is  :)
Hvordan gjøres det da?

Om du holder låse og åpne knappene inne samtidig på nøkkel i 5-10 sekunder, vil blinklysene gi et blink/signal og du har byttet til to-trinns åpning. Da vil bare fører døren låse seg opp ved første trykk på åpne knappen. Ønsker man å åpne alle dørene, trykker man bare en andre gang på åpne knapp. For å gå tilbake til at alle dørene åpner ved første trykk, gjør man samme prosedyre som nevnt i starten.

PS! Noe man bør vite om man aktiverer to-trinns åpning, er at når andre vil inn i bilen (F.eks du plukker opp noen), får ikke de åpnet døren/ut håndtaket fra utsiden ved å trykke på knappen til håndtaket. Sjåfør må åpne døren/få ut håndtaket for de, ved å trykke på åpne knappen som du har førerdøren.

Jeg bruker denne funksjonen en god del, og er godt fornøyd med å ha denne muligheten. :+1: :)
#3
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
tirsdag 03. desember 2019, klokken 21:38
Sitat fra: fantonsen på tirsdag 03. desember 2019, klokken 13:57
Sitat fra: ardevd på tirsdag 03. desember 2019, klokken 12:11
Kan ihvertfall melde om at Insignia ikke aksepterer noe H261-relatert booking før tidligst Januar. Dvs, du må vente til Januar med å ringe dem for å booke H261.

Antar du mener H264  :D

Jeg har også time snart (midt i desember) for å oppdatere alle utestående kampanjer. Så da antar jeg at de tar denne også, som også er dukket opp i listen nå. Noe annet vi være idiotisk med mindre de ikke har denne klar enda. Men da burde den heller ikke vært i listen over utestående kampanjer. Men jeg skal dobbeltsjekke i god tid før timen. Hvis ikke, så utsetter jeg heller det hele.

Men dette er Sandven i Bergen. Kanskje de har forskjellige regler her?

Jeg bestilte i dag time hos Sandven Bergen, for H264 oppdatering om Ca. 2 uker. Blir spennende å se hva den vil gi ekstra. :+1: :)
#4
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
onsdag 13. november 2019, klokken 20:15
Sitat fra: Tellus på onsdag 13. november 2019, klokken 18:24
Foreslår at temaet avsluttes eller fortsetter i en annen tråd. Denne tråden var tiltenkt kommende oppdateringer, men har sporet en smule av i det siste.
:+1: :+1: :+1: :+1:
#5
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
mandag 14. oktober 2019, klokken 21:59
Sitat fra: Tellus på mandag 14. oktober 2019, klokken 20:17
Personen på UK forumet jeg nevnte i et tidligere innlegg fikk i dag to  nye oppdateringer. 101E og 102E. 103E er fortsatt ikke klar og det er den vi venter mest på.

Var inne og sjekket status på min bil i kveld på topix.jaguar, og ser at det ligger inne disse 3 kampanjene på min bil også. (101E, 102E og 103E). Regner med jeg da kan bestille time hos min forhandler for oppdatering?
#6
i-Pace / Sv: Hvor kommer i-Pace-eieren fra?
torsdag 02. mai 2019, klokken 21:53
Nevner ikke opp alle bilene siden jeg tok lappen (1990), men kan nevne de 4(5) siste, som alle ble kjøpt ny;

1997-2004. Peugeot 306 Style (Rød). Mitt "beste" kjøp så langt. Kjøpt på nattåpent for 185K, solgt for 90K.
2004-2011. Renault Laguna sport tourer (Plomme rød). God komfort, men etter 5 år begynte utgiftene å dra på seg.
2011-2015. Volkwagen Passat CC R-Line (Fluid Brown/Champagne). Kuleste bilen så langt 8) Hadde mareritt om at jeg hadde solgt den, men til slutt måtte jeg for å ikke tape for mye grunnet "Diesel maset" som hadde startet.
2015-2018. Audi A3 E-Tron (Daytona Grey). Megt god bil, og greit med krefter fordelt på 1,4 TFSI/batteri.
2019--->     Jaguar I-Pace HSE (Firenze red). Får denne levert neste fredag den 10.05. Har stooore forventniger. ;)
#7
i-Pace / Sv: DRL og baklys
søndag 14. april 2019, klokken 20:42
Sitat fra: Frank_M på fredag 12. april 2019, klokken 08:26
Sitat fra: Nordlands på tirsdag 09. april 2019, klokken 00:08
Har noen testet om front "J-blade" lysene lyser like sterkt som parklys og som DRL? Det kan kanskje være et alternativ i dagslys, i hvert fall kombinert med tåkelys.

bare å stille seg mot en glassvegg og teste i vei... DRL lyser sterkere enn parklys. DRL på og du skrur på tåkelysa dimmes de ned til parklys. (edit: har ikke testa baklysa.. får gjøre det ved neste anledning)

Gikk en stund før jeg fikk med meg tilbakemeldingene fra dere. Men ja så lenge man setter på de ekstra tåkelysene foran (for de som har det), sammen med DRL lysene, så tennes også baklysene. Dette er en løsning som fungerer supert for meg. :+1: 8)

Men nærlysene vil da ikke tennes, siden "auto" funksjon deaktiveres. Men det er greit, da jeg mener man som oftest både ser og blir sett godt nok med disse lysene i bruk på dagtid og f.eks. tuneller med lys. Man må bare huske å slå av tåkelysene når det blir mørkt, slik at Auto funksjon (Matrix for de som har det) overtar styringen med Nær/lang lys.  ;)
#8
i-Pace / Sv: DRL og baklys
mandag 08. april 2019, klokken 22:35
Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 08. april 2019, klokken 22:28
Har ikke peiling men vil gjerne vite det om du finner noe.   ???
På eGolfen kan jeg justere alt mellom himmel og jord via VAG-COM, men har ikke sett tilsvarende for JLR.

Om jeg finner ut noe før noen andre på forumet her kan komme med noen opplysende fakta, så skal jeg selvfølgelig holde deg/dere oppdatert. Vil tro det er flere enn oss to som er interessert i muligheten til å ha DRL og baklys på samtidig. ;)
#9
i-Pace / DRL og baklys
mandag 08. april 2019, klokken 22:17
Finner ikke noe om dette emnet, uten om tråden "Automatiske hovedlys" som jeg tenker er litt annet enn dette.

For å øke sikkerheten og ikke minst at jeg synest det ser ok ut med disse F-type inspirerte baklysene på I-Pace, kunne jeg tenke meg at de var på samtidig med DRL lysene foran på dagtid. 8) På mange nye biler i dag, blant annet Jaguar, er det kun DRL lysene foran som er på når det er lyst ute med lys innstillingen i Auto. Baklysene kommer da kun på når nærlysene automatisk tennes grunnet mørke (tunell/kveld/natt), eller man manuelt slår over på nærlys.

Noen som vet om det kan ordnes at DRL og baklysene samtidig er påslått på dagtid? Koding f.eks. utført av JLR?
#10
i-Pace / Sv: For de som har bestilt - leveringsdato
tirsdag 08. januar 2019, klokken 21:46
Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 08. januar 2019, klokken 21:02
Sitat fra: A3etron15 på tirsdag 08. januar 2019, klokken 20:07
Jeg aksepterer ikke lengre denne fremgangsmåten og brutte lovnader om levering fra Jaguar, noe jeg nå tydelig har gitt beskjed om til forhandler.
Støtter deg der, men hva svarer de da?  Man burde absolutt kompenseres på noe vis når de ikke klarer å styre leveransene.

Nettopp startet dialogen med spørsmål rundt den forsinkede leveringen og "krav", gjennom forhandler mot Jaguar importør. Ønsker ikke gå direkte inn på spørsmålene og kravene gjennom forumet her. Men forventer svar i løpet av uken, selv om jeg ikke føler meg sikker på at jeg får det. Men forhandler jobber for å få det til. I værste fall kan det bli aktuelt å heve kjøpet om jeg ikke får svarene jeg søker, selv om dette er noe jeg absolutt ikke ønsker :(

Har mistet litt av gleden med å vente på I-Pacen grunnet alle disse utsettelsene, og man vet at bilen er bygget for 3 mnd + siden.
Er hvert fall det Jaguar systemet påstår....
#11
i-Pace / Sv: For de som har bestilt - leveringsdato
tirsdag 08. januar 2019, klokken 20:07
Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 08. januar 2019, klokken 19:21
Kontrakt 19. mars, anslått levering november/desember. Ihvertfall 2018.
Så var det antydet produksjon i oktober, men etter det gikk det stadig bakover, siste par måneder har det vært sagt produksjon 20. desember, levering februar.

Gudene veit hvordan de klarer å bruke flere måneder på å få en bil fra Østerrike til Trøndelag, må jo være eselfrakt involvert her.

Ser det er flere i samme "båt" som meg. Jeg bestilte  en HSE utgave 08.03.18, med antatt levering Aug/Sep 2018. Kontrakten/ordren oppga antatt levering 06.09.18. Bilen ble først produsert 16 Oktober, og da med en produksjonsfeil (Airbag sensor feil) som gjorde at antatt levering ble endret til 29.11.18. Mange Jaguarer ble visst produsert med denne feilen i følge forhandler.

Før jul var ankomst til Norge endret til 28.12.18, og til forhandler 17.01.19.
I romjulen stod bilen med levering til Norge 11.01.19 og til forhandler den 30.01.19.
Når jeg hører på nytt nå rett over nyttår, står den med levering Norge 18.01.19 og forhandler 07.02.19.
Må si jeg føler meg veldig lurt opp i dette rotet fra Jaguar sin side, og jeg har helt mistet troen på leveranse lovnadene som blir gitt.
Har også en følelse av at haste levering til Holland før nyttår kan ha noe å si for våre leveranser, som andre er inne på her i forumet.

Skulle bilen mot alle odds bli levert til meg midten av Februar 2019, har det faktisk gått 11-12 måneder siden jeg bestilte den 08.03.18.
Dette er Ca. 6 måneder etter egentlig forespeilet levering, og Ca. 4 måneder etter at bilen er bygget..
Solgte min egen bil i Mars 2018, med den klare oppfatning at det ikke skulle gå mer enn 6-8 måneder å få bilen.

Jeg aksepterer ikke lengre denne fremgangsmåten og brutte lovnader om levering fra Jaguar, noe jeg nå tydelig har gitt beskjed om til forhandler.
#12
i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
mandag 26. november 2018, klokken 22:25
Denne var overraskende bra, og guttungen imponerer meg stort med sin kunnskap og forteller evne. :+1:
Det er en del støy og ikke så god lyd spesielt i starten, men det kommer seg etter hvert når de kommer seg inn i bilen.
De tar for seg det meste av I-Pacen på en god, men Amerikansk måte. ;)


https://www.youtube.com/watch?v=ERxMr1cV9Y4
#13
i-Pace / Sv: For de som har bestilt - leveringsdato
lørdag 17. november 2018, klokken 16:55
Mega nedtur i dag!  :-1:

Var innom Sandven (Bergen) for å høre hvorfor bilen min enda ikke var kommet til Norge, på tross av at den ble produsert 12 Okt.
Etter litt leting i Jaguar system, ser de at grunnen er feil på en airbag "probe" på bilene som ble produsert rundt prod. tidspunktet, og denne "proben" måtte byttes ut med ny type.  Var noe som måtte fikses på fabrikken før de ville sende bilene videre. I følge forhandler, gjelder dette rundt 1300-1500 I-Pacer + en god del F-Pacer og E-Pacer. ??? Om de har fått de nye probene til fabrikken vet jeg ikke, men noe inni meg tviler på det....

Så nå er jeg veldig usikker på når jeg får bilen. Utgangspunktet var til Norge 02 Nov. og utlevering senest 29 Nov. 2018 :-\
Men Sandven lovde å holde meg oppdatert på saken fremover.

Spørsmålene mine her, er om noen her på forumet har fått samme beskjeden som meg? Eller vet om bilen deres ble produsert rundt denne datoen, 12 Okt.?

PS! Viktig å få med at jeg tross alt er glad for at de finner ut av og fikser mest mulig av problemene, før bilene blir sendt ut. :+1:
#14
i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
tirsdag 30. oktober 2018, klokken 18:20
For å følge opp innlegget over, følger her en videosnutt på utnevnelsen GCOTY 2019 (German Car Of The Year).
Må si at det å vinne denne tittelen i Tyskland, er meget sterkt av Jaguar og I-Pace. :+1: Viser at vi kan litt bil vi også som har bestilt I-Pacen... ;)


https://www.youtube.com/watch?v=escVUbMBWpM
#15
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
torsdag 25. oktober 2018, klokken 20:44
Synest dette er en god, enn om ikke veldig vitenskapelig Engelsk test på rekkevidde av 2 I-Pacer som kjører samme strekket med 2 forskjellige kjørestiler og kjøre innstillinger. Mange greie tips også i forhold til lading og optimalisering av batteri før langtur.

Er selv ikke så bekymret som mange andre her inne på forumet for rekkevidden. Velger foreløpig å gi Jaguar og kjøremaskinen I-Pace en sjanse.... ;) Ser også at jeg ikke angrer på mitt valg av Firenze rød 8)

https://www.autocar.co.uk/car-news/features/jaguar-i-pace-test-does-driving-style-make-big-difference-electric-range?page=1
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA