Sitat fra: rmr på torsdag 03. januar 2019, klokken 17:29
Heisann
Vet det er skrevet mye om dette , og har søkt endel.
Høst 2018 hadde jeg to stopp på min Kia Soul EV , begge gangene kickstartet Kia Veihjelp bilen og den funket igjen.
Viser seg at det var 12V batteriet som var tomt , som så mange andre Kia Soul`er.
I dag hadde jeg bilen inne hos BOS Bergen , og de sier at batteriet har en feil , og må skiftes , ikke garanti , kostnad 3000,- siden bilen er importert , og ikke kjøpt ny hos de.
Kan legge til at service er fulgt hos BOS.
Jeg sa da fikser jeg det selv og hentet bilen. Sikkert dumt , men ble litt provosert der og da.
Bilen er gått 17000 km , September 2016 modell , så akkurat over de 2 årene de sier batteriet har garanti selvsagt.
Jeg mener disse bilene har en svakhet , og ble fortalt av de jeg kjøpte den 100% ny hos , at den hadde samme garantier som en kjøpt ny i Norge.
Har sendt epost om reklamasjon til de jeg kjøpte bilen hos , så får vi se.
Noen som har råd , eller egne erfaringer vedr. dette? Så takker jeg for tips
Har import som du min e kjøpt hos Sandven.
Nevnte i forbindelse med 2 års service at 12 v ga feilmelding.
Det ble byttet av BOS Åsane kostnadsfritt.
Tror det var før 2 år riktignok.