Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jin1987

#1
EQC / Sv: Nyheter om EQC
søndag 01. september 2019, klokken 20:52
Jeg fikk også beskjed om forsinkelser fra min selger, nå er dato for produksjon midt i november. Leverings tid ca 4 uker fra produksjon, så ca midt i desember til  jeg får bilen. Kø nr 110 
#2
EQC / Sv: EQC - Endelig en Tesla-killer?
tirsdag 27. august 2019, klokken 11:54
Alt utstyr med 20 sommer felger og 19 vinter felger utenom design belte som utstyr 758000kr :D
#3
EQ / Sv: Storkunderabatt
mandag 17. juni 2019, klokken 10:28
Jeg som er ansatt hos Bertel o Steen fikk kun 4 prosent rabatt på selve bilen og tilleggsutstyr. Utstyr på denne bilen en vanvittig billig forholdt til en vanlig fossil bil. Glc med samme utstyr kom langt over 1 mill kroner. Når det gjelder vinterhjul fikk jeg litt mer rabatt, 22000kr for vinterhjul.
#4
EQC / Sv: Vinterhjul til EQC
lørdag 11. mai 2019, klokken 19:47
Husk dere får momsfritak på tilleggsutstyr selv om dere ikke får direkte rabatt er det rabatt via moms
Jeg fikk 19 vinterhjul til 22000kr
#5
B-Electric / Sv: Lillestrøm til Hunderfossen
mandag 25. juni 2018, klokken 22:03
Tenkte å ligge på rundt 80-90 km i timen, er ikke vits å kjøre fort for å komme seg raskere frem å så stå å lade 30 til 40 min!
#6
B-Electric / Sv: Lillestrøm til Hunderfossen
søndag 24. juni 2018, klokken 10:36
180 km fra Lillestrøm til Hunderfossen
dekk 18" 225/45
#7
B-Electric / Lillestrøm til Hunderfossen
lørdag 23. juni 2018, klokken 23:30
Noe som har kjørt denne strekningen, fra Lillestrøm til Hunderfossen.
Tror dere bilen skal klare det fint å kjøre ditt uten å mellom lade!
Har mulitghet å lade på Scandic Hafjell over natten før hjem kjøringen.

Orker ikke å mellom lade 30-40 min, når selve turen tar ca 2 timer med vanlig bil. Da bruker jeg 1/3 lengre tid en det det egentlig skal ta. Blir bedre å låne en bil fra en venn, men om den klarer det kjører jeg heller b klassen. Slitsomt med 2 barn som ikke orker å sitte alt for lenge i bilen.
#8
EQ / Sv: Mercedes EQ teaser
tirsdag 26. september 2017, klokken 11:39
Har lest at bilen skal koste rundt 60000euro til 80000euro, kan dette betyr 60000euro for 70 kwh batteripakke og 80000euro for 110kwh batteripakke?

Opptil 500 km rekkevidde
Når det gjelder generasjons EQ, suges to elektriske motorer på for- og bakakslene inn på et batteri integrert i kjøretøyets gulv mellom akslene. Kraften til stasjonen er skalerbar og står og faller med demonteringstrinnet. Opptil 300 kW og 700 Nm er tilgjengelig, rekkevidden er opptil 500 km. Det modulære litiumionbatteriet kommer fra Daimler-datterselskapet Deutsche Accumotive og har en modellspesifikk totalkapasitet på mer enn 70 kWh - men maksimum er mulig opp til 110 kWh. Med 110 kWh vil Mercedes overstige den nå sterkeste Tesla. SHIER-modellen går til passende produkter på Amazon.de! har en kapasitet på 90 kWh med det kraftigste batteriet. Mercedes-batteriet skal veie 700 kg, hele bilen inkluderer batteri 2.400 kg. E-SUV skal lanseres innen 2020. Den elektriske allhjulsdriften i generasjonen EQ med en akselvariabel dreiemomentfordeling er ment å garantere ikke bare kjøresikkerhet, men også kjøredynamikk. 100 km / t bør nås på 5 sekunder.

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/mercedes-eq-c-elektro-suv-reservierung-marktstart-11509238.html
#9
EQ / Sv: Mercedes EQ teaser
tirsdag 26. september 2017, klokken 11:36
for håpe at at det blir 5 sitteplasser

#10
Med mindre det ikke kommer noe oppgradering så ville jeg ikke ha kjøpt denne bilen igjen! Umulig å ha langkjøring med denne bilen, savner virkelig et større batteri og hurtigladning! Jeg viste at det ikke var noe hurtigladning på denne bilen, men fikk høre at det var stor mulighet i fremtiden at det skulle komme større batteri lik andre konkurrenter! Siden batteri på Mercedes har den samme funksjonen som tesla at den ligger under bilen og det er bare å skru av å sette på ny enkelt. Nå har det gått 3 år og ikke hørt noe om oppgradering! Venter nå på Mercedes eq som kommer i slutten av 2018 eller starten av 2019! Det eneste som er trist med denne bilen er at det er kun 4 sitte plasser i en størrelse på en SUV! Kunne ha godt for en tesla 3 eller Opel ampara lett i steden for Mercedes b klasse el bil!
#11
B-Electric / Sv: Spylervæske beholderen på B klasse
onsdag 22. mars 2017, klokken 19:24
bare å kjøpe en original MB spylervæske og bland 1 dl
da kan du bruke den 10 ganger
#12
B-Electric / Sv: Defa warmups
onsdag 14. desember 2016, klokken 23:39
Jeg har ikke mulighet til å lade bilen hjemme på vintertid siden det ikke er nok strøm til både å varme opp boligen og lade bilen samtidig. Må lade bilen ca 10 min unna hvor jeg bor, men jeg bruker bilen mest til å kjøre sønnen min til barnehagen. Den forvarming slukker strømmen ca 10% og jeg bruker bilen ca bare 4 min til barnehagen og tilbake. 2 turer om dagen så har jeg brukt opp 25% bare ved å forvarme og 8 min kjøring. Litt kipt å drive å lade bilen hele tiden nesten ikke ved å bruke bilen. Cup varmeren via strømledning tror jeg strømnettet tåler om vinteren! Hadde jo vært greit om den kunne bruke strøm rett fra den lille batteriet når jeg ikke har mulighet til stikkontakt. Ikke det at jeg er lat at jeg ikke vil gå til barnehagen, tar ikke mer en 12 min å gå, men sønnen min er kronisk syk og tåler ikke kulda!
#13
B-Electric / Sv: Defa warmups
onsdag 14. desember 2016, klokken 23:24
Er det mulig i montere en sånn batteri på Mercedes? er ansatt så får bra pris! jeg ser at det er mye plass på siden av batteriet.
#14
B-Electric / Defa warmups
onsdag 14. desember 2016, klokken 17:14
Noen som har vurdert å montere en defa warmups system GPS link? Kan fort gi litt lengre rekkevidde på vinteren! Blir nesten som iconnect, for de som har den gamle versjonen. Tror den kan varme bilen på den lille ekstra batteriet som sitter ved motoren, ellers så kan man alltid trekke ledning. Ser at når man forvarmer bilen så er det 10% prosent mindre batteri! Vil man på måte da slippe dette med en defa?
#15
B-Electric / denza 400
mandag 28. november 2016, klokken 17:09
Jeg skjønner ikke , de som har laget Mercedes b klassen eldrive har ikke mer en rekkevidde på 230km. Samme folka som har lagd Denza 400 er basert på b klassen (selges i asia), har en rekkevidde på 400 km! B klassen har vært ute nå på markedet i 2 år og ikke noe nytt om rekkevidde, mens de andre elbilene får bedre rekkevidde hvert år!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA