Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - snhansen

#1
Model Y / Sv: Lukke knapp - bakluke
mandag 27. november 2023, klokken 00:24
Ja, min er helt lik. Må veldig ofte trykke 2 ganger for at den skal respondere. Problemet er st den virker hver gang om jeg trykker hardt på knappen, så det er for min del vanskelig å reklamere på. Den virker fint, men kunne med fordel virket bedre er min konklusjon...
#2
Model Y / Sv: Fra LR til Performance
torsdag 23. juni 2022, klokken 17:49
Sitat fra: k1 på torsdag 23. juni 2022, klokken 14:12
Sitat fra: snhansen på torsdag 23. juni 2022, klokken 13:54
.. YP synes jeg rett og slett er en bedre bil 🙂 ..
Kan du utdype hva du mener er bedre? Er det akselerasjonen, støy, eller fjæring? Eller noe annet?  :+1:

Mer presis styring, og bilen sitter bedre på veien. Virker som det er helt annet hjuloppheng kontra LR, noe man og merker godt når man kjører over fartsdumper. Det er mindre støy, bemerker meg at lyden på popanlegget ikke trenger justeres opp når farten øker i samme grad som det den måtte på LR utgaven. Bedre lyd når man lukker igjen dørene på bilen, mer kompakt idet døren smelles igjen. Dette var ganske bra på LR utgaven foran, men her har du fått den samme lyden på bakdørene. Bakluken på bilen er veldig stille når den åpnes, vet ikke helt hva de har gjort her, men lyden er helt annerledes. Det merkes godt at det er ny prosessor i bilen, ingenting som henger. Kameraet kommer opp umiddelbart, og det er ikke noen form for lagging når man rygger. Men igjen, LR utgaven var ikke direkte dårlig på disse tingene, men det er en vesentlig forskjell :-)
#3
Model Y / Sv: Fra LR til Performance
torsdag 23. juni 2022, klokken 13:54
Jeg har byttet fra LR med 10K på telleren til YP med 400km kjørelengde pr dags dato, og har en litt annen historie enn deg. Kort fortalt, så hadde jeg samme forventningene til bilbytte/ oppgraderingen som det du hadde. Forskjellen er at jeg synes P'en har levert på alle punktene som du ikke er helt fornøyd med. Fantastisk bil som jeg nyter å kjøre, nå skal det og nevnes at jeg var veldig fornøyd med LR utgaven, så ingenting negativt å si der, men YP synes jeg rett og slett er en bedre bil 🙂 Gi den noen dager til, så får vi håpe du blir mer fornøyd. Litt synd med vinduet, panseret og den støyen som du opplever. Det kan fikses, for sånn skal det ikke være på en ny bil😉
#4
Her tenker jeg at siden Tesla er så klar i sin sak, så burde de forklare og vise deg hva det er du har gjort feil ved monteringen. Enten er forklaringen så god at den er logisk for deg som kunde, eller så har de et forklaringsproblem. Har du fulgt anvisning, så er det ikke så mye som kan gjøres feil er min første tanke... Så lenge feste braketten er mellom de to rette strekene, så skal det ikke være mulig å knuse glasset med mindre du har trukket til noe voldsomt. Får håpe dette ordner seg på en grei måte :-)
#5
Hjul, dekk og felg. / Sv: Forskjell på 19" og 20" dekk?
mandag 01. november 2021, klokken 12:40
Jeg har 20" på sommer og 19" piggfrie vinterdekk. Ikke noen merkbar forskjell når det kommer til støy, men litt mykere over fartsdumpene med vinterdekk.
#6
Model Y / Sv: Kjøpe nå eller vente?
fredag 01. oktober 2021, klokken 20:12
Det vil alltid være noe nytt å vente på... Har du lyst på en model Y så kjøp den nå. Velprøvd batteri som fungerer fint for de fleste, med gode ytelser i dagens marked.
#7
Model Y / Sv: Fra X til Y, eller?
lørdag 25. september 2021, klokken 10:22
Mitt tips, kjør Yen og bare den i en uke eller to, så setter du deg inn i Xen, og tar vurderingen på ny. Vi har en tendens til å holde litt på det gamle trygge... Hadde samme problem som deg når jeg byttet fra MB E klasse til Tesla model 3. Syntes 3ern, var stiv og annerledes å kjøre med speedometer på midten osv, men etter 2 ukers bruk av model 3, så var det en gedigen nedtur å sette seg tilbake i E klassen. Forklar det den som vil, for jeg vil  ikke på noen måte si at E klassen er dårlig, men ikke mitt førstevalg lengre... Blir spennende, kanskje Xen er bilen for deg 😄
#8
Model Y / Sv: Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000
tirsdag 31. august 2021, klokken 08:58
Er det noe ny info om når vi kan forvente at tilhengerfestet blir tilgjengelig for kjøp?
#9
Model Y / Sv: Etterregistrering av reffereal?
torsdag 26. august 2021, klokken 05:30
Du må nok avbestille og legge inn ny bestilling via link. Vet at de tidligere var litt rund i kantene og ordnet dette dersom du tok kontakt etter at du hadde lagt inn bestillingen, men det er noen år siden. Nå er det nye tider og færre muligheter, dessverre.
#10
Tesla SW og AP / Sv: Autopilot og krav om å bevege på rattet
torsdag 04. mars 2021, klokken 20:46
Er sikkert en god grunn til at reglene om å holde hendene på rattet er der. Jeg som sikkert de fleste andre skulle ønske at dette kunne gå av seg selv, men jeg kan skjønne at vi enda ikke er der at vi sitte med hendene i fanget mens bilen kjører av seg selv. Synes autopiloten fungerer bra, men det har fortsatt en vei å gå før jeg føler meg helt trygg. Synes den til tider har en plassering i veibanen som gjør både meg og møtende trafikk litt betenkt :-) Spesielt i høyresving har den en tendens til å legge seg litt vel tett opp mot midtstripen, noe jeg ikke er helt fornøyd med når det kommer møtende trafikk som gjerne «kutter» svingen litt ved å plassere seg mot midten av veibanen. På motorvei med flere felt fungerer den veldig bra er min erfaring. Fantom bremsing merker jeg ikke lenger på de veiene jeg ferdes, så noen fremskritt har det vært med autopiloten. Bare å glede seg til neste oppdatering  :+1:
#11
Tesla SW og AP / Sv: Autopilot og krav om å bevege på rattet
onsdag 03. mars 2021, klokken 13:19
Autopilot fungerer greit om man holder noen fingre på rattet. Men, hva om man har FSD, slipper man holde på rattet?
#12
Model 3 / Sv: Innkjøp av takstativ?
fredag 26. februar 2021, klokken 00:00
Er vel disse det siktes til vil jeg tro:

Hvis lasteholderen skal monteres på en Thule SlideBar, skal du kanskje bruke en Thule Eye Bolt for å benytte skli-funksjonen. Thule Eye Bolt monteres på bilens T-track og brukes til å feste reimer.

https://www.thansen.no/bil/utstyr/transportutstyr/lose-deler-og-tilbehor/thule-lose-deler/thule-profesjonell/thule-eye-bolt-a-2-stk./n388/pn2507/

 [ You are not allowed to view this attachment ]  

 [ You are not allowed to view this attachment ]  

 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#13
Model 3 / Sv: Aldrig hatt bedre bil!
tirsdag 22. oktober 2019, klokken 21:20
100% enig i det du skriver. Fantastisk bil som leverer på alle mulige måter til mitt bruk👍

Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 19:55
Halvgammel 40-årig mann med sånn litt over middels bilintresse her.

Tror jeg varet igjenom ganske mye og mange forskjellige bilmerker og modeller, siden den dagen far min påtvinga meg bilintresset i 1995 gjenom at kjøpe en strøken Volvo 240, og deretter melde meg inn som kartleser og mekanikerslave ;)

Deretter har det bare ballet på seg med bildilla, på både godt og vondt.

Elbilseventyret startet i tidlig 2013 for meg med at legge inn bestilling på en E-Golf første dag det blev mulig hos Møller Lillehammer. Folk snakker om "mandagseksemplarer" blandt både biler og mennesker, noe jeg aldrig skjønnt....Helt til etter 3 måneders kjøring fra ny i denna lille snertne elbil, sier sånn da den faktiskt var det....når den funka ;D

Etter mange mil, verkstedsbesøk og krangling med Møller Norge. Fikk Golfen etter nesten 2 år ny eier. Hade da en føtstedagsreservasjon på en Opel Ampera-E liggandes på vent. Fikk bilen min tidlig. DETTE var noe annet!! Heja Opel Norge, el GM og andre folk. Nå var jeg eier av en 100% feilfri elbil, endelig! Sprekere og kunne kjøre til jeg ikke orket lenger. Ok, kanskje elbil faktiskt var fremtiden tenkte jeg...

Var litt missunnerlig på alle dessa fine biler som stod og ladet ved sine egne stasjoner som hette "superchargers" visst. Såg ju nesten ut som sportsbiler og gikk deretter og. Hade lenge hatt lust på en sånn men hade rett og slett ikke råd, som mange av oss andre :'(

Men så, bare etter 6 måneder med Opel sitt nye flaggskip, åpnet det seg en luke, mulighet eller som noen sa på den tiden....svin som brukte systemet. Alle som satt med bestilling hos Opel og ventet pent på sin Ampera-E, skulle plutselig ikke få bil som det var sagt. La deretter opp en plan mot at faktiskt få råd til en sånn der Tesla jeg faktiskt hade lyst på siden den dagen i 2013 dem kom til Norge.

En voksen dame fra Hamar la et bud på Amperan, langt over innkjøpspris, som mange andre. Bilen var lett og selge. Overskuddet blev lagt inn på en 2014 Model S 85, Performance. Pent brukt men IKKE pen i accelarasjon i det hele TATT!! Herregud for et monster av en bil!! Etter at jeg nå blitt helt trygg med elbiler og Tesla, dvs cirka 1 år i Model S, kom det tilbud om denna nye, lille folkebilen som Tesla skulle lage....Model 3. Tenkte lenge på detta. Den var ikke mye pen syntes jeg, ikke samme barske som jag kjørte omkring i den dag....Hmmmm, voldsamt med plass i S, første bil jeg kunde kjøre i dagesvis uten å bli sliten i kroppen av. Men følte litt at jeg ikke hade behov for all den plassen, hade og lyst på noe "litt" nyere. Sagt og gjort, reserverte og betalte depostium.

Satt og koste meg med en kamrat på websiden den dagen i desember når bestilling var muligt. Var få valg at gjøre men gjorde og processen kort. Gikk for alt utenom Performance. Lært meg at dekk og forsikring er kostsamt med disse etter tiden med Model S. Var mange av oss som satt og følgte med på forumet her når Mars nærmet seg med stormskritt....utruligt spennende!!

12 Mars ringte en hyggelig engelsktalende mann og lurte på litt om ditten og datten, det magiske samtalet alle ventet på, bilen min var nå på vei til levering. 23. Mars møtte jeg opp på Lillestrøm, glad og spent. Var et kaoslignende tilstand, folk grep hardt i noen papirer, tog telefoner og pratet mye....MEN , alle skulle få :) TeslaBjørn brukte VIP-statusen sin, helt greit tenkte jeg. Hade bare venta i et par timer jeg. Han skled rett inn og rakk ikke en bolle en gang ;D

Min deliveryguy var rask med å snakke, bad han og roe seg, trengte ikke forklart noe da jeg luslest alt av forum, og sett youtubevideos i alla slags vinkler og hastigheter. 1 år i Model S var og god hjelp. Vant med kundeservicen fra Tesla Brummunddal og alt de ordnar med. Såg over bilen kjappt, i løpet av 10 min fant jeg ikke en ripe, skade el mangler. Tenkte jeg tar resten hjemme og så får jeg hellre snakke med Brummunddal etterpå en annen dag.

Snakket aldrig med dem :)

Har kjørt ca 20k mil med bilen idag. Varet mange ggr til Sverige, latt venner prøve seg litt og låne, varet på ferie til Frankrike i 2 uker med bilen. Sovet i bilen, og det var knallgodt, madrass og klima gjorde at søvnen var mer enn tilstrekkelig. Brukte Autopiloten massevis(FSD). At slippe tenke og planere mer enn nødvendigt på ferie var noe nytt for meg. På autobahn låg den støtt og stabilt som tåget selv. Ikke en eneste gang var det trøbbel med lading, kjøring el funksjoner på den 700 mil lange ferieturen. Var helt underbart!

Har fortsatt ikke snakket med Tesla Brummunddal denna dagen idag. Har sendt dem en mail, KUN for at berømme dem for demers jobb og si takk for en helt rå bil. Fikk både smil og bokk tilbake :)

Har kjøpt alt som går av tilbehør til bilen(matter, lader, interiør m.m), siste tingen blev et poleringskit, er litt for nøye med stell av mine biler, etter mange år der enn god venn gjort lakkjobben bestemte jeg meg for at prøve selv :o. For forste gang kjenner jeg at jeg er eier av en 100% komplett bil, uansett drivstoff! Den fyller alle mine behov og krav.

Pendler ofte til Sverige, ca 50 mil t o r. Funker fjell. Driver med sykkling, funker der og. Sist helg kjørte jeg t o r til Ålesund, fra Lillehammer, over fjell og noe snø på veien, kulde og høydemeter var ikke en faktor som gjorde at jeg måtte legge på masse tid el omveier. Vi holdt tider og var ikke slitne på noen måter når vi kom hjem 15 timer etterpå :)

Pendler på E6 til og fra jobb, 10 mil t o r, rolig kjøring hele veien, autopiloten "kjører meg på jobb". Gledjer meg fortsatt til og komme ut til bilen. Har lademulighet på jobb men bruker den sjelden.

Har fått OTA updates siden bilen var ny, kommer av seg selv nå om dagen. Får bare varsling på mobil at den er der og når den er klar. Denna bilen har gjort bilholdt utrulig enkelt!

Må vel kanskje nevne de få små tingan, ting jeg veit kommer bli bedre og ikke er Tesla sin skyld heller.
-Vinduesviskerne er litt bestemor-reaktive.
-Automatisk fjernlys er i samme rom og område som tidliger nevnt dame.
-Autopiloten finner på noen rare ting av og til. Men mange ting er pga dårlig jobb fra Mesta(de som merker opp våre veier). Skjedde aldrig på Europaferien f eks.
-Fantomoppbremsingerne er der, men blir bedre. Heller ikke noe som er farlig hvis man ikke har svakt hjerte el sitter og tar seg en powernap :)

Disse ting blir bedre, om ikke imorgen så en på en annen bil, annen SW el HW. Uansett så er detta bilen som har så massa mer av de positive tingan at de blir borte i støyet av gledjen når man bruker den.

Nesten så jeg bare kan legge meg flat og si jag har snart et kjærligt forhold til denna bilen. Den har ikke sviktet meg, den får meg til at smile, le og som tidligere nevnt....har alt jeg vil ha :)

Takk for bilen Mr. Musk med venner. 10 poeng fra meg :)
#14
Model 3 / Sv: Utlevering av orginale vinterhjul
torsdag 03. oktober 2019, klokken 22:07
Sitat fra: uviten på torsdag 03. oktober 2019, klokken 21:46
La om til vinterdekk på Vianor i går, har standard 18" levert av Tesla.
Så med en gang at Aero-coverne ikke var satt på. Iflg Vianor var ikke disse levert ut av Tesla og at jeg måtte kontakte Tesla for å få dem ut.

Stakk derfor i dag innom det lokale Servicesenteret for det jeg trodde var et raskt ærend.
Både kundebehandler og 2 fra lageret mente hardnakket at disse ikke fulgte med og at jeg måtte betale for disse selv.
Jeg synes dette virker merkelig da linjen på fakturaen ser slik ut: 18'' Nokian-vinterdekk (piggfri) med Aero-felger.
I tillegg er jo kapslene avbildet ved bestilling...

Er det flere som har vært borte i dette?

Samme skjedde med meg for 2 dager siden. Fikk melding i dag fra Tesla om at det var gjort en feil fra deres side og jeg skulle få kapslene så snart de fikk de på lager  :+1:
#15
Model 3 / Sv: Utlevering av orginale vinterhjul
onsdag 02. oktober 2019, klokken 04:45
Sitat fra: Blib på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 12:27
Jeg skal også kjøre over fjellet til helgen, og var ikke klar over at vinterdekk ikke ble levert med bilen. Hadde jeg visst det hadde jeg kanskje ikke bestilt vinterdekk med bilen, men heller kjøpt seperat. Snakket med Vianor nå og de har absolutt ingen indikasjon på når evt dekkene kommer. Bare å vente på SMS. Så da utgår den turen over fjellet nå til helgen antar jeg ettersom flere og flere fjelloverganger blir snødekte nå om dagene.

Er det rett og slett bare ingenting jeg kan gjøre her? Noen som har prøvd å kontakte Tesla og bedt de refundere dekkene så de kan kjøpe selv?

Jeg var i nøyaktig samme situasjon. Skal over fjellet til helgen, Vianor hadde ikke fått bestilling på dekk fra Tesla til min bil. Så utgangspunktet var at jeg bare måtte vente på sms som jeg ville få når dette kom i orden. Tok så kontakt med Tesla Minde sist Lørdag, fikk da beskjed om at de skulle purre på Vianor slik at jeg skulle høre fra de allerede på Mandag. Hørte ingen ting, Tirsdags morgen svingte jeg innom Minde på nytt, da ble det tatt tak i problemet av ny kundebehandler og nå har jeg vinterdekk på bilen. Disse ble utlevert og montert hos Vianor på Kokstad. Kjøpte vinterdekkene samtidig som bilen i Juni. Ting tar tid i Tesla systemet... Bare å krysse fingrene for at de får orden på logistikken før alle bilene som de har solgt skal inn på service  ::)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA