Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mint

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: "batterisikringen må byttes snart"
mandag 18. september 2023, klokken 17:28
Fikk selv følgende melding i sommer. BMS-u031 - Battery Fuse Requires Replacement Soon. Booket time hos Tesla med prisestimat rundt 2500kr. Fikk så melding fra Tesla at det ikkje var nødvendig å skifte denne på min bil P85D 2015. Det som var merkelig var at Tesla opplyste da at batterilevetid var 5 år på denne sikringen. Dro derfor inn til Tesla verksted og viste meldinger på mobilen. Der syntest det dette var merkelig, men mente fremdeles at batteriet ikkje skulle skiftes?
#2
Model S 2013 - 2022 / Vindusvisker skraper i undersiden av panser
tirsdag 16. august 2022, klokken 12:25
Venstre vindusvisker treffer undersiden av panser hver gang den gjør en swipe. Merker blir det selvsagt på viskerarm, men panser har også fått slipt bort litt metall. Tesla sier det er et kjent problem og anbefaler utskiftning av foringer rundt viskermotor. Tror det er lurt at Model S eiere sjekker dette så vil det bli mindre skader på panser om en ser dette tidlig i forløpet.
#3
Lading av Tesla / Sv: Tesla wall connectors 16A/32A
søndag 27. juni 2021, klokken 13:54
Takker for svar. Bilen har ikkje dobbellader, og limit er satt til 32A. UMC går opp til 32A umiddelbart på samme sted, men Wall connector stopper på 16A på min bil, men går fint opp til 32A på identisk P85D lånebil.
#4
Lading av Tesla / Tesla wall connectors 16A/32A
søndag 27. juni 2021, klokken 11:56
Min Tesla wall connector gir kun 16A på min P85D. Har nå en P85D låne bil, som går rett opp til 32A med samme lader. UMC lading gir også automatisk 32A på min bil. Hvorfor stopper Tesla wall connector på 16A på min bil ?
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Reklamasjoner på Tesla?
torsdag 11. juli 2019, klokken 13:13
Har en 2015 P85D som nå nærmer seg 90k uten at eg har booket service på grunn av feil med selve bilen. Eneste som er byttet på garanti er UMC ladekabel.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bremseservice nødvendig årlig?
onsdag 26. september 2018, klokken 10:18
Tenker på å skifte klosser selv. Er stemplene greie å presse tilbake ?, og anbefaler dere Brembo klosser som gjerne koster litt ekstra (2500+), eller er kompatible rimeligere klosser til 500 like bra ?
#7
Model S 2013 - 2022 / Re: Hjelp! UMC lader ikke lenger!
torsdag 19. januar 2017, klokken 12:00
Min UMC (RevC) lyser rødt ved lading hjemme og lader heller ikkje bilen, men denne virker fint på Tesla service kontor. Det som er snodig er at backup UMC (nyere utgave) som virker fint begge plasser. Kan det være noe med jording hjemme som kun slår ut på den ene UMC ?
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ingen feil/problemer
søndag 03. januar 2016, klokken 16:42
P85D. 12.000km. Mars 2015. Null feil bortsett fra (kraftig) skjevslitte dekk forran på insiden. Justering av hjulstilling ble utført av Tesla Stavanger uten ventetid.
#9
Med ein ekstern modul i sikringsskapet og noen små hardware endinger i bilens lader må det vel kunne gå an å bruke nye MS til dette formålet, bare med mye større kapasitet.
#10
Hentet bilen tidligere denne uken, og kjørte direkte opp på høyfjellet. Bilen fungerer helt etter forventningene og 4WD gjør at eg ikkje står fast noen steder, selv i dyp snø. Radar forsvinner riktig nok på grunn av snø som legger seg over den, men det er til å leve med. Konklusjonen er at den fungerer like bra til fjells som min Outlander eg brukte tidligere.
#11
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken. Vin 672xx
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA