Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Erl_end

#1
Carwing / Sv: Noen som har fungerende app?
mandag 04. februar 2019, klokken 14:41
Hei folkens.

Er det slik at oppkoblingen varer kun i 36 måneder..?
Fikk bilen min for rett over 3 år og siste uken / to ukene får jeg ikke logget på.
#2
Model 3 / Sv: Hvilken utgave går du for? (for de som har reservert)
lørdag 01. desember 2018, klokken 10:51
Lommeboka kommer til og avgjøre så er spent på prisene.
Opprinnelig var SR planen, men hvis det blir tilgjengelig så er jeg vel på MR+RWD+AP.
Husbygging kostet mye penger..
#3
Model 3 / Sv: Tesla Model 3 visning i Oslo - Fredag 18. Mai
torsdag 17. mai 2018, klokken 13:39
Utsatt til 27/5 ser det ut til.?
Noen som har noe mer info rundt dette.?
#4
Model 3 / Sv: Hengerfeste like vell..!!??
onsdag 04. april 2018, klokken 23:24
Kanskje det mest positive i dette er ar det er feste muligheter allerede som kan benyttes. Kan jo være at disse er laget av Tesla for bruk av originalt feste.
#5
Sitat fra: sylwester på søndag 29. oktober 2017, klokken 23:17
I helga var jeg å hurtiglada på McD Jessheim. Bare 2 hurtigladeplasser der så jeg flytta bilen slik at andre kunne lade og gikk tilbake for å fullføre gourmetmåltidet sammen familien :-)

Jeg tenker de som ikke har varsling/app burde minst sjekke inn på tidsestimatet til ladestasjonen.

Det er jo slik det skal gjøres, og jeg tror at de fleste som har hatt elbil en stund skjønner dette.
Utfordringen nå er vel at det blir fler og fler eiere med elbil og det da dukker opp fler og fler som ikke skjønner kotymen. Dermed så får vi osgå fler og fler som sier "jammen andre lar jo bare bilen stå der, så da kan jo jeg også.."

Derfor jeg tenker at det burde vært regler og skilt slik Gordon Retriever la ut her.

PS: laderen lyste grønt og fungerte.
#6
Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 29. oktober 2017, klokken 17:28

Siterer meg selv fra en annen tråd.

Oppfordringen bør gå til GK og Fortum om å montere slike skilt ved alle ladere.

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 19. oktober 2017, klokken 23:31
Min favoritt - og klar melding til Ampera-e eiere med god tid og Model-X reisende med campingvogn:



Slike skilt burde det absolutt vært flere av ja..
#7
Sitat fra: Kårepåsporet på søndag 29. oktober 2017, klokken 17:31
Jeg synes du burde legge ut navn på foretaket som har ansatte som ikke eier folkeskikk.
Da kan vi spre det glade budskap om å ikke benytte deres tjenester.

Kommer ikke til og legge ut mer info en det jeg har. Tror at hvis man legger sammen så er det ikke så mange muligheter.. Kryr ikke av Ampera-E i Norge..
#8
Hadde en episode her i uken som var da en Ampera-E fra ett matsted i Oslo hadde parkert bilen sin ved en Fortum hurtiglader til lading uten et den ladet. Så lenge jeg og personen som ladet før meg var der i området var det ingen og fulgte med på Ampera'en. Vi snakker om minst 1,5 time.
Sendte en melding til firmaet da jeg synes det ikke var greit okkupere en lader på denne måten. Firmalogoen var veldig synlig på den gule bilen..

Dessverre virket det ikke som om de hadde helt forståelse av utfordringen dette medfører for andre:

Meg:
Hei.
Husk at ladestasjon ikke er parkeringsplass.
Deres elbil står parkert foran en ladestasjon uten og lade på Tøyen og ingen som er i nærheten av bilen.
Dere sperrer for andre kunder.

Firma:
Vi må lade bilen desverre

Meg:
Helt greit og lade bil, det må vi alle gjøre, men ikke parkere den der sette til lading, gå og bli borte i lengre perioder.
Jeg stod og ladet i 30 min ved siden av deres bil som ikke ladet, men bare sto der parkert, men ladekabelen i. Det er dårlig

Firma:
Det er andere bilen som gjøre akkurat det samme jeg klager ikke på den når jeg ser folk som går fra bilen jeg har hentet bilen om en stund og ladestasjon er ødelagt den har ikke ladet bilen
Det står ikke noe skilt at man må være i bilen

Meg:
Bilen som ladet før meg hadde heller ikke sett dere, så dere har stått der en god stund uten og lade.
Dere har fått en tilbakemeldig på det at det ikke oppfattes som greit, så får dere gjøre det dere synes er fornuftig...

Firma:
Beklager men det står ingenting at man må sitte i bilen

Meg:
Bare pass på og være tilbake når bilen ikke lader så er det ikke noe problem.
I motsatt fall er ufint mot alle andre som trenger og lade.

Firma:
Ok

Jeg sitter ikke alltid i bilen når den lader men kjøper meg noe mat, går på do osv, men jeg vet at bilen min er ferdigladet på 25-30 min og er alltid tilbake innen Bilen skal være ferdigladet.

Etter hvert som det nå blir fler og fler el-biler vil dette bli ett økende problem.?
Burde det stått at hvis bilen ikke lader risikerer man bot og eventuelt borttauing.
Tror ikke elbilentusiasme og folkeskikk kommer til og fungere fremover dessverre..
#10
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
søndag 06. august 2017, klokken 19:24
#11
Model 3 / Sv: Størrelse på bagasjerom
tirsdag 01. august 2017, klokken 17:49
Sitat fra: Diravi på tirsdag 01. august 2017, klokken 11:20

Altså 47 cm høyde på åpningen og 106,5 cm bredde.



Da er det kun dybden vi skulle hatt mål på, hvis ikke noe har klart og finne ut av det.. :)
#12
Model 3 / Sv: Kun ett, midtmontert display
torsdag 01. juni 2017, klokken 23:20
Tror ikke det i utgangspunktet kommer til og bli noe problem med ett display.
Det jeg lurer på er når man har på seg solbriller og sola skinner inn på skjermen hvor mye man ser da.?  8)
Kanskje noen av dere som har S eller X kunne si litt om hvordan det oppleves på midtskjermen i dag.?  ::)
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Bagasjeplass Nissan Leaf
fredag 31. mars 2017, klokken 19:59
Sykkel min går inn uten og demontere ved og legge ned baksetene.
#14
Lading / Sv: Hastighet på QC
tirsdag 19. juli 2016, klokken 00:26
Kan i alle fall bekrefte at 30kwh lader fort. 10/30% til 90% går stort sett unna på ca 25 min.
Ladet 14,38 kWh (38 tror jeg det var, til 98% ) i dag på 28 min.
På fredag 19,28 kWh på 29 min.
Har måttet gå og flytte bilen midt i middagen begge ganger.. :o
Virker nesten som og lade fra 10 eller 40 til 90 går på omtrent samme tid. Begge eksemplene over ladet jeg til 98 og 97 fordi det gikk for fort.. På fredag hadde jeg tenkt til kun og lade 85-90 da det ville holde fint..
Kjørt 291,4 km med en QC lading i dag og start på fult batteri (k.sand - indre Østfold) og da ladet jeg når jeg var på ca 38% og hadde 6% igjen når jeg kom hjem. Snittfart har vært 61,5.
98% til 6% gikk 169,0 km
I tillegg er jeg imponert over hva man kan få med av bagasje.
Vi er familien på 3 (barn 5 i barnestete) og var borte en langhelg. Bagasje + temposykkel og treningstøy, hjelm osv var null stress og få inn ved og legge ned toseteren...
Er SÅ fornøyd med kjøpet av 30kWh Leafen.  :D ;D
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Rekkevidde motorvei
tirsdag 12. juli 2016, klokken 09:46
Hadde noen målinger til og fra jobb i uken som var. Liker og bruke % mot km så er det enkelt og holde oversikt. 1% batteri = x antall km i gitt fart.
Brukte CC til og fra jobb på samme strekning, slik at snittet ble flat vei. 13-19 grader og tørre veier. Kjørte en strekning som tilsvarte 6% batteri. (har 30kw batteriet)

100 km/t = 2,13 km (2,43/1,83)
105 km/t = 1,84 km (2,08/1,60)
110 km/t = 1,71 km (1,92/1,50)
115 km/t = 1,54 km (1,72/1,37)

Skal til K.sand nå til helgen fra Moss så satser på kun ett ladestopp på veien og ligge i ca 95-100 cc på motorveien og ellers bare følge trafikken som normalt. ca 255km total lengde fra dør til dør.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA