Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Blodstrupmoen

#1
BMW i3 / Sv: Lade to biler
søndag 24. mars 2019, klokken 13:48
To Ecolite ladere vil kunne gjøre alt det du ønsker.
#2
BMW i3 / Sv: Vegglader
lørdag 09. mars 2019, klokken 16:12
Valgte Ecolite, da denne er en av få som har mulighet for ekstern styring. Prøver å unngå alt av «smarte» produkter som egentlig bare har mulighet for fjernstyring fra en app. Ønsker alt inn i samme system (homeseer), så jeg ikke ender opp med 1000 apper. Den har også god pris, lader med 11kw, og har vært helt problemfri. Løs kabel var også ett kriterie.

#3
Sitat fra: TM på torsdag 08. november 2018, klokken 06:56
Sitat fra: Blodstrupmoen på onsdag 07. november 2018, klokken 18:38
Du kan lade akkurat som det passer deg på en i3. Den har inteligent ladestyring og temeraturkontroll, så levetiden på batteriet vil være mye lengre enn resten av bilen, 600000-900000km før man får reduksjon i batterikapasitet. Bare å kjøre å ikke tenke på dette.
Er dette ment som en spøk, ellers har vel du en 0 for mye  ;).
60.000 km , 3 år vil nok ikke gi en merkbare redusert kapasitet, men etter 600.000 km vil jeg tippe at restkapasiteten er 0 %.
Er nok ikke en spøk. Batteriene som brukes i I3 er spesifisert til over 3200 ladesykluser før de når 80%. Dvs. At man nok ikke vil se noen reduksjon i batterikapasitet før man har passert 500000km.
#4
Du kan lade akkurat som det passer deg på en i3. Den har inteligent ladestyring og temeraturkontroll, så levetiden på batteriet vil være mye lengre enn resten av bilen, 600000-900000km før man får reduksjon i batterikapasitet. Bare å kjøre å ikke tenke på dette.
#5
Sitat fra: TM på søndag 04. november 2018, klokken 06:50
Sitat fra: hemi på søndag 04. november 2018, klokken 01:54
du er ca 140 biler forran meg på serienr 155
Var ikke min. Plukket bare en tilfeldig som jeg så var norsk. 140 biler er bare en dagsproduksjon, så da blir vel din ferdig på mandag  :+1
Oi, kjipt å få en mandagsbil.
#6
BMW i3 / Sv: Nervøs på første kalde morgen
fredag 02. november 2018, klokken 16:36
Sitat fra: DieselVegard på fredag 02. november 2018, klokken 10:52
Uansett ingen problemstilling, biler med FWD forsøker vi jo alle å unngå som pesten :)
Jepp:
FWD=Feilhjulstrekk
RWD=Retthjulstrekk
#7
BMW i3 / Sv: Fortsatt i3 , 4 år og snart 100’km
onsdag 31. oktober 2018, klokken 23:03
Mye av forskjellen skyldes nok kjørestil, og det er nok forskjellig oppfatning av hva det vil si å bremse hardt/kraftig.
#8
BMW i3 / Sv: Fortsatt i3 , 4 år og snart 100’km
tirsdag 30. oktober 2018, klokken 21:27
Dette har ikke så mye for seg. Brekket kan man dra til i 150 kmt hvis man ønsker, bilen tåler fint det, men brekket virker ikke på samme måte når man kjører som når man står stille. Når man står stille aktiveres vanlig brekk på bakhjula, i fart aktiveres bremsene på samme måte som at man trykker på pedalen. Man kan bare sette bilen i fri og bremse med pedalen i stedet, men brems skikkelig, det holder ikke å f.eks sette bilen i fri ned en bakke og bruke brems for å holde farten, man må ta skikkelig i på grensen til at ABS aktiveres noen ganger hver uke så holdes rusten borte.
#9
BMW i3 / Sv: Kjøleboks/oppbevaringsutstyr til i3
torsdag 02. august 2018, klokken 07:51
Sitat fra: Autowinder på onsdag 01. august 2018, klokken 12:11
Du vil ikke ha kjøleboks under baksetet, forbeholt ting som du trenger sporadisk. Jeg ville satset på en myk kompakt kjølebag med et kjølelement. Veggtykkelse og kjøleenhet på boksene tar for mye plass etter min mening.

Nå tenkte jeg ikke på å ha kjøleboksen under baksetet, mer for å frigjøre plass til kjøleboks baki.
#10
BMW i3 / Sv: Kjøleboks/oppbevaringsutstyr til i3
onsdag 01. august 2018, klokken 01:40
Uten at jeg har prøvd, sjekket selv, men det skal være mulig for litt lagring under baksetet.
#11
Så lenge man har brikke er det vel ikke så nøye om den registreres eller ikke? Ikke vits å bruke tid på å finne en gunstig plassering, den kan vel egentlig ligge igjen hjemme?
#12
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
tirsdag 17. juli 2018, klokken 23:55
Håndbrems virker ikke diagonalt, når det brukes som parkeringsbrems (når bilen står stille) aktiveres bremsene på bakhjula. Når det brukes som nødbrems (bil i bevegelse), brukes Esp/abs systemet og alle hjul bremser. Slik er det på alle nyere BMWer.
#13
Nettopp pga. Effektleddet som kommer, har jeg valgt ecolite, den kan styres fra hjemmeautomasjonssytemet. Med flere standalone apparater som styrer seg selv vil det bare bli tull, og ting vil slå seg av og på uten kontroll. Man må ha ett overordnet system som prioriterer utkopling osv.
#14
Sitat fra: Disqusor på søndag 15. juli 2018, klokken 18:06
Blodstrupmoen: "Det blir ikke større plass i hjulhusa av skjermbredderene til i3s, disse er bare lister som er limt utenpå de vanlige skjermene."

I flg BMW service så har hjulbuene for i3 vs i3S forskjellig "fasong", altså Ø. Dermed vil ikke hjulbuene til i3S passe til "ordinær" i3. Hjulbuene kommer forøvrig i 2 deler, dvs 2 på hver side. Nå avventer jeg i stdet bestilling av i3S 120 Ap, som ut fra det jeg er fortalt, flere ganger, kan bestilles en gang i September 2018, levering rundt Nov 2018.

Hjulbuene ja, men ikke hjulhusa.
#15
Sitat fra: Hrklev på lørdag 30. juni 2018, klokken 23:23
Beklager at jeg ikke har noe svar til TS, men funker det i det hele tatt uten i3s skjermbredderne, uten å subbe? Link? Begynner jo å nærme seg en normal bredde på et dekk på en småbil da.

Det blir ikke større plass i hjulhusa av skjermbredderene til i3s, disse er bare lister som er limt utenpå de vanlige skjermene.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA