Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JPV

#1
Bergen, 12.000 km, 75% bonus, toppforsikring lik den hos If: Betaler 140 kr/mnd hos Tribe forsikring (210 kr/mnd inkl innboforsikring) :)
#2
Sørg for å laste ned nyeste versjon av Android auto, så går det nok  :)
#3
Vurderer å selge. Hvit, skinnseter, teknikkpakken, kjørt 8000 km. 2 sett hjul, Conti 6 piggfri står på nå. Prisant. 300 000, kan selges nærmest på dagen. Kjøpt hos Scanauto i Bergen, som yter ypperlig service. Registrert første gang 23/12-16.
#4
Hyundai Ioniq / Sv: Hva er en grei pris på Ioniq i dag?
fredag 05. mai 2017, klokken 09:40
Sitat fra: gigafactory på fredag 05. mai 2017, klokken 09:22
Den tror jeg du får solgt raskt, for å si det sånn

Kanskje jeg kan legge på litt til da, 280.000,- :)
#5
Hyundai Ioniq / Sv: Hva er en grei pris på Ioniq i dag?
fredag 05. mai 2017, klokken 08:38
Har fått tilbud på en bil jeg har problemer å takke nei til. Vurdere derfor å selge min Ioniq. Hvit, teknikk, skinn. Helt strøken, som ny. Registrert 23/12, kjørt 4500 km. 270.000 kr med vinterdekk på originalfelger, en noenlunde fornuftig pris?
#6
Hyundai Ioniq / Sv: Opplevelser med Auto Elite Oslo?
torsdag 16. mars 2017, klokken 20:53
Sitat fra: Crown på torsdag 16. mars 2017, klokken 19:03
Viktig å ikke kjemme alle under en kam her. Jeg har bare gode erfaringer med min forhandler, helt fra innledende salgsprosess som foregikk pr mail med selger som stort sett svarte på timen, utlevering og til feilhåndtering, jeg har bare opplevd den kjente bremselyden som nå er fikset. Har fått brev om at nå har det kommet ny software og kart - velkommen for å oppdatere, lånebil har stått parat og alt har gått knirkefritt. Forhandleren er Scanauto på Kokstad (Bergen).

Jeg er fra før mest vant til Toyota/Lexus som vinner alt som er å vinne av kundetilfredshetsundersøkelser, så det er ikke det at jeg er dårlig vant fra før :) Får håpe det fortsetter slik.

Har samme erfaringer med Scanauto Kokstad, suveren kundebehandling.
#7
Hyundai Ioniq / Sv: Software-versjon i bilen.
onsdag 08. mars 2017, klokken 08:48
Nytt kart og ny programversjon installert 7/3. Fjerner som tidligere nevnt i tråden ekkoproblemer i Carplay. Ser også enkelte små endringer i utseende i navigasjon.

Hva ellers er "merkbare" endringer? Noe i forbindelse med tidsstyring lading/forvarming, for eksempel?
#8
Hyundai Ioniq / Sv: Lading og lastekapasitet i Ioniq
mandag 27. februar 2017, klokken 22:24
Ladet til 92% i Eidfjord i dag, og la ut over Hardangervidden de 9 milene til Geilo med 180 km rekkevidde i "startkapital".

Kjørte i helt normalt tempo, gjennomsnittsforbruk 17 kWh/100 km. Ikke verst, med tanke på at høyeste punkt på ruten er ca 1250 m.  Kom fram til Geilo med 70 km rekkevidde igjen. Temperatur varierte fra 0 til -5, tre personer i bilen med bagasje og skiutstyr.
#9
Hyundai Ioniq / Sv: Fjernlys
torsdag 23. februar 2017, klokken 23:52
Sitat fra: moby666 på torsdag 23. februar 2017, klokken 20:29
Fjernlyset er ihvertfall ikke noe dårligere enn i3 og leaf. I følge målinger er faktisk lyset IONIQ meget bra

Betryggende å høre  :) Kanskje man skulle flytte fjernlysdiskusjonen over til Leaf og i3  ;)
#10
Hyundai Ioniq / Sv: Da blir det Ioniq!
tirsdag 14. februar 2017, klokken 22:18
Sitat fra: eivhelle på tirsdag 14. februar 2017, klokken 22:05
Sitat fra: moby666 på tirsdag 14. februar 2017, klokken 20:20
IONIQ er ikke noe lavere i baksetet enn Tesla s. Uten soltak får du fint plass til personer på 185. Skal du frakte et basketball lag så blir det snaut, men det gjør det også i egolf i lengde retningen.

Når man har klima anlegg som fungerer og varme i rattet så er man ikke like avhengig av en app til forvarming slik egolf er. Timer funksjonen i IONIQ fungerer helt greit.

Nå skal det vistnok komme en 3.part app til IONIQ så vi får se mye den kommer til å koste. Jeg står ihvertfall ikke i kø for en app. Ønsker meg heller en 3 fase ac lader i IONIQ samt fler 100kw DC ladere.
At Tesla også har dårlig takhøyde bak gjør ikke Ioniq noe bedre av den grunn. Skal du frakte voksene personer av en viss størrelse i baksetet er e-golf bedre enn Ioniq, og det er et ubestridelig fakta. For mitt vedkommende er ikke plass for voksne i baksetet noen big deal. Men mer fleksibel seteløsning med mulighet for å felle ned seteryggen i midten, i tillegg til at man har god sikt bakover er vel så viktig. Her er e-golf best i klassen.

Forvarming via app er en funksjon som jeg bruker daglig og setter stor pris på. Når du setter deg i iskald bil hjelper det lite å trøste seg med oppvarmet ratt og at klimaanlegget virker. Du vil like fullt sitte å fryse de første 3 minuttene. Det holder å starte forvarming 5 minutter før du skal dra for å slippe å fryse i en e-golf. Og hvis du ikke drar til nøyaktig samme tidspunkt hver dag, hjelper det lite med timer.

Ellers kan jeg nevne en liten detalj som min kollega, som har kjøpt Ioniq, stusset over. Sidespeilene kan justeres elektrisk og er innfellbare, men har ikke oppvarming. Du får derfor ikke fjernet dugg og is. Når han konsulterte manualen var det ikke anbefalt å skrape is fra speilene, du ble derimot anbefalt å sette bilen på et varmt sted. :laugh: Bare for å nevne det så har e-golf oppvarmede speil.

Veldig bra at du er fornøyd med e-golfen din. Er det i orden at jeg er fornøyd med Ioniqen min? MYE lengre rekkevidde, og MYE lavere pris enn e-golf syns jeg er stas. I tillegg til Hyundai er et av de mest driftssikre merkene, og at Ioniqen er velutstyrt og lettkjørt.
#11
Hyundai Ioniq / Sv: Sommerhjul
tirsdag 14. februar 2017, klokken 18:41
Sitat fra: Kjetil1986 på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:08
Er det noen som kan fortelle hvilken type sommerdekk bilen blir levert med?

Mener bestemt det er Michelin Energy Saver som står i garasjen...
#12
Hyundai Ioniq / Sv: Når får vi bilene våre?
tirsdag 20. desember 2016, klokken 23:48
Sitat fra: HPSE på tirsdag 20. desember 2016, klokken 23:38
Sitat fra: JPV på tirsdag 20. desember 2016, klokken 21:40
Bestilt ca. 20/10 hos Scanauto i Bergen, bekreftet levering lillejulaften. Ålreit julepresang :)

Farge og utstyr? Bestilt på Scanauto eg og :)

Hvit, skinn, teknikk. Måtte ta hvit, eneste de hadde igjen for leveranse i år. Får heller vaske bilen oftere  ;D
#13
Hyundai Ioniq / Sv: Når får vi bilene våre?
tirsdag 20. desember 2016, klokken 21:40
Bestilt ca. 20/10 hos Scanauto i Bergen, bekreftet levering lillejulaften. Ålreit julepresang :)
#14
Hyundai Ioniq / Sv: Når får vi bilene våre?
onsdag 07. desember 2016, klokken 13:02
Sitat fra: Barth på onsdag 07. desember 2016, klokken 12:45
Sitat fra: Alexander27 på onsdag 07. desember 2016, klokken 12:38
Sitat fra: Barth på onsdag 07. desember 2016, klokken 12:34
"Min" bil er ventet inn til Drammen 11.desember. Da skulle det komme ca 200 biler som bl.a. skal understellsbehandles (noe som skulle ta 4 dager) før de blir spredt rundt i landet. Jeg venter på bil med vin-nr som slutter på 0033xx. og må si jeg gleder meg litt:)

Hvilken båt har din bil kommet med?

Det vet jeg dessverre ingen ting om. Min forhandler ringte "hyundai"....

Har vin som slutter på 32XX og har fått samme beskjed. Båten var Morning Star, og den ankom Wallhamn ved Gøteborg 1/12.
#15
Hyundai Ioniq / Sv: Rekkevidde Ioniq
mandag 28. november 2016, klokken 11:17
Sitat fra: ApeX på mandag 28. november 2016, klokken 11:12
Sitat fra: JPV på søndag 27. november 2016, klokken 21:39
Dere som allerede har fått bilen, hva tror dere om å nå Geilo fra hurtigladestasjoner i Aurland eller Eidfjord, la oss si 90 % oppladet? Det er vel ca 10 mil fra begge steder, og man må vel 1250 m.o.h. på Hardangervidda, og høyere enn 1000 m.o.h. på Aurland-Hol. Går det greit en vinterdag?

Hei! Nå har ikke jeg en Ionoiq, men en i3. Rekkevidden er omtrent den samme så føler jeg lan gi deg en nogen lunde grei pekepinn. Vi kjørte over vidda med i3en for et par uker siden.

Vi ladet til nesten fullt batteri på Eidfjord. Vi dro derfra med 176 km i rekkevidde. Det var noen minusgrader på Eidfjord, på vidda blåste det litt og var rundt minus 8-10. Da vi kom frem til Geilo hadde vi 92 km i rest.

På turen tilbake ladet vi til 79 % batteri på Geilo. Ved avreise viste GoM'en 148km, men justerte deg raskt litt opp. Strekningen er på ca 140 km, og vi kom frem til Voss med 21 km i rest.

Supert, takk for svar. Føler meg trygg på at vinterferien til Geilo vil gå som en drøm med Ioniq  :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA