Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - matsbue

#1
Model 3 / Charging interrupted rett etter start av lading
mandag 24. februar 2020, klokken 08:15
Opplever også det samme på min Model X. Mulig det begynte med 2020.4.1.

Har ikke scheduled eller smart charging på, og har skjedd både med ladeboksen hjemme og med medfølgende ladekabel.
#2
Audi e-tron / Sv: EPA-rating 204miles
søndag 26. mai 2019, klokken 18:02
Da jeg sammenliknet dette for noen uker siden syntes jeg det var ganske stor forskjell på kunstskinn og skinn - sistnevnte virket mye «glattere» med finere mønstre - kunstskinn var «grovere», man så mønsteret mye tydeligere (men da samtidig at det ikke var ekte). Jeg konkludere iallefall med enten ekte skinn eller ikke skinnpakke i det hele tatt.
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Verdens nordligste Tesla?
fredag 15. mars 2019, klokken 17:25
Så den samme bilen for noen uker siden. Dette er vel en tilnærmet 100% kullfyrt Tesla

Tenker ellers egentlig at elbil på Svalbard må passe bra, med kjølige temperaturer og ganske korte kjøreturer.
#4
Model X 2014 - 2022 / Sv: Nye priser på TMX
onsdag 13. mars 2019, klokken 15:01
Sitat fra: oStoreBil på onsdag 13. mars 2019, klokken 13:37
Er det bedre?
Har bare sittet i de et par ganger - de vil antakelig føles mindre klamme på sommeren. Personlig synes jeg også de ser bedre ut, spesielt i hvitt (de vanlige hvite setene synes jeg ser litt glinsende og glatte ut). De første utgavene av de ventilerte setene ble slitt fort, men det skal visstnok være et oppdatert design nå.
#5
Model X 2014 - 2022 / Nye priser på TMX
onsdag 13. mars 2019, klokken 13:23
Sitat fra: tlind på onsdag 13. mars 2019, klokken 13:04
Performance har oppgradert interiør, er det kun karbonfiber deksler eller noe annet også?
Litt andre seter (ventilerte). Bare tilgjengelig i hvitt eller svart.
#6
e-Golf / Sv: Instrumentpanel på 2018 e-Golf
søndag 10. mars 2019, klokken 18:22
Active info display som det heter var mulig å få som ekstrautstyr på facelift eGolf (årsmodell 2017 og nyere med 36kWh batteri).
#7
e-Golf / Sv: Forskjeller på 2015 og 2016 e-golf?
fredag 08. februar 2019, klokken 13:48
Sitat fra: gr på fredag 08. februar 2019, klokken 10:01
Kom ikke MIB2 med carplay sommeren 2016 forresten? Det vil jo i så fall si modellår 2017, men de vil være reg. fra midten av 2016.
Vår 2016-modell førstegangsregistrert november 2015 har dette - trodde egentlig det gjaldt alle 2016-modeller?
#8
Model X 2014 - 2022 / Er X75 på vei til å fases ut?
søndag 13. januar 2019, klokken 20:09
Mente det var 1 uke når jeg bestilte i høst? Bestillingen ble iallefall «låst» da, men man har kanskje 14 dager til å avbestille uansett? Man kan uansett visstnok levere tilbake bilen innen 3 dager etter den er utlevert (såfremt du ikke har prøvekjørt).
#9
Model X 2014 - 2022 / Er X75 på vei til å fases ut?
torsdag 10. januar 2019, klokken 18:17
Det har jo vært ventet diverse endringer på S/X i 2019, så om de starter med å bare fjerne 75 eller de samtidig gjør andre endringer (introduserer en typisk 80/85, ryktede interiørendringer osv) samtidig blir spennende å se. Tesla virker å ha en ok produksjonstakt på S/X i forhold til det de selger (får bil innen rimelig tid), og det meste av dette (iallefall i Europa) er 75, så hvis de bare fjerner 75 uten å gjøre andre endringer kan jeg ikke se annet enn at det vil redusere salget. Nå kan det jo hende dette nettopp er ønskelig i en periode, for å tilpasse produksjonslinjer til oppdaterte utgaver? Jeg vil tro de iallefall innen ikke får lang tid har utgaver av S/X med større batteri som ikke er så langt unna 75 i pris (ikke at jeg nødvendigvis håper det, da jeg akkurat har fått utlevert en ny X75...:))
#10
Sitat fra: Handyman på mandag 07. januar 2019, klokken 14:37

Har Model S og X tilgang til tredjeparts ladenettverk?
Vi tilbyr snart muligheten til å kjøpe en CCS Combo 2-adapter. Eiere av Model S og X kan bruke CCS Combo 2-adapteren til å lade på tredjeparts nettverk. Kjøpsprisen for CCS Combo 2-adapteren vår vil være omtrent den samme som for en CHAdeMO-adapter.


Kommer altså "snart" til omtrent samme pris som CHAdeMO-adapteret.

Hvis dette stemmer er det gode nyheter - da det først var snakk om adapter følte jeg det var usikkert om de bare gjaldt for å koble seg på «nye» SuperChargere (med bare CCS)!
#11
Mulig jeg har misforstått, men siden det var snakk om å lansere et CCS adapter for Model X/S trodde jeg at alle ladere på sikt (iallefall nye) bare skulle være CCS? Og at det forventes at også S/X etterhvert blir lansert med CCS isteden for bare Type 2?
#12
Model X 2014 - 2022 / Sv: Problemer med åpning av FWD
fredag 28. desember 2018, klokken 19:06
Sitat fra: jkirkebo på fredag 28. desember 2018, klokken 17:46
Jeg har fått tilsvarende et par ganger på mine 54.000km med TMX, men det har alltid løst seg umiddelbart ved å holde inne knappen på B-stolpen.
Var det som til slutt fikk opp dørene her også (dog, de gikk veldig sakte opp, og måtte holde lenge inne). Rart at det samme ikke gikk ved å trykke på displayet eller nøkkelen. Forsøkte flere ganger å lukke og åpne dørene etter jeg fikk de opp første gangen, og de lot seg ikke lukke opp ved annet enn langt trykk på denne knappen. Var først etter en kjøretur de plutselig fungere som normalt.

Vil ikke si at dette forbedret fruens eksisterende skepsis til bilen dessverre... :)
#13
Model X 2014 - 2022 / Problemer med åpning av FWD
fredag 28. desember 2018, klokken 16:54
Har hatt min Model X i ca to uker, i dag opplevde jeg mitt første alvorlige problem - bakdørene ville ikke åpnes. Bilen hadde stått i to dager, temp et par minusgrader. Et lite islag på bilen. Hadde bare fått forvarmet ca 5 min, så var rutene var ikke helt isfrie. Fordørene gikk opp, selv om det var litt problemer med at vinduene ikke ville ned. FWD gikk først opp litt. Lukket de igjen, men etter det ville ingen av de opp - de klaget på hindring. På skjermen stod det at man skulle holde inne for å overstyre, men det hjalp ikke - de pep 3 ganger uten å åpne seg. Selv etter 30 min med varming og flere reset (inkl power off) var de fortsatt ikke samarbeidsvillig. Fant ut at de ville åpnes sakte ved å holde inne åpne-knappen inne i bilen (skjerm/fob virket ikke). Etter å ha fått inn barna nesten en time forsinket og en kjøretur på ca 20 min fungerte de som vanlig, og har gjort det resten av dagen.

Noen tips til hva som kan ha skjedd? Tenker noen sensorer har vært dekket av is, men usikker på hvor disse kan være. Skrapet vekk all is på glass-delen av dørene og taket uten effekt. Fant en sensor på taket (mellom dørene), men klarte ikke å finne noen andre synlige.
#14
Fikk 2018.48.12.1 for noen dager siden, i dag tidlig har jeg fått beskjed om ny update. Bugfix kanskje...? Noen andre som har fått? Trenger bilen, så får ikke oppdatert før i kveld/natt.
#15
Sitat fra: Klykken på onsdag 19. desember 2018, klokken 19:35
Noen som har fått app-versjon 3.8.0 på telefonen? Det skal visstnok åpne flere muligheter for bl.a. oppvarming. Denne er ikke lansert til Android enda iallefall.

Har 3.7.0 på iPhone - ingen tilgjengelige oppdateringer i AppStore her iallefall.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA