Helt naturlig at det støyer mer fra sommerdekk pga. hardere gummiblanding. Hvis du i tillegg har bredere dekk med lavere profil ble det enda mer dekkstøy.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Tellus på onsdag 10. april 2019, klokken 07:59Ja, kan bekrefte
Fant dette innlegget på facebookgruppen:SitatMerker meg at det nå er mulig å stoppe ladingen manuelt i Appen, uten at den starter igjen av seg selv. Har nå testet dette flere ganger i mange timer. Har SW 14.2 og 19A.
Flere som kan bekrefte dette ? Vil gjøre det en del enklere å styre ladingen.
Sitat fra: chiller på onsdag 13. februar 2019, klokken 15:13Helt enig med deg. Dette er jo bare tøv. Bremseskiver ruster veldig lett, og rusten går bort når bremsene blir brukt.
Ser dere noe jeg ikke ser eller? For meg virker dette som helt normal rust som man får på de fleste biler som har parkert med våte bremseskiver.
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 03. februar 2019, klokken 09:41
Hvordan er det, har den ekte 4 hjulstrekk eller slik som kobles inn når bilen trenger det. Mener jeg leste noe om at den primært trakk foran ?
Sitat fra: Nordlands på mandag 12. november 2018, klokken 20:07
De fleste har fått fikset låseproblemet med at låsebøylen(e) i panser er justert litt ned for å få kontakt med mikrobryter. I værste fall kan mikrobryter ha feilet pga. vann.
Har du merket radiokanalene med stjerne/favoritt, gått til favorittlisten og trykt lagre der (skrive-symbol)?
Sitat fra: S.S på fredag 29. juni 2018, klokken 20:49
Bilen må ha vært registrert 6? måneder ute før import.
Sitat fra: S.S på onsdag 13. juni 2018, klokken 07:25OK! Takk! Jeg har 3-fas-kontakt i garasjen på 32A. (Blå). Det er mao. en stor fordel om jeg forstår riktig.
Industrikontakt er 16 eller 32A, rød eller blå stikk. Alt annet enn den på bildet.
Som andre har påpekt, ser dette ut som type1, altså USA utgaven, men med europeisk Schuko...
Men; Uansett, om dette er det vi får, ser kabeltykkelsen ut til at 16 A er maks.
Altså 3,6 kW.
Sitat fra: Nordlands på søndag 10. juni 2018, klokken 23:55Hva menes med «industrikontakt»?
Det følger i hvert fall med en Mode 2 kabel for Schuko og en Type 2 Mode 3 kabel som jf. tilbehørskatalogen er 6 m lang. Siden det nevnes industrikontakt på følgende side følger det vel kanskje med adapter til det også.
https://www.jaguar.no/i-pace/a-eie-en-elbil
Sitat fra: Fagasstraps.com på lørdag 24. mars 2018, klokken 15:01Mulig jeg misforstår hva du mener, men med all respekt: det du skriver om felgstørelse, dekkdimensjon og akselerasjon er tøv. Mindre felger og smalere dekk gir mindre masse og raskere akselerasjon (forutsatt tilstrekkelig friksjon).
Det jeg husker godt av å lese om Jaguar I-Pace var før Mars 2018 var;
*Siden er ikke er behov for langt panser for ICE så har vi flyttet hele bilen fremover for å lage bilen mer romslig.
*Vi har bedre plass utnyttelse enn tilsvarende modeller hos Jaguar og andre merker i samme størrelse.
Altså ikke "kort panser, tilsvarer god plass", nei, "kort panser, langt dashbord", samme plassen.
Det første sammenligning gjorde var å vise hvor feil oppbygning av I-Pacen er.
Grunnen til at de må flyttet rattet så langt bak er p.g.a. hjulbuene som skal ha plass til 22" felger. Under så bruker de mindre dekk og felg sikkert rundt 16-17" felger med mye dekk. Men det vil jo selvfølgelig gå ut over 0-100 målingen, men ville være mer konfortabelt, mer rekkevidde, mer plass i bagasjen og innvendig plass. Og fordi 0-100 skal være under 5sek, så er dekkene ekstra brede som minsker rekkevidden. Men du får god svingradius på 12,4m og enda mindre bagasjerom.
Skal få redigert GLC Coupe i samme størrelse som I-Pace, så ser man at ratt og sitteposisjon er på nesten nøyaktig samme sted.