Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - fso4

#1
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Låsing av sykkel
fredag 11. august 2017, klokken 18:38
Vanskelig å si behovsgraden for låsing av batterier. så lenge sykkelen er låst er det somregel godtnok. I utgangspunktet er sykkel lås noe som skal avskrekke og forsinke et ev tyveri, alt kan stjelse selv med lås, men en vesentlig ting er jo hvor mye effort man må legge i det..
et tips til låser er å benytte seg av alarm lås som hyler ved berøring, bevegelse, at du i tillegg har en soild lås gjør det bare enda mer uaktuelt å tukle med både lås og sykkel, har du i tillegg alarm montert inne i rammen slik jeg har, så vil den hyle dagen lang til sykkelen får stå i fred eller blir demontert.
denne bruker jeg til by parkering. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=100216146
#2
Avansert: Avanserte reparasjoner / Sv: Buddy - teste 72V systemet uten CC
tirsdag 29. september 2015, klokken 22:32
Basert på buddy 2009

j3

dersom du setter en bryter og kortslutter mellom 10 og 12 står controlleren i fremover.
mellom 10 og 11 revers.

nr10 com Rødhvit 72v
nr11 revers rød gul
n12  fremover rødblå


j4

setter du en bryter mellom nr3 og nr5 her legger du inn betingelsene for å få strøm til controlleren (imobiliser)

nr3  cutoff inngang
nr4 ingenting
nr5 cutoff utgang


Du må kople fra carcontrolleren,  skru på tenningen
kortslutte imobiliserkontaktoren (j4 nr3 og nr4)
kortslutte mellom j3 nr10 og 12 eller nr10 og 11)
Tråkke på gassen, forsiktig
#3
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Buddy Ombygging
lørdag 26. september 2015, klokken 20:16
I dag har jeg koplet fra carcontrolleren og kjørt på Li ion pakke på 18celler. Har bare testet å kjøre på 72v (4vpr celle) Dersom controlleren har Low volt cut programmert vil vel kansje ikke denne slå inn før jeg er nede på 60-65v?
Er det noen som har byttet til senke dempere og fjærer? ser ut som dempere og nav kommer fra fiat panda? 
#4
Tidlige: Buddy / Kewet / Buddy Ombygging
lørdag 26. september 2015, klokken 00:32
Er det noen som har bygget om til Li ion batterier i buddy og koplet ut carcontrolleren? Er det noen som vet om det er curtis controlleren eller carcontrolleren som kveler gasspedalen dersom du får for lav batterispenning?
Og ev hvilken utgang eller ledninger dette er?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA