Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Isbjørn

#1
Model S 2013 - 2022 / Piggdekk staggered med 265 bak
lørdag 11. januar 2020, klokken 22:08
Hei. Finnes det piggdekk til staggered konfig med 265/35R21 bak? Har ikke funnet noe på nett.
#2
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V10 er her!
torsdag 10. oktober 2019, klokken 14:38
Sitat fra: Handyman på torsdag 10. oktober 2019, klokken 14:27La du merke til om den indikerte avkjøring på kartet?
Dette er noe jeg var selv veldig obs på. På kartet var det ikke indikert avkjøring på dette stedet. Navien hadde den opprinnelige ruten t.o.m. gjennom rundkjøringen og beregnet heller ikke ny rute.
#3
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V10 er her!
torsdag 10. oktober 2019, klokken 14:25
Sitat fra: 1000kwh på torsdag 10. oktober 2019, klokken 14:01
Lå du i baksetet og sov da dette skjedde?  :D :D
Nei, i førersetet med begge hender på rattet. Var ganske perpleks og lite trafikk, derfor så jeg det litt an. Første gang AP klarte rundkjøring. Men så avbrøt AP og jeg måtte ta over.
#4
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V10 er her!
torsdag 10. oktober 2019, klokken 13:33
Opplevde på min første tur ned NoA etter installering av V10 at bilen tok helt feil avkjørsel. Blinket ganske sent og braste fra motorveien og gjennom en rundkjøring før jeg reagerte. Skjedde på vei mot SuC i Lillesand, ca. 25 km fra målet tok bilen avkjørslen til Grimstad / Reddal....

#5
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 23. juli 2019, klokken 13:48
Det er noe annet enn det som diskuteres i denne tråden; 85-batteriet. At kurven er endret på bl.a. 100 er etterhvert godt kjent, og diskuteres for eksempel på TMC forum.

Det står i utgangspost at man kan nevne i tråden om man har en annen størrelse og fått begrensninger. Det er også nevnt begrensning ved superlading. Hvorfor mener du altså jeg har ikke lov å nevne dette her?
#6
Har 2 P100D (X+S). Begge starter lading rund 116 kW. Men kurven faller bratt. Senest i går fikk jeg kun 30 kW ved 50% SoC etter at jeg startet med 116 kW ved 30% SoC. Har opplevd dette ca. siden FW 20.12 kom. Før hadde jeg rundt 100 kW langt ut til ca. 70% og så sakte avflatning av effekten først med 90ish og så 80ish osv. kW. Men nå faller effekten bratt i begge bilene!
#7
Model X 2014 - 2022 / Dårlig lyd
tirsdag 29. januar 2019, klokken 10:49
I dag morges fikk jeg plutselig dårlig lyd ved avspilling av media. Lyden ble ca. 50 % svakere og hørtes helt jævlig ut, som mono ( i steden for stereo). Hørtes ut som lyden kom kun fra speakeren ved frontruta men det kom riktig nok lyd fra FWD også. Men ingen lyd fra frontdørene. Reset hjalp ikke. Har noen opplevd det samme?
#8
Sitat fra: elbil-1 på tirsdag 25. desember 2018, klokken 21:29
Da må du ha en meget uøkonomisk kjørestil.

Jeg klarer lett 450km på 100% med variert kjøring på lokal og motorveier nå med temp mellom 0 - minus 10

Tenker ikke spesielt på kjørestil heller og ligger i 110 på motorveien.

Klarer du dette med X P100D? Hvor mye viser bilen din ved 100 % (typical)?
#9
XP100D viser 435 km typical ved 100 %. Om vinteren er realistisk rekkevidde 330-340 km. Om sommeren i underkant av 400 km. Kommer seff an på kjørestil.
#10
Model X 2014 - 2022 / Sv: TMSP85DL vs TMXP100DL
fredag 23. februar 2018, klokken 16:59
Jeg hadde SP85DL og XP90DL. Det var akkurat samme rekkevidde i på dem. Siden XP100D har ca 5 mil lengre rekkevidde en XP90D kommer du også litt lengre med den en med P85D.
#11
Har brukt silikon. Etter noen dager på hytta åpnet førerdøren seg likevel ikke. Hørte motoren jobbe og siden jeg var redd for at den ødelegges dro jeg opp døra manuelt. Men så fikk jeg ikke lukket døra igjen fordi bakre kant av vinduet gikk ikke under lista på toppen. Bøyde da vinduet manuelt litt innover mens jeg lukket døren, så gikk det.
#12
Jeg har slått av auto-fold mirrors på alle profiler som er lagret. Likevel folder speilene seg inn i minst 50 % av tilfellene. Noen ganger har innstillingen forandret seg til auto-fold igjen, men som oftest er det deaktivert når jeg sjekker. Veldig irriterende.

Det samme gjelder auto-fjernlys. Dette er deaktivert, men slår seg på automatisk, siste gang t.o.m. under kjøring.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Uvisket område på frontruta
lørdag 25. november 2017, klokken 17:07
Viskeren fungerer så dårlig at den øvre tredjedelen av fronruta på førersiden er stadig skitten. Og store deler på høyre side. I tilleg stopper vindusviskeren midt på ruta i hastighet over 120 km/t og rører seg ikke mer til man bremser ned til ca. 90 km/t. Har vært hos Tesla med dette. "Works as designed"...
#14
P85DL likte jeg best.
P100DL har dårlige seter, for myke dempere, har AP2 (dårlig) og er for dyr sml. med P85DL. Jeg angrer faktisk at jeg solgte P85DL og byttet til 100.

Kona har en XP90DL, den er også kjempebra fordi den har AP1 og samme bra ytelse som P85DL hadde. Men er for lite sporty for meg. Passer godt som konebil og av og til bruk, f. eks. når man trenger tilhenger.
#15
Hjul, dekk og felg. / X vinterhjul på S?
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 20:58
Kan man bruke 20" Tesla vinterhjul fra X på S?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA