Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - hemi

Sider: [1] 2 3 ... 36
1
Kjør litt nissan leaf 40, så prøver du i3 igjen :o

2
49-51, med hovedvekt på 51 her :o vi får se, bestilte ca samme minutt, men hang en dag eller to i systemet på rabatt greier :o

3
BMW i3 / Sv: i3 120Ah er offisiell !
« på: i dag kl. 16:37 »
Bmw M3? siden vi er på bmw forumet? :D :D

Om alle andre har 60-100 batteri kan i3 bli kipt, men enn så lenge har bmw faktisk vært like bra/bedre enn andre på rekkevidde.

TM3 kan jo bli gøy, men får håpe de er bedre på rustbehandling og lakk enn de har vært på TMS/TMX for alt er stål, og stål ruster mer enn alu korroderer

4
BMW i3 / Sv: i3 120Ah er offisiell !
« på: i dag kl. 16:29 »
Gleder meg massiiiv til uke 49-51, no more leaf!

i3 er bra ventepølse til e-tron, så er jo spm om e-tron eller i3 beholdes, we will see!

i3 er favoritt elbilen min, og har prøvd/eid de fleste.

5
Nye Leaf 2018- / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
« på: i dag kl. 12:19 »
Jeg har 8 i feilvisning på org sommerdekk i 110, vesentlig mer på vinterdekk.

Rart folk har så forskjellig feilvisning? jeg har en tidlig bil.

2,6-2,7KG trykk i dekk

6
Model S / Sv: Tesla på finn.no
« på: i dag kl. 11:42 »
problem nr 2 rundt skambud og bud av den sorten er at om du tenker yeah fuckit, selger billig og henter meg ny bil i morgen, så vil du i veldig mange tilfeller få en ny "sjekket bare ute og er ikke ekte bud" eller "gir ikke 400, gir 380" osv.

7
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
« på: i dag kl. 02:25 »
Skal vi bli teknisk vet du vel forskjell på diffsperre og brems av hjul, diffsperre har den iaf ikke, ei heller diffbrems, å bremse litt på individuelle hjul er plaster løsning de fleste moderne biler har, i varierende grad av vellykket, audi er sikkert bedre enn nissan leaf på det, men er det som å ha en ordentlig brems/e-diff? neppe.

Du sier "delvis diffsperre" , det høres ut som diffsperre på engelsk bil som tidvis virker?

Audi har hatt  mye rart, både torsen, og plata og i ymse versjoner e-diff av de igjen i siste versjoner i s/RS bilene, ser ikke for meg at denne får noen av de. Når de første Audi RS'ene fikk 40/60 fordeling kjente du det virkelig! Porsche har vel 5-95 på nye turboen, men kan skyve massivt med kraft frem om det trengs, siden e-tron er styrt elektronisk/elektrisk har man faktisk muligheten til å torque vectoring i enda større grad.

Bremse individuelle hjul med caliper er ikke den morsomste løsningen om vi sier det forsiktig.

"kan settes opp til rent overstyrt" ja de kan nok det i elektronikken, blir den det i prod biler? tviler.

Kjørt litt audi på bane, og isbane og de nyere modellene har blitt bedre og bedre hva oppsett for nøytral kjøring og overstyrt kontra de gamle, men de har tidvis gjort rare ting, som f.eks. at du ikke får det av ESP på nye S8.

Må du flicke ut bilen, og eller gasse den ut med hjelp av bremsing på hjul er ikke bilen satt opp overstyrt, få biler er satt opp overstyrt av vanlige produksjonsbiler, om noen,  men noen er vesentlig nærmere nøytral enn det audi vanligvis setter opp bilene til.


Heldgvis var innlegget ditt ikke  surmaget/negativt.

8
Nye Leaf 2018- / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
« på: i går kl. 10:44 »
"følger trafikken"

det er 110 sone mye av veien, sist jeg kjørte der fløt trafikken i ca 130 tidvis mer i venstre fil, ledet ann av en hiace?! av alle ting

høyre fil var 80-85 ledet av lastebiler.

leaf i 130 vs 80 er ganske stor forskjell på forbruk

9
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
« på: lørdag 13. oktober 2018, klokken 23:25 »
Du kan slå av på alle bmw m, alle porsche, ferrari osv.

Audi har dog vært kipe, mercedes og. Mulig disse tiltrekker seg mer ræva førere? :p




10
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
« på: lørdag 13. oktober 2018, klokken 15:54 »
i videoen der de tar alt av... griper jo ESP inn når de sladder.....

så da er det vel som de andre audiene, trygg osv, men ikke spesielt morro å herje med.

Utfra hvor mye han må vri på kringla ser man en tradisjonell dose massivt understeeeeeer også, her har iaf audi motoren nærmere akselen enn de har hatt før :p

11
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
« på: fredag 12. oktober 2018, klokken 18:32 »
Får håpe de beholder det i prod bilene, jeg kjører isbane på vintern, morro om man både kan trekke opp isbil, OG sladde med trekkbilen!

12
Nye Leaf 2018- / Sv: Nissan fälls för falsk marknadsföring
« på: fredag 12. oktober 2018, klokken 15:39 »
Nissan leaf 40 har ikke levert på noen måte... steg ned fra i3 94ah jeg hadde før på rekkevidde og ladetid.

Spent på hva som skjer.

13
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
« på: torsdag 11. oktober 2018, klokken 15:02 »
Om du kan koble ESP helt bort, bør den jo ikke.. koble seg automatisk inn?

Både helt ny, og flere år tilbake audi S8 får du aldri slått av ESP på

Men for all del om det stemmer og du får ESP av er det helt sjef, har akkuratt solgt v8 SUV'en, der kunne du slå av alt og ri turtallsperre sidelengs på .... isbane sier vi... ;)

Hadde Mercedes v8 twinturbo GL før det, der fikk du aldri av ESP og det sugde skikkelig, så mye power og ikke noe gøy :( Du hadde "dyno mode" men det koblet ut servostyring, og alle diffbremser og gjorde den i praksis til 1hjuls trekker forran, ikke spesielt gøy.

14
Nye Leaf 2018- / Sv: Problemer med rekkevidden.
« på: torsdag 11. oktober 2018, klokken 12:05 »
Hvor langt ned du kan kjøre er også egentlig irrelevant, jeg har kjørt ned til 1 og 2% på meteret for så å hurtiglade, det har jeg sluttet med, batteri er glovarmt og du får i praksis nesten ikke hurtigladet selv om du ikke har gjort det før på turen, på 1% resterende fikk jeg 24KW på hurtiglader... på 30% resterende fikk jeg 44KW... så må holde seg til ganske høy % og gi seg før den blir høy :(

15
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
« på: torsdag 11. oktober 2018, klokken 12:03 »
har 2 ecolite på jobb, funker snus mye bedre enn salton der

Sider: [1] 2 3 ... 36