Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - V65

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: Smart luftfjæring
onsdag 12. juni 2019, klokken 15:56
Takk Kim-.
Ser nå den var satt til "Always" på Automatic Lowering Speed. Kan ikke huske at jeg hadde justert dette bort fra 95 km/t som jeg pleide ha.
Takk for alle innspill fra alle andre.
#2
Model X 2014 - 2022 / Smart luftfjæring
tirsdag 11. juni 2019, klokken 13:39
Luftfjæringen på min bil starter alltid i low.
Setter den til standard og den blir stående slik ut kjøreturen.
Neste kjøretur er den satt til low igjen.
Er low blitt den nye standard innstillingen fra Tesla?
Kan det være for å forhindre rattling problemet?
Er det fare for å slite dekkene skjeft når jeg har 22 tommer hjul?
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ekstralys på Model X..
søndag 02. september 2018, klokken 08:13
Hei,

Jeg har fått instruksjoner på pm.
Vil ikke legge dette ut da de kanskje ikke vil ha dette ut puplic enda.
Jeg forsøkte å legge inn en fårespørsel på "kontakt oss" siden men kom ikke gjennom "reCaptcha" delen. Den bare feilet.

Testet lysene i går kveld og det var som natt og dag.
Lysene slås på etter at lysene er ferdig med å dimme opp fra nærlys til fjernlys.
Angrer ikke på denne investeringen.  :D
#4
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ekstralys på Model X..
lørdag 01. september 2018, klokken 18:24
Hei,
Jeg har kjøpt denne styringsboksen, ledbar og festebraketter.
Monterte dette opp i finværet i dag.
Ser ut til å fungere utmerket.  :D
Skal ut å teste i kveld når det blir mørkt.

Eneste jeg lurer på.
Hvordan styrer du dette fra skjermen?
Dette står på websiden.

Det er også mulig å permanent skru av det ekstra fjernlyset  i tett tåke, snø eller lignende. Du kan også sette det ekstra fjernlyset permanent på uten at andre lys på bilen er aktivert. Alt dette gjør du med noen enkle tastekombinasjoner i lys-menyen på bilens 17" skjerm.

#5
Tesla SW og AP / Sv: 2018.26
torsdag 26. juli 2018, klokken 07:09
Jeg la inn melding på my Tesla konto ang alarm som ikke går å slå av.
Fikk i natt software oppdatering 2018.26.2 og alarm ser ut til å ha blitt fikset.
Kjørte power off og alarm var fortsatt av.  :+1:
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: Dashcam Blackvue 750S-2ch
onsdag 25. april 2018, klokken 12:22
Mitt kamera har vært tilkoblet OBD-II porten hele tiden. Ingen problem med at 12V batteri går tomt. Det blir ladet opp automatisk.
#7
Model X 2014 - 2022 / Dekkreol/stativ for Model X
mandag 26. mars 2018, klokken 12:08
Er det noen som har tips om hvor jeg kan finne en dekkreol hvor jeg kan oppbevare 2 sett med hjul for Model X?
#8
Model X 2014 - 2022 / Sv: Vibrasjoner ved hardt pådrag
fredag 11. august 2017, klokken 14:03
Har ikke problemer med min, men jeg drar skjelden hardt på.
Tesla Bjørn har en video om problemet.

https://www.youtube.com/watch?v=q1wL6TJV6h8
#9
Har helfoliert min X med XPEL. Har ikke merket noe problemer.
#10
Lading av Tesla / Sv: Langtur og lading på årets sommerferie
fredag 04. august 2017, klokken 09:54
Sitat fra: Elbil fundamentalist på fredag 04. august 2017, klokken 03:12
Sommerferien er på hell og vi er mange som har vært på langtur. Selv har vi kjørt 3500km tur/retur Oslo Lofoten. Akkurat passe tidsbruk til lading mht en powernap, og ungene som måtte på do, spise etc.
Vi brukte dobbeltlader på Amfi i Svolvær satt opp med hjelp av TOCN (kred til tocn) Veldig raskt, ca 150km/t. Brukte Chademo adapter i Leknes for moro skyld, men ikke vært avhengig av det.
Gledelig å se at det er blitt så mange chademo ladere etterhvert. Åpner for å stoppe andre steder enn SC på tur. Vil benytte meg mer av både adapter og dobbelt lader fremover. På hjemturen ladet vi på Grong gjestegård med skjøteledning ut av vinduet til vaskemaskin stikket. Fikk nok over natten til å slippe å lade på SC Grong. Tipset Grong Gjestegård å søke destinasjonslader fra Tesla. Vi måtte ikke stå i kø på noen av SC'ne, men fikk siste plass på 2 av dem. På den første ble det ledig plass innen det kom flere Teslaen. På Alvdal ble det 2 som måtte stå i kø etter vi fikk den siste plassen.

1. Har du opplevd alle superladere opptatt? Hvis ja, hvor mange foran deg i køen, hvordan "oppstod" køen og fungerte det rettferdig?
2. Andre ladinger utover SC. Har du vært avhengig av å bruke Chademo adapter og mennekses dobbelt (eller enkelt) lader for å kommme dit du skulle?
3. Lading ved overnatting. Har lading vært tilrettelagt? Har de vært behjelpelige med å få lade?

Jeg kjørte fra Jæren til Nordkapp og hjem igjen første uke i Juli 5000km. På opptur kjørte jeg via Aurland og Skjåk SC for å kjøre trollstigen ned til Geiranger og videre til atlanterhavsvegen.Hjemmtur gikk via Østlandet.
Eneste plass jeg ikke brukte SC var på Skaidi Hotel hvor jeg ladet på TOCN sin Salto boks. Måtte stoppe på hjemturen også å lade på denne og ble da sittende å vente i 3 timer for å ha nok til å nå Sørkjosen SC.
Det kom en gubbe og sjekket om jeg hadde vært i resepsjonen og betalt for lading. Jeg forklarte at jeg hadde overnattet på hotellet så det var OK.

1. På denne turen var det aldri fullt på noen av superladerene.

2. Måtte bruke TOCN Salto boks på Skaidi hotel. Har oppgradert lader.

3. Var tilrettelagt men måtte bruke egen type 2 kabel. Det var også en Tesla Wall Connector der men jeg fikk bare 6 ampere på denne så jeg brukte salto boksen.
#11
Model X 2014 - 2022 / Sv: Oppdatering av SW
onsdag 02. august 2017, klokken 13:39
Var ute på en kjøretur i går og oppdaget at restriksjonene på autosteer var fjernet.
Er nå tilbake til bare enkelte veier hvor autosteer har restriksjoner.
#12
Model X 2014 - 2022 / Sv: Oppdatering av SW
fredag 21. juli 2017, klokken 16:17
Sitat fra: spirrevipp på fredag 21. juli 2017, klokken 13:27
Hvilken versjon av AP1 er du har? Er på 17.26.17 nå hvis jeg husker rett, har merket ved et par tilfeller at den har kålet med autosteer speed restrictions.  :(

Jeg er på 17.26.76

Var heldigvis ferdig med min roadtrip til Nordkapp når jeg oppdaterte.  8)
#13
Model X 2014 - 2022 / Sv: Oppdatering av SW
fredag 21. juli 2017, klokken 13:21
Ja jeg treger på at jeg oppdaterte.
Skal først lese om det er nye restriksjoner før jeg oppdaterer neste gang.
Kan kun bruke AP1 autosteer i maks fartsgrense på di meste av vegene nå.
Kan ikke ligge i farten som resten av køen kjører i pga begrensningen som er satt nå.
Har måttet sette offsett til +10 km/t nå for å kunne bruke autosteer over fartsgrense.
Plagsomt at den nå setter fart 10 km/t over fartsgrense hvis jeg setter på ACC. Må nå akselerere opp i fart selv og så vippe ACC hendel opp for å sette den farten jeg holder.
Er det noen lurere måter å gjøre dette på?
#14
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ladeluken
fredag 21. oktober 2016, klokken 09:43
Det gjør ikke min.
Fungerer hverken på SuperCharger, UMC eller Tesla Wall Connector.
Hadde bil på service og klagde på at luke ikke fungerte fra ladekabelen.
Når jeg fikk bil igjen fikk jeg beskjed at dette skulle bli fikset senere via en software oppdatering.
#15
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model x er bare for korte mennesker
fredag 07. oktober 2016, klokken 11:41
Heh

Jeg har klemt inn nakkestøtten med en stropp som går bak seteryggen. Klarer å klemme den inn såpass at jeg ikke er plaget. Ser ikke bra ut.
Hadde bilen inne på service center for litt justeringer og garanti ting.
Fikk da bemerkning at de anbefalte ikke at jeg gjorde det.
Jeg sa da at jeg kan jo ikke kjøre med smerter i rygg/nakke.
De var jo enige i det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA